Help! mijn computer loopt vast!

Status
Niet open voor verdere reacties.

humpty

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2006
Ik heb twee PC's, beiden met XP-sp2. Sinds enige tijd is 'e'en van deze PC's van slag: Op onverklaarbare momenten, vrijwel altijd bij een muis-event, dan loop de hele PC vast :( . De laatste tijd gebeurt het erg vaak :evil:
Nu wil het toeval dat ik het bureaublad van deze bewuste PC vanaf mijn andere PC kan overnemen, via mijn thuisnetwerkje :confused: . Als ik dat doe voordat de PC is vastgelopen, dan kan ik via mijn tweede PC gewoon op die PC werken, zonder enig risico van een vastloper. Op deze manier heb ik een workaround voor het probleem. Ik kan vrijwel alles doen via het overgenomen buroblad. Mijn gevoel zegt me dus dat het in de aansturing van het beeldscherm zit, of bijvoorbeeld iets te maken heeft met de muis-driver.
Uiteraard wil ik graag van dit probleem af, zodat ik weer gewoon direct op mijn eerste PC kan werken. Ik heb echter geen idee hoe ik dit moet aanpakken, en waar ik op moet letten.
Wie heeft een idee hoe dit aan te pakken? Of nog beter: Wie weet hoe ik er vanaf kan komen??

Je zou als eerst kunnen gaan zoeken naar de laatste drivers voor je muis want die gebruik je zo inderdaad niet.
Idem dito drivers voor dat beeldscherm.
Gebruik je normaal ook de mediaplayer op die pc?
Op de andere manier gebruik je n.l. de mediaplayer op de 'ontvangende pc'.

Wat je ook kunt doen na zo'n vastloper.....kijk eens in het foutenlogboek. Vaak staat er iets van .......veroorzaakt in module zus en zo.
start/config.scherm/systeembeheer/comp.beheer/logboeken.
Kijk bij systeem en toepassingen. Misschien wordt je wat wijzer.

humpty zei:
Sinds enige tijd is 'e'en van deze PC's van slag: Op onverklaarbare momenten, vrijwel altijd bij een muis-event, dan loop de hele PC vast :( . De laatste tijd gebeurt het erg vaak
Weet je nog of er iets bijzonders is gebeurt of gedaan, vlak voor de problemen begonnen?
Apparaat aangesloten, nieuwe muis, nieuw toetsenbord?
Wat voor muis gebruik je?

Edit: Ho!

Hoe gaat het Humpty?
Ben je iets verder gekomen?

Hallo Elisa en Boeing 737,

Bedankt voor jullie reacties. Sorry ook voor mijn late reactie. Ik ben erg druk geweest de laatste tijd, zodat ik weinig tijd heb gehad om dingen uit te proberen.

Inmiddels heb ik gecontroleerd dat ik de laatste driver van mijn videokaart heb. Voor mijn muis gebruik ik de standaard ps2 muis driver van microsoft.

Gisteren heb ik de muis losgehaald, en de PC opgestart zonder muis. (Met alleen een toetsenbord kom je ook een heel eind, bij de meeste programma's...) Het opstarten ging net als anders. Er werd niet geklaagd over het niet aanwezig zijn van de muis. Daarna heb ik ca. 5 minuten kunnen computeren, maar toen bevroor de PC weer. Conclusie: Het kan ook gebeuren zonder muis...:confused:

De suggestie van Boeing 737 had ik me ook al bedacht. Helaas is er niets recentelijk geinstalleerd, waar ik deze problemen aan kan relateren.

Ik begin er zo langzamerhand serieus aan te denken om de hele PC opnieuw in te richten. Zover is het nog niet, want ik wil eerst nog enkele dingen veilig stellen, en ik heb erg weinig tijd om me met dit soort zaken bezig te houden. Maar ja, ik begin te geloven dat er niet veel anders op zit. Of zijn er inmiddels nog andere suggesties??

Hoe dan ook, heel erg bedankt :thumb: voor het meedenken! Ik zal hier in ieder geval laten weten wat ik doe.

Met hartelijke groeten

Humpty

Humpty,
Ik heb het je al eens eerder gevraagd.....heb je nu wel eens in je foutenlogboek gekeken?
Doe het anders de eerstvolgende keer dat je pc weer vast loopt.
Let op de tijd.
start/config.scherm/systeembeheer/comp.beheer/logboeken.
Kijk bij systeem en toepassing.
De regels met een kruisje geven fouten aan.
Dubbelklik er op en je krijgt een iets uitgebreidere foutmelding.
Plaats die dan eens hier.
Ik zou het niet zo snel opgeven hoor!

Hallo Elisa, :thumb:

Dank je voor de morele steun. In eerste instantie had ik een warning over het hoofd gezien, die in het logboek stond. Die riep iets over een fout, en dat had te maken met mijn ISDN kaart, en een com-poort die een fout vertoonde.
Ik gebruik die isdn kaart al een tijdje helemaal niet meer, maar hij zit nog wel in de PC. Ik heb nu de ISDN kaart uitgeschakeld. En sindsdien lijkt alles weer goed te werken. Ik ben er nog niet uitgeknald. Ik heb zo het idee dat dit de boosdoener was.

In elk geval hartelijk dank voor de tip!

Hoera! :)

Humpty.

Mooi, laten we hopen dat die ISDN-kaart het was.
Dan ben jij van een probleem af :)
Computerse!

Wil graag hulp!

Ook ik heb een vastlopende computer.
Heb de tip van Elisa opgevolgd en ben naar logboeken gaan kijken.
Veel foutmeldingen maar kan niet kopieren en het zegt me weinig
Helpt de fout code 1603 ??

Geen idee of er bij dit topic ooit nog iemand kijkt, maar ik zit met hetzelfde probleem. Mijn computer blijft ook steeds uitvallen of vasthangen (de muis is dan niet meer beweegbaar etc.) Geen idee wat ik moet doen. Alles erafgooien en dan er opnieuw weer opzetten is echt mijn laatste optie. Iemand een idee? Als ik bij logboeken kijk, wat moet ik dan doen om het op te lossen, ergens op klikken of iets activeren? Ik ben echt A-technisch dus ik heb geen idee wat ik moet doen, Alvast bedankt!

Graag een nieuw topic starten met je vraag. Het is namelijk niet de bedoeling om een vraag te stellen in iemand anders zijn topic. Daarnaast is het al een ouder topic.
Hier gaat een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan