Help, mijn usb werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmeelen

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Ik heb sinds een paar maanden geleden een usb stick gekocht, en hij heeft altijd goed gewerkt. Sinds een paar dagen geleden werkt deze niet meer op de computers op school.
Ik heb ook de andere usb-poorten geprobeerd, maar zonder succes. Thuis werkt de usb stick nog goed. En moet er nou net heel veel werk opstaan waar ik een backup van heb op mijn pc, maar die wel twee weken oud is. Veel mensen krijgen een melding dat de usb stick niet goed wordt gelezen, ik zie niks. Kan iemand mij helpen?:confused:

Misschien dat er een netwerkschrijf op de " plek'" van de usb zit.

Dus dat bijvoorbeeld je schrijf E is en een netwerk schrijf F, op die plek hoort normaal je usb.

Anders moet je even bij aparaatbeheer kijken of hij daar tussen staat.

Ranez heeft een goede tip gegeven! :) Mogelijke oplossing als zijn geval van toepassing is (hiervoor heb je wél administrator-rechten nodig, en dus de systeembeheerder van school):
Start -> Uitvoeren -> diskmgmt.msc
Kijk in het bovenste deelvenster naar de partitie van de USB schijf, rechtsklik erop, en kies voor Schijfletters en paden wijzigen.
Zet het dan op een schijfletter die niet wordt gebruikt door netwerkschijfletters, geheugenkaartlezer, harde schijven, cd/dvd lezers etc.

Ook kan het zijn dat externe media niet meer zijn toegestaan op school, vanwege virussen etc.

Beste is om je te melden bij de systeembeheerder op school, en hem je probleem voor te leggen. Heeft de systeembeheerder geen idee wat hij er aan zou kunnen doen, dan kan je hem laten zien welke tips we hier op het forum voor hem hebben! :)

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
"Ook kan het zijn dat externe media niet meer zijn toegestaan op school, vanwege virussen etc."
Ik weet niet hoe jij je schoolspullen ook thuis opend maar bijna iedereen doet dit via externe media (USB sticks) en als je dit gaat blokkeren kunnen mensen dus niet meer gegevens opslaan. Zou niet slim zijn..

Maar even naar TS:
Verwijder jij je usb wel veilig? Via Veilig verwijderen? of trek je elke keer gewoon je USb stick uit de computer?

"Ook kan het zijn dat externe media niet meer zijn toegestaan op school, vanwege virussen etc."
Ik weet niet hoe jij je schoolspullen ook thuis opend maar bijna iedereen doet dit via externe media (USB sticks) en als je dit gaat blokkeren kunnen mensen dus niet meer gegevens opslaan. Zou niet slim zijn..

Maar even naar TS:
Verwijder jij je usb wel veilig? Via Veilig verwijderen? of trek je elke keer gewoon je USb stick uit de computer?

Bij ons op school is blijkbaar nergens een menu om veilig te verwijderen. Niet rechtsonder in de balk, en ook niet in het menu van de usb-stick (via rechtermuisknop). Ik ben nu thuisgekomen en het blijkt dat de usb-stick het hier ook niet meer doet... Het wordt dus weggooien en een groot werkstuk overnieuw maken. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan