Help mijn tv stoort!

Status
Niet open voor verdere reacties.

marijtjebijtje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jun 2008
Hallo allemaal,

Ik voel me een beetje een oen maar ik krijgt mijn tv niet goed aan de praat. Ik heb er nogal weinig verstand van, dus vandaar mijn hulpkreet hier!
Ik ben verhuisd van het ene studentenhuis naar het andere en sindsdien stoort mijn tv (op mijn oude adres een paar straten verderop was er niets aan de hand). Volgens mij hebben we hier gewoon kabel van @home. Ned 1,2 en 3 en de Belgische zenders storen zodanig dat er niet naar te kijken valt. De andere zenders storen ook, maar minder, dus ik kan er wel redelijk naar kijken.
Ik heb geen idee wat er aan de hand is. De stekkers zitten volgens mij allemaal goed stevig en ik heb ook al geprobeerd de zenders opnieuw in te stellen enzo, maar dat werkt niet.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Iets met de kabel ofzo?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik mis het journaal zo erg :D en de wereld draait door en nu ook studio sportzomer!!! Bedankt alvast!

Groetjes Marije

Laatst bewerkt:
Het zou zo maar kunnen zijn dat er ergens een digitenne mast neergezet is daar in de buurt en dat je daarom nu slecht beeld hebt. Meestal ligt dit aan je binnenhuisbekabeling die niet voldoende is afgeschermt tegen instraling.

Check even met de collega studenten in hetzelfde pand of deze een soortgelijk probleem hebben.... zo ja, dan kun je er waarschijnlijk weinig aan doen.... zoniet controleer dan de kabel [aarde [metalen mantel] misschien los... en schroef de antenne doos aan de muur even open om te zien of daar de binnenkomende kabel wel goed vast zit......

Mijn huisgenoten hebben er geen last van!
Misschien moet ik dat maar eens proberen inderdaad...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan