• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

help, mijn menubalk is weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

erick.dijk

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Hoi,

Ik weet niet wat er mis is gegaan, maar mijn menubalk is weg, je weet wel met bestand, bewerken etc.

Weet iemand wat het probleem is.

Zonder die menubalk kan je eigenlijk erg weinig.

gr Erick

Even kijken of onder het menu Beeld > Werkbalken de optie Standaard is aangevinkt.

CorVerm zei:
Even kijken of onder het menu Beeld > Werkbalken de optie Standaard is aangevinkt.

Nou daar kan ik niet onder kijken, want die menubalk is weg, maar kan daar wel via een andere weg komen, en ja hij is aangevinkt.

Erick

Ik zou eerst kijken of je geen spyware,wormen en virussen hebt.

Bijvoorbeeld met hitman pro ff google om te vinden, is gratis

Laatst bewerkt:
Greff zei:
Ik zou eerst kijken of je geen spyware,wormen en virussen hebt.

Bijvoorbeeld met hitman pro

Ik denk dat het te maken heeft met iets wat ik geinstalleerd heb via excel, nml "manipuleer excel"

Erick.

Tja Erick

niet goed gelezen op de site van Luc Heyndrickx?

Quote:

* Uw werkbalken laten verdwijnen en terug tevoorschijn laten komen.
* Deze les heb ik een tijdje van mijn website verwijderd om problemen te voorkomen. Ikzelf ben geen voorstander om te spelen met de instellingen van iemand anders zijn computer... maar vermits men er schijnbaar naar blijft vragen...
* Wees dus voorzichtig.

Of komt het van ergens anders?

Wigi

Wigi zei:
Tja Erick

niet goed gelezen op de site van Luc Heyndrickx?

Quote:

* Deze les heb ik een tijdje van mijn website verwijderd om problemen te voorkomen. Ikzelf ben geen voorstander om te spelen met de instellingen van iemand anders zijn computer... maar vermits men er schijnbaar naar blijft vragen...
* Wees dus voorzichtig.

Of komt het van ergens anders?

Wigi

Nee dat is idd het probleem, ik deinstalleer nu office, en installeer hem nu hoop dat het lukt.

Erick.

Wacht eerst op het advies van de maker, Luc H. Hij is toch regelmatig actief op dit forum. Hij zal beter advies kunnen geven vermoed. Maar jij beslist natuurlijk.

OK. Laat ik je een wijze(?) raad geven:
1) Gebruik nimmer code die je niet begrijpt.
2) Luc Heyndrickx heeft niet voor niets een waarschuring geplaatst.
3) Het manipuleren van werkbalken etc. wordt je NOOIT in dank afgenomen door anderen!

Als je versie Excel 2003 hebt:
Sluit Excel en ga naar C:\Documents and Settings\JE_NAAM\Application Data\Microsoft\Excel
Delete de file: Excel11.xlb
Start Excel opnieuw op.
Je hebt nu weer de BASIS.

Kleine suggestie:
VOORDAT je verder met Excel gaat werken pas je EERST alles aan (werkbalken etc) aan je eigen wensen.
Daarna copy en paste het bestand Excel11.xlb naar een andere plaats (waar je het ook weer terug kunt vinden = je Backup!).
Bij een volgende keer plaats je de "backup" weer terug.

Wigi zei:
Wacht eerst op het advies van de maker, Luc H. Hij is toch regelmatig actief op dit forum. Hij zal beter advies kunnen geven vermoed. Maar jij beslist natuurlijk.

Ja want na opnieuw installeren, heb ik het zelfde probleem

erick

Inderdaad... had ik dit bericht eerder gezien... ik had sneller geantwoord.
Excel Deïnstalleren, en terug installeren, zal niets opbrengen. Dit zijn instellingen die Office ergens op je computer opslaat, en die niet mee verwijderd worden.

Ga terug naar mijn website:
http://www.newbytes.be
Excel => Downloads
en haal daar het bestandje:
2 Instellingen herstellen op.
Open dit, en druk op de bovenste knop... dan heb je alles terug.

Laat dit vooral een illustratie zijn, dat je zulke zaken beter kan vermijden, om in je eigen bestanden te gebruiken. (Indien het louter persoonlijk gebruik is, kan het geen kwaad, maar anderen zullen er minder mee kunnen lachen.)

Overigens werkt dit bestand goed... maar het probleem zit hem er in, dat de gebruiker zelf kan beginnen experimenteren, en onderzoeken. En dan kan je niet meer voor de gevolgen instaan. Ook een simpele electriciteitspanne kan al voor problemen zorgen.

Luc

Laatst bewerkt:
Luc Heyndrickx zei:
Inderdaad... had ik dit bericht eerder gezien... ik had sneller geantwoord.
Excel Deïnstalleren, en terug installeren, zal niets opbrengen. Dit zijn instellingen die Office ergens op je computer opslaat, en die niet mee verwijderd worden.

Ga terug naar mijn website:
http://users.skynet.be/onderland/Excel.htm#Downloads
en haal daar het bestandje:
2 Instellingen herstellen op.
Open dit, en druk op de bovenste knop... dan heb je alles terug.

Laat dit vooral een illustratie zijn, dat je zulke zaken beter kan vermijden, om in je eigen bestanden te gebruiken. (Indien het louter persoonlijk gebruik is, kan het geen kwaad, maar anderen zullen er minder mee kunnen lachen.)

Overigens werkt dit bestand goed... maar het probleem zit hem er in, dat de gebruiker zelf kan beginnen experimenteren, en onderzoeken. En dan kan je niet meer voor de gevolgen instaan. Ook een simpele electriciteitspanne kan al voor problemen zorgen.

Luc

Ja jongens ik heb hem weer terug bedankt.

Ik zal voortaan beter lezen.

gr Erick.

Oh... eigenlijk kan het geen kwaad dat je zelf experimenteert. Het is slechts met vallen en opstaan dat je iets bijleert. En je kan weinig fout doen met Excel. (Tenzij je code gebruikt van mensen met echt kwade bedoelingen... Je kan immers zaken die op een virus lijken in excel schrijven.).

Deze code leert je een en ander over werkbalken e.d. Maar het is niet omdat je het kent, dat je het ook noodzakelijk in je toepassingen moet gebruiken.

PS... ben toch maar m'n website aan het aanpassen. Meteen ook een link naar het bestand: Instellingen herstellen gezet bij: Manipuleer Excel.
* Wees dus voorzichtig.
* Toch geprobeerd? En Menu-werkbalk kwijt? Haal dan dit bestand op, open het, en druk op de bovenste knop.

Luc

Laatst bewerkt:
Luc Heyndrickx zei:
Oh... eigenlijk kan het geen kwaad dat je zelf experimenteert. Het is slechts met vallen en opstaan dat je iets bijleert. En je kan weinig fout doen met Excel. (Tenzij je code gebruikt van mensen met echt kwade bedoelingen... Je kan immers zaken die op een virus lijken in excel schrijven.).

Deze code leert je een en ander over werkbalken e.d. Maar het is niet omdat je het kent, dat je het ook noodzakelijk in je toepassingen moet gebruiken.

PS... ben toch maar m'n website aan het aanpassen. Meteen ook een link naar het bestand: Instellingen herstellen gezet bij: Manipuleer Excel.
* Wees dus voorzichtig.
* Toch geprobeerd? En Menu-werkbalk kwijt? Haal dan dit bestand op, open het, en druk op de bovenste knop.

Luc

Oke,

Zou jij misschien ook een tip voor me hebben als ik een excelbestandje wil maken dat met een internetsite samenwerkt, dus dat ik gewoon kan klikken op de knoppen en gewoon in excel blijf.

Kan zoiets of heb jij hier andere ervaringen mee?

bedankt en gr Erick.

Als ik je vraag goed begrijp: Een browser in Excel dus.
Ga naar m'n website:
www.newbytes.be
Excel => Addin's
En haal het bestand: 15 Webhulp af.

Dit is een invoegtoepassing. dus nooit zomaar onmiddellijk openen. Hoe te installeren, kan je ook op m'n website lezen:
Het eerste punt op die pagina.

Luc

Laatst bewerkt:
Luc Heyndrickx zei:
Als ik je vraag goed begrijp: Een browser in Excel dus.
Ga naar m'n website:
http://users.skynet.be/onderland/Excel.htm#Addins
En haal het bestand: 15 Webhulp af.

Dit is een invoegtoepassing. dus nooit zomaar onmiddellijk openen. Hoe te installeren, kan je ook op m'n website lezen:
http://users.skynet.be/onderland/Addin.htm

Luc

Ik heb de invoegtoepassing geinstalleerd, maar wat doet hij eigenlijk??

De bedoeling was dat ik bepaalde info van een site dmv klikken in mijn excel terug kan vinden.

gr Erick

Als je via Extra => Invoegtoepassingen, de juiste invoegtoepassing geïnstalleerd hebt, vind je een extra button terug onder de menu Help.

Luc

Luc Heyndrickx zei:
Als je via Extra => Invoegtoepassingen, de juiste invoegtoepassing geïnstalleerd hebt, vind je een extra button terug onder de menu Help.

Luc

Oke, maar mijn vraag was idd niet echt duidelijk.

Stel, ik maak een hyperlink op mijn werkblad, en dan zou hij bv naar de site gaan, en nu wil ik dat hij bv de site opend in blad 2. en niet in een browser.

Kan dat denk je?

gr Erick

Indien het om tabellen gaat... zal allicht wel kunnen (Met een webquery waarschijnlijk)
Data => Externe gegevens importeren => webquery....

Maar ik heb niet onmiddellijk een pasklare oplossing. Of liever: via deze weg gaat het misschien makkelijk, maar ik heb het nooit geprobeerd. Even testen dus, en kijken of je er aan uit geraakt.

Luc

Luc Heyndrickx zei:
Indien het om tabellen gaat... zal allicht wel kunnen (Met een webquery waarschijnlijk)
Data => Externe gegevens importeren => webquery....

Maar ik heb niet onmiddellijk een pasklare oplossing. Of liever: via deze weg gaat het misschien makkelijk, maar ik heb het nooit geprobeerd. Even testen dus, en kijken of je er aan uit geraakt.

Luc

ja dat dacht ik ook, maar dan krijg ik alleen teksten, en niet zoals de weergave van de site.

erick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan