Help! mn pc loopt steeds vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morean

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
Ik heb al een paar weken een probleem met mn pc. Mn beeldscherm viel steeds 1-2seconden uit (gebeurde 2x per dag of meer). Het lampje van het scherm blijft in die periode wel branden maar ik hoorde hetzelfde geluid als dat je het met de hand uit zou zetten. Daarna floept het scherm weer terug.
Na een tijdje kwam er nog een probleem bij, de pc ging steeds vaker vastlopen. Het scherm bevriest dan en soms ging de pc uit zichzelf dan rebooten of ik moest dat zelf doen.
Ik kan er zelf geen oorzaak voor ontdekken, ik had niet te veel programma's openstaan en ik heb voldoende ruimte over op mn harde schijf.
Ik heb Windows XP professional.
Weet iemand wat er aan de hand is?
Mn pc is momenteel bij een reparateur die gaat kijken wat er mis en wat het gaat kosten, maar ik hoop het dus zelf op te lossen want ik ben maar ene arme student :S

De pc is al bij de monteur? Dan gaat hij het toch repareren, immers ik ga er niet van uit dat de reperateur een pc aanneemt en verveolgens moet wachten omdat de klant zelf eerst op zoek wil naar het antwoord..

Maar zo op het eerste gezicht klinkt het in mijn oren naar een temperatuur probleem of een brakke voeding.

mm ok zo te horen is het dus geen virus of software probleem dat ik zelf kan oplossen.

Misschien is er een luchtfiltertje stuk ofzo :/
Ik heb zelf niks gemerkt aan de temperatuur.

Een virus of spyware is ook (nog) niet uit te sluiten, maar is niet waar ik als eerste aan denk.

En hoe bedoel je niets gemerkt aan de temps? Heb je ze gemeten? Kast open gehad en gekeken of deze stofvrij is?

ik heb de temperatuur niet gemeten nee. Ik heb wel de kast pas nog stofvrij gemaakt toen ik merkte dat het scherm steeds black-outs had.

Ik heb em net terug van de winkel.

op de bon staat dat er spyware/etc zijn verwijderd (ik heb AVG en hitman en allebei gaven ze al nul resultaten voordat ik de pc wegbracht). mn bittorrent is verwijderd >_>, windows geupdate (was al zo), opstart programma's aangepast, en BIOS aangepast plus een rekening van 111 euro :/

maarja nu hopen dat hij het goed blijft doen.

Duur geintje voor een beetje spyware verwijderen. Dat had je inderdaad ook best zelf kunnen doen al dan niet met een beetje hulp van ons.

Mja opzich doet hij het nu wel.

Hoewel hij wel weer vast liep maar ik gok dat het komt doordat ik steeds mn beeldscherm met de knop uitzet als ik eventjes iets anders ga doen ipv beeldbeveiliging. Misschien dat mn pc daarom flipt. Dus dat heb ik meteen veranderd.

Over het algemeen flipt een pc niet als jij je beeldscherm uit zet. Ik ga er niet van uit dat daarom je pc vast loopt.

Mocht het nu weer gebeuren zou ik toch nog even de temperaturen checken in het Bios of met het programma pc wizard en ik zou de voeding aan een inspectie onderwerpen.

Ondertussen is mn pc weer gaan vastlopen maar het scherm heeft geen black-outs meer.
Terug in de winkel zeiden ze dat ze het niet konden repareren omdat het waarschijnlijk een hardware probleem is.

Waar kan ik dat pc wizard vinden? en hoe kan ik de temperaturen checken?

Pc wizard kan je downloaden en met dat programma de temps bekijken.

Maar een reparatie winkel die geen hardware kan maken?!? Feitelijk hebben ze het probleem niet opgelost en zouden ze je het geld terug moeten geven.

Het vastlopen gebeurd op een willekeurig moment? Of zit er een patroon in?

En vertel ook even het merk en type van de pc of plaats een hardwareoverzicht wat je ook met pc wizard kan doen: http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Zou dat zomaar kunnen? mn geld terug vragen? Mn vader is steeds degene die naar de winkel is geweest. Ik weet niet of hij dan zomaar terug kan gaan om het geld terug te vragen.
Ik zou het goed kunnen gebruiken om een nieuw moederbord te kopen als dat het probleem moge zijn. Een kennis kan goedkoop aan onderdelen komen en kan het misschien zelf oplossen.

De winkel zou de hardware wel kunnen maken maar dat zou me nog meer gaan kosten omdat ze er dan nog meer uur meebezig zijn.

Moederbord : Intel D915GAG
Chipset : Intel i915G
Processor : Intel Pentium 4 630 @ 3000 MHz
Fysiek Geheugen : 1024 MB (2 x 512 DDR-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 6600
Harde Schijf : ST380817AS (80 GB)
DVD-Rom Station : TSSTcorp DVD-ROM SH-D162C
DVD-Rom Station : PLEXTOR DVDR PX-716A
Monitor Type : Philips Philips 190S - 19 inches
Netwerkkaart : 82562EZ PRO/100 Ethernet Controller
Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 3
DirectX : Versie 9.0c

--------------------------------------------------------------------------------------
Hardware Monitoring : SMSC EMC6D103
Voltage CPU : 1.31 V
+3.3V Voltage : 3.37 V
+5V Voltage : 5.05 V
+12V Voltage : 12.00 V
Chassis Ventilator : 82 rpm
Power/Aux Ventilator : 94 rpm
Processor Temperatuur : 51 °C
Moederbord Temperatuur : 41 °C
Power/Aux Temperatuur : 40 °C
:
NVIDIA GeForce 6600 : nVidia Thermal Diode
GPU Diode : 60 °C
GPU Fan : 100.00%
:
Harde Schijfmonitoring : S.M.A.R.T
Harde Schijf ST380817AS : 34 °C

Laatst bewerkt:
Temps lijken prima, maar ik stelde nog een aantal vragen in mijn vorige post. Wat zijn daar de antwoorden op?

En ik neem aan dat dit temps zijn als de pc gewoon aan staat, wat als je gaat gamen oid, hoe hoog zijn ze dan?

oh ik zie geen patroon in het vastlopen van mn pc, het lijkt wel willekeurig.
Voor de reparatie was het vooral altijd raak als ik een paar foto's/grote plaatjes selecterende. Maar daarnaast gebeurde het ook.

Ik game eigenlijk niet op mn pc. Het meeste wat ik open heb staan is photoshop, msn, firefox, media player. Maar ik denk niet dat dat zoveel energie zou vragen als een game.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan