Help mijn WD My passport maakt bestanden aan die niet wisbaar zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sonja79

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2009
Hoi,

Ik heb een WD My Passport Ultra van 500 GB waar ik films, series en muziek op zet.

Als ik via mijn WD player bijvoorbeeld een aflevering van een serie heb gekeken, dan zet hij het in een bepaalde format in een map en kan het bestand dus niet weggooien. En na eenmalig aanklikken in de WD player ziet hij hem daarna ook niet terug in de lijst. ( Als ik bijv. per ongeluk de verkeerde aflevering pak, en heb hem opgestart, dan ziet de WD player hem niet meer en vanaf de pc kan ik hem niet verwijderen)

Hij geeft dan aan dat de mapnaam ongeldig is.

De harde schijf formatteren is geen optie. Er staan teveel gegevens op.

Wie weet een andere oplossing?

Ik werk op een laptop met windows 8.1 64bit

Schermopname (2).jpg

Alvast bedankt voor jullie eventuele hulp

Hoi Sonja

Volgens mij ergens in instellingen van afspeel-modus in WDPlayer is wat mis, en die daar moet je nakijken, denk namelijk zo ! :(
Zie ik ook dat WDPlayer na-afspelen, heeft extensie verandert ?? en daardoor map-naam is niet toelaatbaar ofzoiets ?
Misschien bij afspeel-modus je aangeven slechts afspelen moet ?

Heb ik nooit WDPlayer gebruikt en dat is slechts een ideetje dus .. wacht nu even op meer tips ! :(

Laatst bewerkt:
hoi Royonix

Ik download bijvoorbeeld een .mkv bestand en een srt bestand. Deze geef ik dezelfde naam zoals het onderstaande voorbeeld: Aflevering 7 van agent of shield

Schermopname (4).jpg

Wanneer ik dan de aflevering gekeken heb en ik sluit de HD weer aan op de PC dan heeft hij ze in folders gezet zoals je ziet bij aflevering 3 en 6. Deze folders kan ik dus niet weggooien... Dit is nog nooit eerder gebeurd en heb deze schijf nu zeker 3 jaar. Nooit aan de instellingen gezeten, dus dat zou het niet kunnen/mogen zijn... lijkt mij.

Maar elke tip is welkom!

Lijkt mij een kwestie van rechten en niet van een instelling op de mediaspeler...

Hoi Sonja ik wil ook toevoegen dat: ....... ik denk ook dat Scrapheap tip zeer logisch is en dat je als eerst toegang-rechten bij aangemaakte mappen nakijken moet ..

Anders :

Snap ik nu ook een klein beetje beter:thumb: ...:o

Aangemaakte mappen jij kan dus niet verwijderen, maar in dit geval origineel map nog steeds wel bestaat ....en waar is die dan ??
Film dan bestaat dus nu dubbel, oftewel als twee keer .... zo snap ik je ...toch ??
Een map welke na afspelen aangemaakt is, juist deze jij niet verwijderen kan..
Dat lijkt net zoals WDPlayer dat tijdelijke of temporary files na afspelen aangemaakt heeft, maar dat is weer helemaal niet zo en is zeker onlogisch ..

Deze films jij kijkt als je WD op TV aansluit ...klopt toch ?? later als je weer op PC deze WD aansluit pas dan zie je deze aangemaakte mappen ..toch ?

Probeer maar plaatjes onder nakijken en op die manier achter-komen of je aangemaakte mappen verwijderen kan ..

LockHunter1.jpg LockHunter2.jpg LockHunter3.jpg

LockHunter vind je -->> HIER ! <<--altijd goed in je systeem geïnstalleerd te hebben !

Laatst bewerkt:
Je raad het gewoon niet maar wat een hardnekkige bestanden! Zelfs lockhunter kan ze niet verwijderen! Volgens Lockhunter ziijn ze ook niet locked. Dit is echt frusterend!

Schermopname (5).jpg

Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen. Het is een gewoon een .mkv bestand, staat niet in een submap, maar gewoon in de map van de betreffende serie.... Als ik mijn WD passort heb aangesloten op mijn WD mediaplayer dan ziet hij deze bestanden ook gewoon.
DSC_0146.jpg

maar zodra ik de aflevering heb afgespeeld via de mediaplayer, sluit hem af, koppel de harde schijf aan de pc, dan heeft het iets gedaan met mijn bestand, waardoor het systeem het niet meer als .mkv bestand ziet, maar als folder. Er staat ook een folder voor als pictogram maar het bestand heet nog steeds hetzelfde vandaar dat het systeem ook zegt dat de map naam ongeldig is.... dit geld zowel voor mijn video file(.mkv) als voor mijn tekstfile(.srt)

Als ik de WD passport daarna ook weer aansluit op de WD mediaplayer is de file weg, want dan kan hij hem niet meer lezen.

Laatst bewerkt:
Waarom jij srt bestanden hebt ?? ( dat zijn ondertitels weet ik ! ) is het niet zo dat MKV film ( dat is bij jou ook BlueRay bestand toch ? ) welke je bekijkt ingebrande ondertitels heeft ?

Als maar zo is dat jij wel srt bestanden bij MKV gebruiken moet ( ? ), betekend dus ook dat film heeft geen ondertitel ...klopt ?
en in dit geval dus na afspelen of tijdens afspelen, WD mediaplayer maakt een nieuw map onder de andere naam doordat film of MKV met srt gemengd is ..

Als ik jou was ik zal proberen MKV bestand omzetten naar DVD bestanden ( dat weet je hoop ik, zijn VTS bestanden ) en ondertitels of srt bestanden zal ook via ConvertX to DVD meteen in film inbakken
vervolgens film als echte DVD kijken zonder deze extra aangemaakte mappen gedoe ..

:(...:o ..hoop dat je snapt wat ik en hoe ik bedoel ??

MKV.jpg <<-- Kijk die plaatje even :D I.v.m. externe HD die sluit ik ook op mijn DVD Blue-Ray Player en spel ik MKV makkelijk af !

Laatst bewerkt:
Die mediaspeler kan zelf geen ondertitels in het mkv-bestand zetten Royonix, er is geen enkele mediaspeler die dat kan en deze WD Live al helemaal niet met een niet zo krachtige Sigma Designs SoC-chip.

Normaal gesproken gebruik je daarvoor een tool als "mkvmerge"...
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat de mediaspeler een optie in het menu heeft die afgespeelde afleveringen markeert als "bekeken"...zodat dat in de GUI van de mediaspeler als zodoende ook zichtbaar is.
Dat is een optie die meerdere mediaspelers bieden, echter is het mij niet bekend wat de mediaspeler-software precies met betreffende bestanden doet waardoor deze de "markering" zelf herkent als "bekeken"....

Wat je nog zou kunnen proberen is een mkv + .srt op een usb-stick zetten en daar van afspelen en kijken of dan hetzelfde gebeurd, of het bestand te verwijderen is of niet..?
Je moet de stick dan wel NTFS formatteren als de mkv groter is als 4 Gb..
Het kan nl. zijn dat sommige, vooraf op de WD My Passport Ultra geïnstalleerde software, die van de mediaspeler in de weg zit.
Er zijn nl. ext. HDD's die een dvdrom emuleren waarmee sommige mediaspelers niet uit de voeten kunnen.

Daar heb jij absoluut juist Scrapheap :thumb:

Maar oke omdat ik zonder ingebakken ondertitels een film nog had niet gekeken, en heb ik via bepaalde media-player dat ook niet gedaan
weet ik ook niet dat media player met .srt bestand dat niet kan doen :( ..
Af en toe kijk ik zelf wel ook gedownloade MKV films ( bestanden ) maar probeer ik altijd kant-en-klare vinden met ingebakken ondertittels, en vervolgens doe ik of op
externe bij mij WD-HD of gewoon zoals ik zei op een USB-stick ( vanuit Aldi ! ) en via mijn BlueRay-DVD Player zonder moeite op TV kijk ik dat ..

Laatst bewerkt:
Uiteindelijk toch maar geformateerd en nu is hij helemaal schoon. Alleen nu het volgende probleem. Mijn WD tv HD media player herkent hem niet meer, terwijl hij hem gisteren wel nog herkende... Waar ligt dat nu weer aan?

Kijk maar hoe schijf nu geformatteerd is en vervolgens formatteer maar anders om ...bijv. naar FAT32 ...
En je kan ook nog in handleiding van je mediaplayer kijken welke formaat die bij externe jouw disk ondersteunt, bijv. heb ik gehort dat Sony mediaspeler's alleen Fat 32 ondersteunen ze ...

En even i.v.m. .srt bestand als je die toch met MKV/BlueRay gebruiken moet probeer maar voortaan deze .srt bestand hernomen naar dezelfde naam als maar film ook draagt maar extensie srt die mag je niet veranderen !

Laatst bewerkt:
Vraag is even hoe je hem geformatteerd hebt..?
Vanuit het menu van de mediaspeler of via Windows..?
In elk geval moet je de schijf bij gebruik van bestanden groter als 4 Gb in NTFS formatteren en niet in FAT32 zoals hierboven vermeld,
doe je dat wel dan krijg je de melding "schijf vol" als je bestanden groter dan 4 Gb op de schijf probeert te zetten.

Sluit de schijf eens aan op de pc, open Schijfbeheer en maak daar een screenshot van en plaats deze in je volgende bericht..?
Screenshot zoals dit:
schijfbeheer1.jpg

@ Scrapheap
ROYONIX zei:
Kijk maar hoe schijf nu geformatteerd is en vervolgens formatteer maar anders om ...bijv. naar FAT32 ...
En je kan ook nog in handleiding van je mediaplayer kijken welke formaat die bij externe jouw disk ondersteunt.

Zoals je ziet dit was slecht ideetje omdat ik weet zoals jij ook niet hoe die geformatteerd is :(

CITAAT uit andere forum ! zei:
Je zal ook moeten weten dat NTFS beschikt ten eerste over betere beveiligingsmogelijkheden dan FAT32. Bij NTFS kan tot op bestandsniveau worden bepaald welke gebruiker een bestand mag lezen, schrijven en/of uitvoeren. Een ander voordeel is dat NTFS de mogelijkheid heeft voor bestandscompressie. FAT32 beschikt alleen over compressiemogelijkheden op schijf- of partitieniveau (volumeniveau). Door compressie nemen bestanden minder ruimte in beslag op je schijf of partitie. Het nadeel van compressie is echter dat je systeem er net iets trager van wordt.
NTFS is verder aanzienlijk minder foutgevoelig dan FAT32. Misschien herinner je je nog de scandisk die Windows 9X uitvoerende tijdens de herstart nadat Windows niet goed was afgesloten. Met NTFS is dat verleden tijd. enz..etc.

Nadel bij NTFS is dat niet door elke systeem kan worden gelezen ! ...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan