Help MySQL vraag!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

micheut

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 okt 2006
Berichten
4
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag.
Via een tutorial was ik bezig om een 'comment form' te maken.
(is te vinden op http://www.zimmertech.com/tutorials/php/25/comment-form-script-tutorial.php)

Het eerste wat ik moest doen is een tabel maken in MySQL, dit heb ik gedaan via PHPmyadmin. Maar volgens mij heb ik het fout gedaan.

Als ik namelijk de rest van de tutorial volg en via een testpagina de comment form probeer te openen, dan krijg ik de volgende melding:
Access denied for user 'root'@'10.0.0.6' (using password: NO)

de testpagina is te zien op http://www.michelvanessen.com/test.php
Ik heb dus echt nihil verstand van databases en heb mijn hele leven alleen maar gewerkt met html en een beetje css maar php enzo begrijp ik dus niet. Is deze tutorial te hoog gegrepen ofzo? Ik wil namelijk dat gasten kunnen reageren op mijn site.

Ik hoop dat iemand wat nuttige informatie kan verschaffen
 
heb je wel contact met de database gemaakt + goede wachtwoord? Denk het niet zo te zien. Stop dit is in je broncode van je php bestand(en) die contact moeten maken met de database:
PHP:
$host 			= "--"; 
$username 		= "--"; 
$password 		= "--"; 
$database		= "-"; 
mysql_connect($host, $username, $password); 
mysql_select_db($database);

en zelf even invullen tussen de " en "
 
Ja ik denk dat dat het is. Ik heb een mail gestuurd naar mijn host bedrijf want ik weet de MySQL server naam niet. :eek:
Bovenaan mijn PHP pagina's staat inderdaad niets ingevuld.

Bedankt
 
Hmmm... ik doe nog steeds wat fout.

Nu krijg ik als mededeling 'Lost connection to MySQL server during query'

Iemand nog nieuwe ideeën? Ik ben ten einde raad
 
Het is opgelost inmiddels.
Mijn testserver deed het niet, dus ik nam aan dat ik de verkeerde sqlservernaam had opgegeven, maar toen had ik het opgegeven zoals rimsic opgaf en voila
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan