HELP; MSN start niet op, systeemherstel niet bereikbaar, geen internet, WEL mail !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkWinschoten

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2008
Berichten
17
Bij het opstarten van mijn PC ontdek ik vanmorgen ineens dat MSN niet meer automatisch noch handmatig opstart, het internetscherm wel opend maar verder ook niet, de favourieten niet verschijnen.

Vervolgens wilde ik sysyteem-herstel gebruiken maar deze reageert totaal niet.

Tenslotte probeerde ik via "Uitvoeren" de config te bereiken maar OOK die werkt niet!

Bij de start van de PC start mijn Mailwasher wél automatisch op en ontvangt en verwerkt ook mail !!

Wie kan mij (momenteel via m'n laptop) helpen ???

Gebruik btw Avast Anti-virus waarvan het Web-schild vermeld "Deze dienst wacht op een sub-systeem."

WHELPPPPPP
 
Zou je in veilige modus (met netwerkondersteuning) kunnen opstarten?

(Dit doe je door de pc opnieuw te starten, en voor het Windows XP op F8 te drukken.
Je krijgt dan een menutjes, waarin je voor Veilige Modus met Netwerkondersteuning kunt kiezen.

Kun je hier wel internetten? Loopt de pc daar wel lekker?
Scan de pc eens op virussen (misschien nog een extra virusscanner, zoals AVG Free, natuurlijk wel even de andere virusscanner deinstalleren daarvoor)

Loop je softwarelijst eens door en verwijder onnodige programma's/toolbars enzovoort.
 
via F8 opgestart en inderdaad werkt Explorer dan wel correct.

Ontdekte daarvoor ook dat mijn Avast Antivirus bleef "wachten" op een sub-map!
Zou Avast misschien kunnen vastlopen ofzo?

Via Uitvoeren; Config bekeken en die gaf een hoop gewijzigde bestanden op vannacht 01.29 uur. Toen stond de PC inderdaad aan en was alleen op Hyves actief.

Of moet ik toch echt vrezen voor een virus?
 
In Veilige Modus kan ik via "Uitvoeren" wel in het MSCONFIG scherm komen, maar dan ....... ?
 
Herinstalleer AVAST eens, sluit je dat in ieder geval uit, en kun je met een goede installatie een virusscan uitvoeren ;)

In MSCONFIG kun je in het tabblad opstarten de op te starten programma's aangeven.
Schakel alle onnodige programma's uit, dit bevorderd de opstartsnelheid van je systeem.
 
Avast herinstalleren lukt niet omdat ik niet via Deze Computer bij de programma-directories kan komen waar ik de installatie-files heb staan.

Misschien via Veilige Modus een systeemherstel uitvoeren naar een aantal dagen geleden ??

Probeer momenteel in ieder geval Avast eens helemaal uit te schakelen.
 
Ik ben zelf niet zo'n systeemherstel fan, maar je kunt het proberen.
Schakel avast uit in MSConfig zou ik zeggen
 
Avast inmiddels uitgeschakeld hetwelk geen verandering in de problemen gaf.
Systeemherstel blijkt in Veilige Modus niet mogelijk te zijn en in Normale Modus nog steeds niet bereikbaar

Nu ik systeem momenteel nog in Veilige Modus heb staan en dan wél Explorer verder gaat dan alleen maar het openen van het scherm zal ik de adviezen van SIMS eens opvolgen en een online scan proberen.

Waarbij ik TEMMINK natuurlijk van harte bedank voor zijn meedenken en natuurlijk ook ZIJN verdere adviezen blijf afwachten !! :thumb:
 
En in Veilige modus de virusscanner verwijderen?
Ik blijf erbij dat er een programma het opstarten blokkeert

Voer anders een MSCONFIG uit, tabblad opstarten en schakel alle niet microsoft programma's uit.
STart dan in normale modus en kijk hoe het gaat!

Greets,

Temmink
 
MALWAREBYTES is momenteel aan het scannen en heeft toch al 10 geïnfecteerde objecten gevonden en loopt nog steeds.
Werk ff het advies van SIMS af, baat het niet het schaat ook nooit zo'n scan!

Daarna probeer ik, indien nodig, de aanpassingen in de MSCONFIG uit ! :thumb:

Ben wel waanzinnig blij met jullie hulp en vooral ....... geduld !!! :rolleyes:
 
Helaas, de scan vond wel infectie's en heeft die ook verwijderd maar de problemen blijven noog steeds, sterker nog; kan nu eens (in Veilige Modus) geen MSCONFIG meer uitvoeren omdat bestand onbekend is !!

Logfile van Malwarebytes:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.30
Database versie: 1335
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

29-10-2008 11:58:25
mbam-log-2008-10-29 (11-58-25).txt

Scan type: Snelle Scan
Objecten gescand: 58576
Verstreken tijd: 8 minute(s), 37 second(s)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 7
Registerwaarden geïnfecteerd: 1
Registerdata bestanden geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 2

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Registersleutels geïnfecteerd:
HKEY_CLASSES_ROOT\main.bho (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\main.bho.1 (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\Interface\{986a8ac1-ab4d-4f41-9068-4b01c0197867} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{afd4ad01-58c1-47db-a404-fbe00a6c5486} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\AppID\{a0e1054b-01ee-4d57-a059-4d99f339709f} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{afd4ad01-58c1-47db-a404-fbe00a6c5486} (Trojan.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{f64f4733-4cc4-47e9-b04b-da34c4bf2074} (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.

Registerwaarden geïnfecteerd:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\msconfig (Backdoor.Bot) -> Quarantined and deleted successfully.

Registerdata bestanden geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Mappen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Bestanden geïnfecteerd:
C:\WINDOWS\system32\msziptools.dll (Trojan.Agent) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\pchealth\helpctr\binaries\msconfig.exe (Backdoor.Bot) -> Quarantined and deleted successfully.



De volgende geadviseerde scan nu nog maar eens doen?
 
Uit de log blijkt dat MSCONFIG besmet was en waarschijnlijk verwijderd.

Bijgevoegd aan dit bericht een schone msconfig in zip formaat
 

Bijlagen

  • msconfig.zip
    73,8 KB · Weergaven: 28
Excuses voor de onderbreking (wegens ziekenhuis-afspraak)

Probeer het ZIP bestand te kopieren maar krijg een melding "onherstelbaar"!

Daarbij; in welke DIR zou de MSCONFIG normaaal moeten staan of naar gekopieerd moeten worden??
 
excuus, mijn fout.
een nieuwe bijgevoegd.


Je kunt hem vanuit elke locatie starten, maar hij hoort dacht ik in \windows\system32
 

Bijlagen

  • msconfig.zip
    73,8 KB · Weergaven: 21
Vreemd,krijg nog steeds foutmeldingen op het ZIP-bestand:

! N:\msconfig.zip: Onverwacht einde van archief


! D:\rebuilt.msconfig.zip: CRC niet correct. Het bestand msconfig.exe is beschadigd



(Probeer het via het memory-stick over te brengen naar de beschadigde PC)
 
Google anders even naar msconfig.exe, dan kun je em wel downloaden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan