Help mijn pc doet raar!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

melanie94

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2014
Berichten
9
misschien hoort deze vraag niet hier, maar ik weet niet waar ik hem anders moet plaatsen.....

Sinds een paar dagen doet mijn pc heel raar, ik wou skype downloaden maar die pagina laad hij niet en nou krijg ik telkens de fout melding: kan opgegeven module niet vinden. Loadlibrary..... nou zei iemand tegen mij dan moet je ccleander downloaden, dat wou ik doen maar dat laad hij ook niet die pagina... wat moet ik nou? gewone websites zoals facebook. youtube en google laad en opent die wel allemaal meteen.

gr melanie
 
Gebruik je een anti-virusprogramma? M.a.w.: is je pc wel virusvrij?
Hoewel het misschien lastig wordt, kan je proberen te scannen met Malwarebytes AntiMalware (desnoods even downloaden op een andere pc en op een usb-stick zetten om het op jouw pc te zetten).
 
Ja, er staat norton360 op, oke dan zal ik dat proberen, want ik kan op deze pc niks meer downloaden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.nl :)

Welke Windows gaat het hier om? Ik zal dan de vraag naar de juiste Windows sectie verplaatsen.
 
Het gaat om Windows 7, Bedankt! :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.nl :thumb: Ben zo vrij geweest hem te verplaatsen naar de Windows 7 sectie. Ook heb ik even al je quotes verwijderd. Quoten is in dit geval niet nodig. Je tweede vraag zal gesloten worden. Mocht je nou in de toekomst twijfelen of je vraag goed staat dan kan je op de knop "attendeer moderator" klikken. Die zal je verder helpen :)
 
Zal waarschijnlijk een rest-aanroep zijn van malware die ondertussen al verwijderd is.

Download Autoruns.exe
Rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
Na de scan in het tabblad Everything via het verrekijkertje zoeken op de .dll die in de originele foutmelding wordt genoemd.
Kijk wat daar als aanroep staat, en meld dat even terug.

Mogelijk wordt het vaker dan 1x aangeroepen, dus zoek meermalen naar alle aanroepen...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@dtnties, als ik daar klik krijg ik: 404 file or directory not found. ????
 
Mijn fout (is autoruns.exe ipv. autostart.exe). Bekijk mijn vorige posting nog een keer, is daar bijgewerkt.

Tijs.
 
Dan geeft hij dit aan: HKCR\CLSID\{807573E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945}

Kan dat of heb ik iets verkeerds gedaan?
 
Zover zijn we (nog lang :)) niet.

Gaat het om MSOXMLMF.DLL of een andere Microsoft Office .DLL, ergens (in AutoRuns) onder C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\OFFICEXX\ ??

Tijs.
 
ja msoxmlmf.dll dit staat er allemaal : msoxmlmf.dll, Microsoft Office XML MIME Filter, Microsoft Corporation, HKCR\CLSID\{807573E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945}.
 
Dan de Office reparatie repareren.
Vooraf even alle Microsoft Office software afsluiten, zoals Outlook, Word, Excel etc.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> appwiz.cpl
Rechtsklik op Microsoft Office XX en kies Wijzigen
Dan de optie Herstellen kiezen.

Hopelijk is dat genoeg om het probleem te verhelpen.

Tijs.
 
De laptop doet het nou ook precies hetzelfde, youtube, Facebook en mail kan ik wel openen andere sites niet dan blijft hij maar laden. Zal het niet aan de wifi verbinding liggen? Het lijkt me sterk dat in alle 2 virussen zitten??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan