Help! na geknoei met AVG opeens disk boot failure

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.005
Hallo,
Mijn pc (alles net een jaar oud) werkt(e) altijd prima. Vanochtend kreeg ik de melding dat ik de nieuwe versie van AVG moest installeren omdat de oude versie vervallen gaat. Ik download dus de nieuwe versie en leverde al een probleem op met de melding dat er iets miste. Ik dacht "dan komt het wel later". Maar plots gaf mijn pc een klein piepje en niks meer deed het. pc uitgezet en weer aan, alles deed het even, weer een piepje, en weer stond alles stil. Vervolgens heb ik alles hersteld naar 2 dagen geleden en toen mijn pc weer opstartte werden opeens mijn schijven (niet om gevraagd) gecontroleerd door windows. Geen foutmelding dus dat zit wel goed, dacht ik. Niet dus, als ik mijn pc nu opstart krijg ik gewoon iedere keer de tekst: disk boot failure, insert system disk en press enter. Probleem is dat ik net nu mijn pc echt nodig heb. Houd dit in dat ik gewoon de XP cd erin moet doen, en kijken wat er dan gebeurt?
mvrgr. Martin. (lang geleden he, Lange Pier:D Het ging ook altijd goed:( )
 
Kijk voor de zekerheid eerst even in de bios of de C:-schijf nog als boot-volume ingesteld staat...
 
Bij boot device priority staat:
1st boot device: cd rom
2st boot device: removable
3st boot device: harddisk
4st boot device: disabled

Ik heb dus een 80GB schijf waar windows op staat en een 250 Gb schijf voor de data. Klopt het bovenstaande in de boot device priority????
 
Laatst bewerkt:
Dit lijkt me niet helemaal te kloppen, je kan maar 1 1e bootdevice hebben en geen 4:eek:

Staat er niet:

first bootdevice.............
second bootdevice.........
enz
enz
 
Wat ik zou doen om verder gepruts te voorkomen opstarten vanaf de originele windows xp cd, dan kiezen voor de herstelconsole, dus NIET opnieuw installeren. Windows wordt dan hersteld en alle prog's en data blijven behouden.
 
Mislukt:evil: Ik heb eerst geprobeert xp te repareren met F2, kwam op een gegeven moment in een soort dos scherm terecht, daar werd om het e.e.a. gevraagd dat ik niet wist, en einde oefening. Nog een keer geprobeert vanaf de xp cd en daar ging alles goed totdat er gevraagd werd naar de locatie van de backup die ik niet had:eek: Einde oefening:evil:
Toen maar een kennis erbij gehaald die het zou moeten weten. Resultaat: C schijf gewist en xp opnieuw geinstalleerd inplaats van gerepareerd. Alles weg:confused:
Dit is de tweede keer dat dit mij gebeurt en ik wil dit in de toekomst toch wel voorkomen.
Waar kan ik ergens een soort van stappenplan vinden m.b.t. Hoe windows te repareren en hoe windows opnieuw te installeren zonder dat ik alle data verlies??
mvrgr. Martin.
 
Jammer, maar blijkbaar hebben jullie toch iets niet goed gedaan, het gaat als volgt:

- opstarten vanaf de windows cd
- niet op F2 of F6 drukken of zo, maar wachten op de vraag nieuwe installatie of herstellen
- kiezen voor herstellen

Vr Gr
Berry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan