Help! mijn memory card is vergr.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SannekePanneke

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
hi y'all,

ik heb een probleem.
Ik kreeg mijn mooie Samsung S760 voor mijn verjaardag. Daarbij kreeg ik een 2G memory card. deze deed het perfect totdat mijn camera raar deed en niet meer aanging. ik heb hem laten maken en ik heb 'm een tijdje terug. Toen ik mijn memory card erin stopte zag ik dat er nog een foto opstond, toen ik deze probeerde te verwijderen kwam er een balkje in beeld waarop stond 'kaart vergr. !' nu denk ik dat het betekent dat mijn memory cart is vergrendeld.. maar hoe krijg ik hem van de vergrendeling af? Het lukt niet via de camera maar ook niet via de pc..

voor alle duidelijkheid.. ik heb ook geen card reader.

ik hoop dat één van jullie een oplossing heeft!

hi y'all,

ik heb een probleem.
Ik kreeg mijn mooie Samsung S760 voor mijn verjaardag. Daarbij kreeg ik een 2G memory card. deze deed het perfect totdat mijn camera raar deed en niet meer aanging. ik heb hem laten maken en ik heb 'm een tijdje terug. Toen ik mijn memory card erin stopte zag ik dat er nog een foto opstond, toen ik deze probeerde te verwijderen kwam er een balkje in beeld waarop stond 'kaart vergr. !' nu denk ik dat het betekent dat mijn memory cart is vergrendeld.. maar hoe krijg ik hem van de vergrendeling af? Het lukt niet via de camera maar ook niet via de pc..

voor alle duidelijkheid.. ik heb ook geen card reader.

ik hoop dat één van jullie een oplossing heeft!

Zit er geen klein schuifje op de mem.card dat even omgezet moet worden. Bij SD is dit het geval....

Grtz.

ik heb een Transcend MicroSD geheugenkaart.. maar ik kan nergens een schuif dingetje vinden.

Kun je ook geen nieuwe foto's meer nemen? Dan zou je kaart inderdaad vergrendeld zijn.

Bij SD kaartjes zit een klein wit palletje aan de zijkant dat je op 'lock' kunt zetten. Maar ik weet niet welk type kaart je hebt en of dat daarbij opgaat.

Vaak heb je ook de mogelijkheid om een genomen foto te beschermen tegen wissen. Dan moet je die beveiliging via een menu van je Samsung er weer afhalen. :)

Vr.Gr. Egel.

Ik kan inderdaad geen foto's meer maken.
ook zie ik geen wit palletje. wel een plek waar het misschien zou kunnen zitten. er staat een soort creatief pijltje bij en het woord 'lock'. ook merk ik dat de kaart/adapter waar mijn memory card inzit een beetje los zit.

ik probeer even om te kijken of ik het via het menu van mijn camera kan verhelpen.

Ik kan inderdaad geen foto's meer maken.
ook zie ik geen wit palletje. wel een plek waar het misschien zou kunnen zitten. er staat een soort creatief pijltje bij en het woord 'lock'. ook merk ik dat de kaart/adapter waar mijn memory card inzit een beetje los zit.

ik probeer even om te kijken of ik het via het menu van mijn camera kan verhelpen.

Die "lock" is het schuifje wat omgezet moet worden!!

Grtz.

er is alleen geen schuifje. ik zie wel een soort van klein inhammetje waar hij misschien zou moeten zitten, maar hij is er niet. Ik kan me ook niet herinneren dat ik hem op de beveiliging heb gezet. Zou hij dit automatisch doen?

verder kan ik via mijn camera niet in mijn memory card komen, ook niet via de pc.

:confused:

jep. ja, zeer raar!
Ik kan de kaart openklikken (ik weet niet of dat officieel kan/mag) en dan zie ik nergens iets van een schuifje of waar het evt heen zou moeten leiden om iets om te zetten. waarom hebben ze eigen een beveiliging? :p

jep. ja, zeer raar!
Ik kan de kaart openklikken (ik weet niet of dat officieel kan/mag) en dan zie ik nergens iets van een schuifje of waar het evt heen zou moeten leiden om iets om te zetten. waarom hebben ze eigen een beveiliging? :p

Vaag ding, zou dat type niet meer kopen.
De eigen beveiliging dient nat. om je bestanden tegen per ongeluk wissen te beschermen.

Grtz.

ik denk dat ik uiteindelijk een nieuwe memory card moet aanschaffen. Maar ik probeer deze eerst te fixen.

harstikke bedankt voor je hulp in iedergeval!:)

Welke heb je nu dan:

(klikbaar)

de middelste?

Als er verder niks opstaat zou je het kaartje ook kunnen proberen te formatteren.

Vr.Gr. Egel.

Laatst bewerkt:
Welke heb je nu dan:

250px-Sdadaptersandcards.jpg

de middelste?

Als er verder niks opstaat zou je het kaartje ook kunnen proberen te formatteren.

Vr.Gr. Egel.

Nee ik heb de linkse, de grootste. Maar als je wilt formatteren dan moet je een cardreader hebben toch?

Nee ik heb de linkse, de grootste. Maar als je wilt formatteren dan moet je een cardreader hebben toch?
Kan ook met het menu in de telefoon. :)

Maar aangezien je de grootste hebt, is die alleen lezen zonder het schuifje. :confused:

jep. ja, zeer raar!
Als het een adaptor voor een MicroSD is dan kan/mag dat. ;) Zit er een MicroSD kaartje in dan? :)

Maar zo te zien heb je toch een nieuw kaartje (en/of adaptor) nodig: http://www.mycom.nl/Products/582.aspx bv.

Het lock-schuifje werkt door de ruimte vrij te laten, als je lezer (telefoon) de opening (aan de bovenkant) voelt dan is die alleen lezen (het is geen elektronische schakelaar).

Als je het kunt afdekken met plakband dan zou die het weer moeten doen. Maar misschien wordt het kaartje dan te dik om hem te kunnen plaatsen. :)

Vr.Gr. Egel.

ahh, echt super bedankt. ik ben hele sites aan het afzoeken naar een oplossing voor een vervangend schuifje! ik ga het meteen proberen.

(..de memory card is trouwens voor mijn camera.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan