HELP! nieuwe pc, werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

homemix25

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Hallo iedereen,
Ik heb mede dankzij de mensen hier op eht forum een nieuwe pc samengesteld en deze gebouwd. Nu had ik er even een illegale versie van vista opgezet maar er bleven maar fouten komen dus ik wou even xp er op gooien. Nu ging die de schijf formatteren(500 gb) en dit duurde verschrikkelijk lang. Ik was toen even weg, en toen ik terug kwam was ie continue aan het piepen. geen pieeeeeeeep maar piep piep piep piep. Op me scherm zag ik linksboven een klein wit streepje knipperen. Wie weet wat dit betekent?

YOeri

ah oke, volgens die site schijnt het ook iets met het geheugen te zijn. Ik ga even een reepje los proberen en dan allebij even. Zal zo posten hoehet is gegaan!
Bedankt alvast.

Heb het met de ene geheugenmodule geprobeerd, krijg ikhelemaal geen beelden geluid. Met de andere blijft het hetzelfde. Wat nu te doen???

Als ik je andere topics zo doorlees, dan vermoed ik dat je nu in een stadium bent aangekomen om de machine naar een deskundige (lees reparateur) te brengen.

Hee, nee dit is niet goed gedaan, ik had het zip bestand gedownload, uitgepakt en er zat toen een .exe bestand in. Probeerde die te openen. Kreeg toen heel kort een scherm van dos te zien, maar te kort om te lezen wat er stond. Daarna maar niet meer geprobeerd. Pc werkte wel gewoon. Wat wel zo was, maar weet niet of het daar voor ook al was, is dat in 3dmark2001 hij tijdens de test vastliep, werd het scherm even zwart, ging die weer verder liep die weer vast, zwart scherm en toen viel die uit en stond er: instructie op het geheugen is mislukt enzo.Dit gebeurde telkens op dezelfde momenten.
Denk toch dat mijn geheugen niet goed is, maar alle2? is toch wel heel raar.
Iemand de oplossing?

Yoeri

Zag dat je je bios wilde updatenvoor het volgende:

"Nu wou ik mijn bios updaten omdat in 3dmark 06 ik telkens rond de 80 fps zat, maar bij
de cpu test 1 tot 3"

Dat zijn igg normale FPS niets mis mee.

Heb je na dehand nog iets verandert / gewijzigd??

Ja heb vista er af gegooit omdat het een gecrackte versie was maar helemaal aangepast dus vertrouwde het niet. Toen windows xp erop gezet, niet legaal maar van deze wist ik dat hij werkte. Toen weggegaan en pc laten lopen. Kwam thuis, hoorde piep piep piep piep piep en bleef maar doorgaan. Op het sscherm stond linksboven een wit streepje te knipperen. Toen ik opnieuw op startte bleef het zo. Je hoort eerst een normale piep dat hij door de controle heen komt en dan die piepen.

Misschien ergens kabeltje los geschoten.
FF alles goed controleren.

Geheugen testen met memtest of iets dergelijks

Probeer bios ook eens te resetten. voedingskabel uit de PC en de knoopbatterij een paar minuutjes eruit halen.

ZO niet ff met je hardware terug naar de pc boer.

Hee,

Ja was inderdaad het plan, even cmos batterij eruit ff wachten en erin. Ik heb nog een andere pc staan met ddr2 geheugen dus pak dat geheugen ook even en kijken hoe het loopt. Ik hou jullie op de hoogte!
Bedankt

yoeri

Ik heb alles stuk voor stuk aangezet, en nu heb ik de harde schijf niet aangesloten, en boot ik via de disk-drive. Hij start nu gewoon goed op. Ik heb nog een ide schijf liggen dus die zet ik er in en dan maar kijken wat hij doet. Het kan kloppen dat het de harddisk is want zoals ik al had gezegt duurde het formatteren niet normaal lang. Nu maar even proberen met de ide-schijf en dan dinsdag een nieuwe harddisk halen!
Yoeri

EDIT:
IDE-schijf erin gehangen en alles liep goed, tot hij op een gegeven moment ineens opnieuw startte met installeren en toen hoorde je tik. Hij reageert nu nergens meer op, Dinsdag terug naar de winkel en kijken wat het is.

Yoeri

Laatst bewerkt:
Hallo

Ben hele dag bezig geweest met de pc, en hij werkt nu helemaal met de seagate harddisk erin dus nu maar kijken hoe die zich houdt. Bedankt allemaal voor jullie hulp!
let's game
Yoeri

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan