Help, niets doet meer?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heatseeker

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Kan na opstarten gewoon op mijn buroblad komen en ook op inernet....alle andere iconen op buroblad doen nix meer...ook niet in de lijst van programma`s...kan dus nergens meer bijkomen!

alle kleine iconen rechts onder in mijn scherm zijn ook weg, en via uitvoeren>msconfig word nu aangegeven dat windows het programma niet kent....

Toen systeem herstel geprobeert en ....deze werkt ook niet, wie kan mij aub helpen?

Heatseeker

Ter aanvulling: heb met Regcleaner wat bestanden weggegooid, maar dat doe ik normaal ook...kan het hieraan liggen?... is er nog een mogelijkheid om dit te herstellen?

heatseeker

O ja...via deze computer kan ik wel gewoon door de c-schijf heen klikken en kan ook gewoon in mappen met b.v. mp3`s komen.... wat ik ook probeer kan niet / geen programma`s openen....

heatseeker

Ik ben bang dat je te veel hebt weggedaan, ik denk aan
Shell-extentie's.
Probeer eens een systeemherstel of anders de schijfcontrole laten lopen.
Gaat dit ook niet, dan zul je spijtig genoeg windows opnieuw moeten instaleren.
Troost je, je bent niet de enige die dit is overkomen, ik heb het ook moeten doen.

Lucia

P.s. Kun je misschien de bacup terug zetten die is gemaakt in de cleaner?

Laatst bewerkt:
Nee nix doet t meer....maar hoe ga ik nu opnieuw installeren?....ook formatteren of windows eroverheen gooien?

heat

Alles is ook bij zo bij mij gebeurd en is XP er opnieuw opgezet.

Ik kon ook nergens in komen. Ik heb iemand anders XP erop laten zetten want dat kon ik zelf niet.

Lucia

Probeer is te booten vanaf XP cd en dan de optie repareren:
Vervolgens tik je fixboot [drive] in...

http://www.microsoft.com/windowsxp/...home/using/productdoc/en/bootcons_fixboot.asp

Of probeer eens als de Windows CD-rom er in stopt (als je windows al hebt opgestart) dan krijg je (als autorun tenminste is geactiveerd) een menu.

Eén van de opties in dat menu is "Windows Repareren"

De rest zou vanzelf moeten wijzen. Ook als de "herstel console" niet is ingeschakeld zou Windows in ieder geval de benodigde software voor deze module terug moeten plaatsen.

veel succes
sjj :>

Laatst bewerkt:
Zit nu echt met een probleem, heb hier de medion 2.6( van de aldi)...bevalt me uitstekend, alleen is er geen xp-schijf meegeleverd.

Dit wist ik van te voren... er staan namelijk "retten" programma`s op de e-schijf die het systeem kunnen herstellen....maar die doen het ook niet...

Wie weet raad?...en SJJ van dat booten snap ik niets, je hebt dan toch een xp-schijf nodig?

heat...

moi

Geplaatst door Heatseeker
Zit nu echt met een probleem, heb hier de medion 2.6( van de aldi)...bevalt me uitstekend, alleen is er geen xp-schijf meegeleverd.

Dit wist ik van te voren... er staan namelijk "retten" programma`s op de e-schijf die het systeem kunnen herstellen....maar die doen het ook niet...

Wie weet raad?...en SJJ van dat booten snap ik niets, je hebt dan toch een xp-schijf nodig?

heat...

wat dacht je van een win98 opstartdisk?

Waarom neem je geen contact op met de helpdesk, die horen je verder te kunnen helpen. En als het een 2.6 is heb je nog zeker garantie.

Erwin

Regcleaner.

Je kunt in Regcleaner bestanden terug zetten in reservekopieen.
Als Regcleaner het niet doet in de normale modus, probeer het dan in de veilige modus. F8 indrukken tijdens opstart. Sucses.

Laatst bewerkt:
Nee hij kan geen bestanden terugzetten zoals te zien is in vorig bericht. Als hij Shell-extentie's weggedaan heeft, zal hij bijna zeker opnieuw moeten instaleren.
Ik heb dat ook gehad en die mij geholpen heeft met alles terug te instaleren, heeft eerst alle andere pogingen geprobeerd.

Ik vrees dat het opnieuw instaleren is.

Shell-extentie's kunnen ook worden teruggezet door regcleaner ( als het deze bestanden zijn). En je kan het natuurlijk ook eens proberen in de veilige modus omdat er dan nog maar weinig programma's mee draaien op de achtergrond. Als je dan toevallig wel de regclaener kan openen, kan je bestanden terug zetten en is formateren c.q opnieuw installeren overbodig! Je bent er tenslotte uren mee bezig om XP correct te installeren met alle software , Update's e.d. Zou eerst alle mogelijkheden zoeken om alles weer te herstellen zo als het was en als je er dan niet meer uitkomt is formateren voor mij de laatste optie.

Volkomen met je eens !
De man die bij mij alles terug heeft gezet, die heeft er veel verstand van. Hij heeft in verschillende bedrijven in de omgeving van ons het computerpark in beheer voor reparatie's enz. Hij vond het een uitdaging om bij mijn comp. het eerst zo te proberen.
Ik had alle extenxie's verwijders waar onbekend bij stond!!
FOUT-FOUTdus!!

Erg leuk vond ik die stomiteit van mij niet.
Dat zul je niet meer doen zei hij, al doende leert men !

Lucia

Ik heb ook onbekende extenxie`s weggegooid, maar dat heb ik wel vaker gedaan..... hoe komt het dan dat al mijn iconen rechts onder in mijn scherm ook weg zijn?

De rest werkt nog prima, bedoel internet en de snelheid is ook prima hier!!!

Heb gister ook iets aangevinkt , de maniet van opstarten van de pc...kan het hier niet aan liggen?
En hoe kom ik omdat ff na tezien?
Eventueel in de veilige modus?

heat....

Zijn er online geen pagina`s ofzo, die je pc doorzoeken welke esseciele dingen op mijn pc ontbreken?

heatseeker

Kan je regcleaner niet opnieuw (er overheen) installeren, de map met backups blijft denk ik gewoon staan.

Ik probeer je te helpen, kun je via de c schijf in Spybot&Destroy komen en die laten lopen? Wie weet!

Lucia

Dat begrijp ik lucia...de zoekfunktie doet het ook nog...maar kan de door jou opgegeven bestanden niet vinden, helaas!
Ik weet het echt niet meer....

groeten heatseeker

Geplaatst door Jozo
Kan je regcleaner niet opnieuw (er overheen) installeren, de map met backups blijft denk ik gewoon staan.

Dit al geprobeerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan