help: moederbord plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

monpas

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2003
Berichten
46
Hallo,

Wie kan mij helpen met het volgende probleem:
Ik heb een tweedehands moederbord gekocht en ben bezig om deze in mijn oude pc te plaatsen.
Nu kom ik bij het gedeelte waarbij ik de jumpertjes op het moederbord op de juiste plaats moet zetten.
Op het internet heb ik gelezen dat je dat in je boekje van het moederbord kan aflezen maar ik heb er geen boekje bij.
Op het internet kan ik er vrijwel niets over vinden. Kunnen jullie mij vertellen waar ik dit kan vinden?

De nummers op het moederbord zijn:

asus
as97127F
asustek 1997H
9916K061-B

ASUS P28 F

(op de rekening staat Asus P6BX-A)

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen

Met vriendelijke groet,
Keyxje
 
Geplaatst door monpas
Hallo,

Wie kan mij helpen met het volgende probleem:
Ik heb een tweedehands moederbord gekocht en ben bezig om deze in mijn oude pc te plaatsen.
Nu kom ik bij het gedeelte waarbij ik de jumpertjes op het moederbord op de juiste plaats moet zetten.
Op het internet heb ik gelezen dat je dat in je boekje van het moederbord kan aflezen maar ik heb er geen boekje bij.
Op het internet kan ik er vrijwel niets over vinden. Kunnen jullie mij vertellen waar ik dit kan vinden?

De nummers op het moederbord zijn:

asus
as97127F
asustek 1997H
9916K061-B

ASUS P28 F

(op de rekening staat Asus P6BX-A)

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen

Met vriendelijke groet,
Keyxje


Nog even een aanvulling:
De winkel waar ik dit moederbord heb gekocht had ik ook even een mail gestuurd, van die kreeg ik het antwoord:
Via deze link kunt u de specs en lay-out vinden.
http://www.tekram.com.tw/FAQData.ASP?RegId=129

"Het mainboard is geen Asus maar een tekram. De P6 serie is tevens een Asus serie vandaar de verwarring onze zijde, onze excuses hiervoor....

Tevens voeg ik de laatste bios update voor dit mainboard bij, zodat misschien een update de herkenning van de door jou geplaatste CPU wel herkend wordt"

Helaas kom ik hier niet echt uit
 
Ja, ik kwam er net ook achter dat het een Tekram was en hier kun je een handleiding downloaden: http://www.tekram.com.tw/UserManual.ASP?Product=P6BX-A

P6BX-A.gif
 
Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt!!! kan ik weer verder.
Is het wel te doen voor iemand die nog nooit een moederbord heeft vervangen???

Moet ik trouwens de bovenste of onderste pdf hebben op die site?

Bedankt

Keyxje
 
.Ik denk dat je ze beide wel kunt gebruiken. Ik weet niet of je voor de rest wel ervaring hebt met hardware. Maar als je zelft denkt dat het niet zo goed gaat lukken is het misschien verstandig om iemand die er meer verstand van heeft bij te halen om je te helpen. Maar als je gewoon goed de handleiding leest en voorzichtig doet moet het in principe wel lukken. En met vragen of problemen kun je natuurlijk altijd hier nog terecht:).
 
Geplaatst door monpas
Heel erg bedankt!!! kan ik weer verder.
Is het wel te doen voor iemand die nog nooit een moederbord heeft vervangen???

Moet ik trouwens de bovenste of onderste pdf hebben op die site?

Bedankt

Keyxje



Dit moederbord hierboven ziet er anders uit dan het moederbord wat ik heb? ik kom geen wijs uit die jumpers?
 
Dit hoort toch echt bij jouw moederbord. Weet je zeker dat het niet de goede is? Misschien kun je kijken of de geheugen slots, cpu-socket enz. kunt vinden en dan kijken of het toch het goede plaatje is.
 
Geplaatst door megabit
Dit hoort toch echt bij jouw moederbord. Weet je zeker dat het niet de goede is? Misschien kun je kijken of de geheugen slots, cpu-socket enz. kunt vinden en dan kijken of het toch het goede plaatje is.


Dat heb ik al vergeleken ik heb een geheugenslot meer en de jumpers komen niet overeen met het plaatje
 
Hmm, dan lijkt het me dat het toch een Asus-moederbord is, omdat dat op het moederbord staat. Ik heb voor je gezocht maar nog niets gevonden:(.
 
Geplaatst door megabit
Hmm, dan lijkt het me dat het toch een Asus-moederbord is, omdat dat op het moederbord staat. Ik heb voor je gezocht maar nog niets gevonden:(.

Hier heb ik een foto gemaakt van mijn moederbord, misschien kan je hier wat mee??

he mijn plaatje wordt er niet bijgevoegd, hoe kan ik dat doen? ik had hem als bijlage erbij gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door monpas


Hier heb ik een foto gemaakt van mijn moederbord, misschien kan je hier wat mee??

he mijn plaatje wordt er niet bijgevoegd, hoe kan ik dat doen? ik had hem als bijlage erbij gedaan.

Hopelijk staat ie er nu wel bij
 

Bijlagen

  • dscf0013_2.jpg
    dscf0013_2.jpg
    57,2 KB · Weergaven: 63
Ik heb niets over het model p28f kunnen vinden. Maar ik heb nog naar iets gezocht dat daar op leek en ik kwam bij de p2bf uit. Ook heb ik de layouts vergeleken maar kon geen verschillen ontdekken:D. Dus ik denk dat het wel met de handleiding van dat moederbord moet lukken, die kun je btw hier downloaden. Ik hoop dat het deze keer wel lukt:thumb::D.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan