Help Mij!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maritmanelleke

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Wij hebben een groot problem. Onze computer is gerepareerd, of te wel een nieuwe cd rom erin. Een middag lang heeft het redelijk gefunctioneerd, maar nu starten we hem op, staat er de volgende mededeling:
Fout bij het starten van explorer.exe. Installeer windows opnieuw. Klik ik op OK, en dan sluit de computer zich. :o Daarna is er geen mogelijkheid om opnieuw te installeren, want wij hebben windows ME OEM, dus geintegreerd in de computer, en ik weet niet hoe we dat moeten oplossen. Kan iemand me helpen? Alsjeblieft?

Marit.:confused:

ME OEM betekent niet dat deze geïntergreerd is, maar dat het een versie van Windows ME is die niet ondersteund wordt door Microsoft maar door de leverancier.

De installatiebestanden staan normaliter op een CD, om kosten te besparen plaatsen veel leveranciers de installatie bestanden op een (soms verborgen) partitie van de harde schijf. Via recovery-diskette's kun je dan e.e.a. herinstalleren of een image (één op één kopie van een windowsinstallatie) terugzetten.

Hoe dit te doen vind je in de handleiding die bij je PC hoort.

Packard Bell

Tja, en dan hebben wij een Packard Bell computer, en die geeft een recovery disk erbij, die niet meer gebruikt kan worden zodra er dingen veranderen op of in of aan de computer. Dus een writer erop en hij werkt niet meer. Opstartfloppy gedownload van bootdisk.com, maar zelfs die werken niet meer. En omdat we inderdaad geen cd rom met windows me hebben zullen we moeten betalen voor een nieuwe cd rom met windows. Dus dat is geen leuke verrassing voor ons, helaas. Is er nog een andere mogelijkheid?
Marit.:rolleyes:

Een brander, wat voor ME niets meer is dan een CD-speler mag geen effect hebben op de (her)installatie van ME. Alleen de brandsoftware staat er dan niet op, maar dit is op zich geen probleem.

Als je Windows ME in de veilige modus opstart kun je wellicht nog veel bestanden (documenten) redden. Ook een systeemherstel is een optie.

Lukt dat niet dan kun je bij iemand een CD met Windows ME lenen, je hebt een licentie dus installeer je geen illegale versie.

Ja!

Dat is een goede tip, ik zal er werk van maken. Probleem is natuurlijk dat ik zo niemand ken die ME heeft, maar ik zoek al door de kinderen rond te laten vragen. Wie weet helpt dat en snel ook. Goede tip die ik ga proberen.
Groet, Marit. :thumb:

Tiborv licentie??

Tiborv wat bedoel je precies met een licentie hebben dus niet illegaal, ze kan toch niet zomaar een andere sleutel instaleren omdat zij ooit een OEM versie heeft gekocht????

Of wel soms....???

grtjs jjw

Ja, dat kan. Stel jij koopt een PC + Licentie voor Windows ME, CD is niet bijgeleverd, de bestanden staan op harde schijf.

Als je iemand kent met een CD'tje Windows ME, dan kun je daar een kopie van maken en die als installatie-CD gebruiken met de licentie die je bij de PC gekregen hebt.

Je koopt een gebruikersrecht en geen software.

Software

En ik altijd maar denken dat je Software koopt.
Dus nou snap ik de winkels ook eindelijk.
Die gebruiken bijwijze van een cd en kopen daarbij weet ik veel 1000 licenties.
Zo mogen ze dus een zelfde cd gewoon meerdere keren gebruiken.

Oke.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan