Help mij! Zit zonder geluid!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yalda

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2007
Hallo... ik heb een probleempje...
Ik heb onlangs nieuwe speakers gekocht (Logitech X-230) en die wilde ik aansluiten op mijn ingebouwde geluidskaart (realtek 97'AC).. Maar het geluid doet het niet... Hiervóór gebruikte ik andere speakers op een andere geluidskaart maar die ga ik weggeven. De speakers doen het wel want die heb ik al bij de TV uitgeprobeerd en ik heb al de nieuwste driver gehaald en geinstalleerd, namelijk A3.98. Verder heb ik een MSI K8N Neo2 Platinum Edition moederbord..

Weet iemand misschien waar het aan ligt?

Alvast bedankt,

Yalda

Welkom op Helpmij.:)
Staat de onboard geluidskaart wel ingeschakeld in het Bios? Geizne je de andere kaart weg doet, lijkt me dat je een externe kaart gebruikte in plaats van de omboard. Heb je wel eerst de oude driver verwijderd voor je de nieuwe installeerde?

Hoi Crash,

Ja de geluidskaart staat al aangeschakeld in de BIOS.. maar ik heb nog niet geprobeerd de oude driver eerst weg te halen.. dan ga ik dat nu maar proberen.

Had je eerst moeten doen. verwijder nu eerst die nieuwe driver, stop dan je oude kaart er weer in. Daarna kijken of je de driver nog kunt verwijderen. Is die weg, dan je onboard inschakelen en de nieuwe driver installeren. Heb je wel de chipset driver van je moederbord geinstalleerd?

Dus ik moet ook de driver van mn vorrige geluidskaart verwijderen? want ik heb daar erg veel moeite voor gedaan om mn vorrige geluidskaart werkend te krijgen op dit moederbord omdat hij eigenlijk gemaakt was voor een Dell computer en stel dat ik alsnog een nieuwe geluidskaart moet kopen dan wil ik wel in de tussentijd nog van de oude gebruik kunnen maken..
En ja ik had de chipset geinstalleerd.. ik kan alleen de cd nu niet meer vinden

Kheb de driver van Realtek net verwijderd en opnieuw geinstalleerd en het hielp niet. Ik had dacht ik ergens op een forum gelezen dat Realtek 97'AC geen 2.1 sets ondersteunt.. kweet niet of dit misschien het geval is maar dat lijkt me wel sterk..

Ik heb zelf ook Realtek(onboard), deze ondersteund zowel 2.1 als 5.1.

Ik heb in iedergeval 1 draadje die uit de speakers komen en die heb ik in de groene ingang gestopt (heb het ook met de andere geprobeerd maar die doen het ook niet) verder heb ik bij zo'n pictogram in de startbalk (soundeffects) bij tabblad luidsprekers gezet op 2CH.. Dat hoort toch gewoon goed te zijn?

Al gekeken bij de volume instellingen van Windows zelf of er niets op dempen staat?

Ja geluid staat gewoon aan, luidsprekers staan aan, volume knop staat aan :)

Hoii..

Het geluid doet het nu maar ik heb nu een nieuw probleem.. Eerst had ik bij soundmanager het systeem gezet op 2CH luidsprekers maar ik kreeg geen geluid, en het maakte niet uit in welke ingang ik hem stopte.. Later heb ik hem maar gezet op 6CH luidsprekers en het geluid deed het toen opeens als ik hem in de zwarte of oranje (dus achterluidsprekeruitgang en centrum-/subwooferuitgang) stopte. maar dat heeft dan nu het gevolg dat ik bij soundmanager onder het tabblad 3d audiodemo bij "handmatig horizontaal" geen geluid hoor als de bij of planeet voor me staan.. Achter hoor ik wel wat.. Als ik het weer terugstop in de groene of de blauwe dan hoor ik weer niks..
Dus ik heb nu surround sound zonder de helft van de speakers..
Ik weet echt niet waar dit aan ligt..

Staat bij de Windows geluiden en Audioapparaten het geluid wel op 5.1?

nee die staat op stereoluidsprekers voor op het bureaublad..
maar ik heb ook een 2.1 systeem dus dan zou dit goed moeten zijn..

Zet hem eens op 4ch. Ik krijg steeds meer de indruk, dat er een kannaal kapot is.:(

Als ik hem dan in de zwarte heb zitten doen alleen de achterluidsprekers en in de blauwe en groene doet niks het..

Maar voor zover ik weet was dit altijd al zo geweest want bij mijn vorrige luidsprekers had ik precies hetzelfde probleem herriner ik me nu..

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je hem op 4ch hebt staan is groen de front en blauw achter.(altans, dat is bij die van mij zo.

bij mij is groen front, blauw is lijningang en zwart is achter.

Blauw is bij 2ch bij mij de lijn ingang, ik heb ook geen zwarte aansluting. In het Bios zijn er geen extra instellingen voor de geluidskaart?

nee ik kan hem alleen aan of uit zetten..
Maar als de groene kapot is, kan ik niet op een of andere manier de frontingang veranderen in de zwarte?

Heb je bij de Soundmax geluidsconfiguratie een tabblad "Jack sensing"? zo ja, mischien dat je daar iets kunt aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan