Help mij! :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loepia

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2010
Ik heb een vraag, wat is het verschil tussen een computer met Windows 2000 en Windowsa XP? Is het sneller ofzo? Is Windows 2000 wel goed om spellen op te spelen?

HELP MIJ ALSJEBLIEFT!

Windows 2000 is volgens nooit echt bedoelt om spellen mee te spelen. Het is een afgeleidende versie van windows die vooral gebruikt wordt voor servers. Als je spellen wilt spelen zou ik zeker windows XP aanbevelen. Dat is een nieuwere versie en zo'n beetje alle spellen ondersteunen xp. Er zijn dacht ik wel een aantal spellen die alleen werken vanaf windows Vista, weet ook niet hoeveel dat er precies zijn. Maar als je moet kiezen tussen xp of 2000 zou ik voor xp gaan

Windows XP is beter om spellen te spelen, Windows 2000 is inderdaad zoals Dropsleutel al zei, nooit echt bedoelt om spellen te spelen. Op de wikipedia van Windows XP kan je er ook meer over vinden, zoals dit:

"Windows XP is volledig gebaseerd op Windows NT, voornamelijk op Windows 2000. Een belangrijk verschil tussen Windows 2000 en XP is de nieuwe vormgeving: de traditionele rechthoekige vensters zijn verdwenen (al kan nog teruggegaan worden naar de oude lay-out) en in plaats daarvan is er een 'speelsere' vormgeving, die voor de gebruiker aantrekkelijker zou moeten zijn. Ook zijn er meer functies op het gebied van multimedia (zoals het programma Windows Movie Maker), is schakelen tussen meerdere gebruikers eenvoudiger en is het mogelijk om het systeem te laten overnemen door een vriend of kennis in geval van nood."

Geef je vraag voortaan wel even een andere titel, 1 die past bij je vraag.

Windows 2000 heb je gewoon voor zowel gebruiker als server. De stelling dat het een server operating system is klopt dus niet helemaal.

Op beide kun je prima gamen, dit hangt echter wel van de game af natuurlijk. Daarnaast is de hardware ook een belangrijke factor.

Een spel heeft vaak system requirements, hier staat wat een spel wel en niet ondersteunt.

Vroeger toen ik nog op regelmatige basis gamede :cool: speelden veel hardcore gamers op Windows 2000. Dit omdat XP toen vele malen stabieler was en veel minder gebruik maakte van je geheugen dan 2000. Hierdoor liep het spel soepeler wat vaak weer resulteerde in hogere frames. Maar goed dit is vast met de games van tegenwoordig niet meer zo'n issue daarnaast heeft elke computer tegenwoordig wel een flinke batterij geheugen en een goede videokaart :P

Windows 2000 is vooral een doorontwikkeling van Windows NT geweest.

XP daarentegen is een samensmelting van Windows 95 en NT/2000.

Windows 2000 is inmiddels behoorlijk verouderd. En op een systeem waarop Windows 2000 kan draaien zal XP ook lopen (en in sommige gevallen zelfs sneller zijn).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan