Help, mijn PC start niet meer op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muzzy

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
Berichten
64
Beste helpmijérs,

De titel spreekt voor zich. Ik heb jullie hulp nodig. Gisteravond heb ik nog tot laat achter mij pc gezeten. Geen problemen gehad.

Vanochtend deed ik de pc aan en zag alleen een zwart scherm. Ik heb inmiddels van alles gecheckt. De kabels, scherm aangesloten aan laptop, batterij van mobo 5 minuten eruit gehad, pc schoongemaakt.

Ik ben erg aan het balen omdat er geen aanleiding is geweest om kapot te gaan. Ik heb nog een beetje gegoogled hier op de site om antwoorden te vinden maar werd er niet veel wijzer van.

Als ik de pc nu opstart krijg ik 3 piepjes, dan zie ik heel kort het logo van van de mobo (met druk del om naar bios te gaan, maar dat doet hij niet), dan flikkert het scherm nog heel even tussen zwart en grijs om vervolgens om zwart te blijven.

Alles ventilatoren draaien.

Wie o wie kan me hierbij helpen?
 
Goedemiddag,

Even kijken welke bios je hebt en dan zou je hier kunnen kijken wat die piepjes betekenen
 
Ik heb dus een ami bios.
 
Laatst bewerkt:
3x kort
Base 64 KB Memory Failure: Basis - memory defect, RAM -fout binnen de eerste 64 KB; de correcte plaatsing van alle RAM -modules controleren, indien de fout blijft bestaan, door de handelaar de geheugenmodules laten testen; wie een SDRAM module gebruikt, moet eventueel het geheel vervangen; controleer vooraf of de geheugentiming correct ingesteld staat.

Waarschijnlijk is je ram kapot :eek:
 
wat betekent dat percies? Zijn dat de reepjes? Ik heb er 2 van 2gig. Of wordt hier iets anders bedoelt? Wat zou dat dan zijn en hoe kan ik dat maken cq vervangen? Dit is nl zwaar irritant :(

ik heb inmiddels de reepjes op verschillende manieren erin gehad. Zowel samen als apart. Helaas. Zou wel heel toevallig zijn als ze beide kapot zijn toch?


23:27

na wat gekloot te hebben met alles wat vast zit aan de mobo heb ik een foutmeling gekregen. Date en time staat als fout maar dat kan niet het probleem zijn lijkt mij. Geheugen is okee volgens het scherm. Opstarten in safe mode lukt ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan