Help mijn draadloze verbinding is weg!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nipponsei

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
hallo mensen,

als ik mijn laptop aanzet zegt hij dat hij geen verbinding heeft.

als ik vervolgens zoek in de lijst met draadloze verbindingen zie ik mijn eigen niet meer terug.

ik ben het hele huis al doorgelopen in de hoop dat ik hem weer zag maar geen succes.

kan iemand me vertellen wrm hij mijn verbinding niet meer weergeeft?

mvg mij

Waarschijnlijk is de draadloze adapter op de laptop uitgeschakeld

neej die is zeker ingeschakeld. ik kan namelijk wel vervinden met andere draadloze netwerken bij mij in de buurt. ik kan alleen mijn eigen niet meer zien.

Hoe zit het preices daar met dat netwerk, zeker gezien ook je vraag in je andere topic.

Geef eens wat meer info:

- internet provider
- welk modem
- welke router
- hoe alles verbonden

tja ik ben niet zon expert op dat gebied dus hoe het precies bij mij in elkaar steekt weet ik ook niet.

provider is tele2 maar ik moet even kijken naar welk type router en modem ik heb.

ik heb alles gwoon bekabeld met 1 pc. maar vroeger hadden we een laptop die een draadloze verbinding had maar die doet nu dus niet meer.

ik zal het nakijken zodra ik thuis ben.

hmm ik kan niet goed zien wat ik zoal heb.

maar het is in ieder geval een ding van versatel en volgens mij een router en modem in 1 want ik zie maar 1 kasje hangen en dat ding is best groot.

Misschien heb je de SSID op 'verborgen' staan. Dan wordt de naam van je draadloze netwerk niet uitgezonden, en dus kun je 'm niet zoeken, alleen handmatig als verbinding invoeren op je pc.

Kijk dus de instellingen hieromtrent na in je router. Kan bijv. zoiets heten als "Hide SSID".

Succes,

Tijs.

aha... dat zou dom zijn:o

ik zal het checken... zodra ik meer weet antwoord ik weer

misschien rare vraag maar ik weet mun inlog voor mun router niet meer.
dus ik wil hem resetten maar weet niet hoe. ik haalde de stroom eraf voor 10 sec maar toen ik de stroom er weer op deed kreeg hij de oude instellingen weer terug...:(

Andere naamgeving die wel eens voorkomt is bijv. "Broadcast SSID".
Natuurlijk is dat de tegenhanger van "Hide SSID".

Resetten van router gebeurt meestal met het lange tijd indrukken van een (diepliggend) knopje in de router.
De handleiding moet dit je ook kunnen vertellen.

Succes,

Tijs.

Bedankt mensen:thumb:

ik heb nog niet getest of het gelukt is maar hij stond idd op hide...

tis gefixed danku zeer voor jullie reacties :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan