(HELP MIJ) pc crasht !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cornelis1001

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2009
Hallo iedereen,
mijn naam is CJ, en zoals mijn titel al aangeeft mijn pc crasht nogal extreem vaak.

eerst zal ik jullie vertellen wat allemaal in mijn pc zit. Daarna vertel ik jullie wat er percies aan de hand is.

onderdelen in me pc:

besturingssysteem : windows xp
servicepack: 3
NZXT HUSH zwarte behuizing
Thermaltake w0116 750 watt atx voeding
kingston 3 gb memory
samsung 500GB 16 mb S2 harde schijf
dvd speler samsung SH-D163B sata
ASUS p5n32-e plus SLI s775 moederbord
Intel E6850 c2d 3.0/box s775 processor
2x ASUS EN8800GT/HTDP/1G videokaarten
silentmaxx coolflow pro vario koeler

daarnaast: een trust usb cabel toetsenbord, een logitech simple muis usb cabel..
maxter 320 gb externe schijf usb cabel.

.............................................

maar nu het probleem:

ik ben een redelijke fanatieke gamer, dus eigenlijk het enigste wat ik vaak doe op mijn pc wnnr ik tijd heb is gamen. Heel soms dan zit ik achter word of ben ik bezig websites maken of aan het modeleren. Doe ik dit niet dan kijk ik een filmpje op mijn pc.

als ik dus met word bezig ben of websites maken of filmpje kijken werkt mijn PC gewoon goed.. geen problemen. speel ze gewoon af. en kan gewoon in word werken.

zodra ik een spel ga spelen dan kunnen de problemen komen.
soms kan ik gewoon een spel spelen zonder 1 dag een probleem te hebben. maar meestal op de 2de dag of verder dan gaat het mis..

het is een beetje moeilijk uit te leggen maar je moet het zo zien:
ik kan soms 10 min spelen en dan crasht mijn pc.. geen BSOD !! gewoon alsof je de reset knop indrukt..

soms kan ik 20 min, 1 uur, 3 uur, 5 uur of een hele dag spelen... met geen crash en geen melding...

soms dus niet.. en crasht de pc na die 20 min of na die 1 uur enz.
ik krijg dus geen foutmeldingen, geen BSOD. gewoon een reset van me pc..

ik heb deze pc vorig jaar daarvoor terug gebracht waar ik het gekocht had..
ze hadden alles getest met programma's en konden niets vinden..

videokaarten waren 100%
de memory was 100%
de hardeschijf was goed
en de processor was ook 100% alles was goed en geen virussen gevonden...

dus hadden ze voor de zekerheid mijn pc helemaal opnieuw geinstaleerd. met de bijhorende drivers.

toen ik hem dus terug kreeg heb ik voor 1 maand geen probleem gehad.. ( moet wel zeggen dat ik er toen helemaal niet veel achter heb gezeten )

daarna begonnen de problemen weer.. na 5 uur actieve pc een crash... toen korter 3 uur.
2 dagen later nog korter 2 uur....

ik heb dus de bedrijf weer gebeld en gevraagt of het dan niet een hitte probleem was..
hitte is toen bekeken en was prima in orde.. ver onder de max grens...

ik heb ook een tijd met de zijkant van me pc af ge-gamed.. en nog die crashes willekeurig..

ik heb spellen gespeelt zoals:

farcry en farcry 2
dawn of war
doom 3
unreal 2004 en unreal 3
need for speed undercover
fallout 3
bioshock
call of duty modern warfare

enz enz... en al die games crashen.. iedere keer willekeurig.. en niet altijd op dezelfde plek in de game....

ik ben toen nieuwere drivers gaan zoeken voor me hardware met een microsoft goedkeuring.. dit veranderde niets aan de crash.. toen ben ik oudere drivers gaan zoeken maar ook die veranderde niets..

ik heb toen mijn pc weer naar het bedrijf gestuurd en was uiteraard erg pissig op ze..
ik heb 1900 euro besteed aan deze pc.. en ik kan niet eens gewoon gamen wnnr ik wil, hoelang ik wil... als ik lan starten met 2 maten dan werd ik er na 2 uurtjes schieten eruit gegooit.. dat is ook op zo'n moment niet leuk!!!

ze hadden alles weer gestest en konden weer niets vinden en begonnen mij een beetje voor gek te verklaren... toen vroegen ze of ik ook randapparatuur op me pc had aangesloten.. nouja de: usb toetsenbord, usb muis en maxtor extern hardeschijf en alles met draad....

nu zeggen ze dus dat alles van de pc kast in orde is zowel software en hardware.. en dat de enigste fout dat hun nog kunnen bedenken de muis en/of toetsen bord is..

mijn lijkt het heeeeeeel onwaarschijnlijk dat mijn muis of toetsen bord (die ik al gebruik voor deze nieuwe pc) mijn pc helemaal laat crashen alsof je reset indrukt...

(voor de gein heb ik trouwens gekeken of het ook niet de reset knop was die via dat aansluitinkje steeds opnieuw opstartte... maar was niets mis mee )

dus nu mijn vraag aan jullie om jullie mening te geven... help me A.U.B ik ben ten einde raad...

pc bedrijf zegt : "niets aan de hand ermee" ik zeg" ik zie toch echt mijn pc iedere keer crashen" laat me weten wat jullie denken...

alvast bij voorbaat dank...

Heb je de temperaturen wel eens gecheckt??

jah, dat staat in het verhaal...:confused:
ik dacht dat het anders aan de tempratuur zou liggen maar daar is toen naar gekeken.. en daarnaast heb ik ook een tijd met de zijkap eraf gezeten met gamen..

en er zit een heleboel koeling in de pc.. als je info zou opzoeken van mijn onderdelen zou je zien dat voeding en heeeele goed koeling heeft.. de extra processor koeler draait op volle toeren.. de casefan is groot en koelt enorm.. dan heb ik een heatpipe op me moederbord zitten met een fin op de 2de chip... en ik heb 1 grote fin op iedere videokaart...

kortom hitte: in orde..;)

Ik zie in je verhaal van alles staan over je koeling, maar nergens iets over je temperaturen....

Hoi !

Zet eerst eens dat automatisch opnieuw opstarten uiT.

Deze Computer rechtsklikken - eigenschappen - geavanceerd - opstart- en herstelinstellingen.

Vinkje weghalen voor: De computer automatisch opnieuw opstarten.

Als je PC nu vastloopt krijg je een BSOD.

Noteer de exacte foutmeldingen hier en we kunnen gericht proberen je probleem op te lossen.

Greetz,

Harry.

P.S.: Die opmerking van de verkoper dat het alleen aan muis of keyboard kan liggeb is niet zo gek, zeker niet bij een Logitech.

Ik zie in je verhaal van alles staan over je koeling, maar nergens iets over je temperaturen....

omdat ik niet zelf de tempraturen heb getest.. dat heeft de eerste keer een oom gedaan die langs kwam ( hij werkt met pc's) en daarna heeft het bedrijf de tempraturen getest (dat staat in het verhaal) en daar kwam niets uit "alles ver onder max"..:thumb:

Hoi !

Zet eerst eens dat automatisch opnieuw opstarten uiT.

Deze Computer rechtsklikken - eigenschappen - geavanceerd - opstart- en herstelinstellingen.

Vinkje weghalen voor: De computer automatisch opnieuw opstarten.

Als je PC nu vastloopt krijg je een BSOD.

Noteer de exacte foutmeldingen hier en we kunnen gericht proberen je probleem op te lossen.

Greetz,

Harry.

P.S.: Die opmerking van de verkoper dat het alleen aan muis of keyboard kan liggeb is niet zo gek, zeker niet bij een Logitech.

okee.. ik zal zodra mijn pc terug is van dat bedrijf staat daar nu al een tijdje zonder resultaat.. maar zodra hij zegt dat er WEER niets aan de hand is zal ik die automatisch opstarten uitzetten... meestal als er een BSOD is dan zie je hem voor een seconde... ik zie gewoon helemaal niets blauws.. niet eens super snel ofzo... gewoon een reset..

maar zodra ik terug heb en hij geeft dat blauwe dan zal ik je het sturen als een bericht..

maar vertel eens hoe een toetsenbord of een muis dit kan veroorzaken.. zeker als ik deze muis al had voor ik deze pc kocht ??? echt nog nooit problemen mee gehad met deze muis en toetsenbord.. :(

kunnen jullie naast het feit dat je de BSOD wilt lezen en de tempratuur wil weten ( die goed schijnt te zijn ) vertellen wat er eventueel allemaal aan de hand zou kunnen wezen..

aan de hand van wat jullie nu weten, wat zou er allemaal hierdoor kunnen komen..
wat er zijn namelijk ook geen logs met de foutmelding.. zodra pc rest en ik ga in log bestanden kijken staat er niets in, net alsof het er weer uit word geschreven ofzo... en ik weet dat het er toch hoort te staan...

dus als jullie nog andere redenen weten waardoor hij zou kunnen resetten.. wil ik dit graag weten.. want zelfs het bedrijf kon tot 2 keer toe niets vinden.. en daarvan verwacht je toch dat hun weten hoe alles werkt en hoe alles moet...:shocked:

Hoi !

Oorzaak kan van alles zijn .........

Bijv.: sommige Logitech-drivers zorgen voor dit soort effecten als ze samen moeten werken met andere drivers.

Sommige graka's willen op een bepaalde mobo-chipset niet lekker werken..

Soms is een bios-update noodzakelijk.

Maar zonder logboek-vermelding of foutmelding kan ik wel gaan gissen, maar liever zie ik wat concreets.....

Ik wacht tot ik een melding van je zie met concrete gegevens.

Die MOETEN ergens op je PC te vinden zijn.

Vandaar dar ik wacht op je foutmelding.

Tja, en dan € 1700,== betaald hebben.......

Greetz,

Harry.

Probeer eens een weekje met een andere muis en toetsenbord.. misschien ligt het daar wel aan, want de fabrikant zegt dat niet zomaar, een tijdje terug kwam een klant van ons ook met zo'n soort probleem..toen was er ook iets met de usb aansluitingen.. ik kan het me niet zo goed meer herrineren het is al een aantal jaar terug

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan