HELP !! mijn pc gedraagd zich als een oven!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Canyon

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2002
Berichten
95
Als ik ga kijken in de BIOS dan is mijn system 50 graden en mijn cpu 52 graden. Ook zijn mijn HDD´s te warm om echt vast te kunnen pakken.

Als ik de kast open maak scheelt dat bijna niets. Als ik een tafelventilator op stand III in de open kast richt dan daalt de temperatuur van de kast naar 44 graden.

Wie heeft goede raad ?

mijn specs:

AMD 2400+
Arctic cooler t/m 3000+
Gigabyte GA-7 VAXP-A Ultra
1024Mb DDR/333
1x 80Gb Maxtor 7200rpm 8Mb cache
1x 40Gb Excelstore 7200rpm
64Mb GForce 4 Ti4200
CDRW 52x24x52x LiteOn
DVD 48x16x LiteOn
17" CRT
 
De temperatuur van de processor is niet te heet , die valt nog wel mee, de temperatuur van je mobo is wel aan de warme kant.

Maar dat kan ook door het warme weer komen he
 
De kast temp zal wel een foute melding zijn. Die kan niet 44 blijven wanneer je er een grote ventilator op zet. De Temp van de CPU is dat wanneer de CPU bijna niks doet of heb je die temp wanneer je bijvoorbeeld een spel speelt? Bij het eerste geval is het inderdaad wel aan de hoge kant. Bij het 2e is het een normale temp. Niks om je zorgen over te maken.
Die hardeschijven worden wel te warm. Heb je daar al koeling op zitten? Zo niet dan raad ik je aan dat wel te doen.
 
kast temperatuur, misschien ff case fan kopen

de processor is echt niet te heet, mijne is 54 graden
 
Als et voorheen wel allemaal goed zat qua temps, dan komt het nu door et warme weer.

Heb ik namelijk ook. De pc staat op zolder waar de temp 30C is. Ik heb de kast open, maar nog is de pc idle 55C, terwijl hij normaal altijd 45C is.

Nix om je zorgen over te maken verder.
 
Misschien ook slim als je een 7200rpm schijf heb om een harddisk koeler te kopen die zijn niet zo duur maar het verlengt je levensduur van je harddisk en hij blijft koeler!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan