• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Help om een macro te maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nini2016

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2016
Berichten
6
Bekijk bijlage draft bestelformulier.xlsx
Ik heb zelf iets in Excel gemaakt met formules maar zit blok en macro's schrijven ken ik niet.

Bedoeling is om een voorziene hoeveelheid naar keuze in te vullen (door klanten), keuze applicatiebreedte te kiezen. Nadien zou een keuze moeten komen in twee opties (zie bijlage) aan de hand van die keuze zou de prijs, prijs per lm/m2 moeten berekenen per gekozen optie.

Bij Bestellen zou men per keuze moeten zien wat er besteld kan worden
Hopelijk is het wat duidelijk. Ik heb ook lege kolommen die ik had verborgen om bovende tabel te kunnen doen

Graag hulp van een deskundige
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf iets in Excel gemaakt met formules maar zit blok en macro's schrijven ken ik niet.

Bedoeling is om een voorziene hoeveelheid naar keuze in te vullen (door klanten), keuze applicatiebreedte te kiezen. Nadien zou een keuze moeten komen in twee opties (zie bijlage) aan de hand van die keuze zou de prijs, prijs per lm/m2 moeten berekenen per gekozen optie.

Bij Bestellen zou men per keuze moeten zien wat er besteld kan worden
Hopelijk is het wat duidelijk. Ik heb ook lege kolommen die ik had verborgen om bovende tabel te kunnen doen

Graag hulp van een deskundige
 
Heb ik iets verkeerd gedaan? Niemand reageert op mijn vraag naar hulp :)
 
Nini,

welkom op Helpmij.nl.
Je vraag is inmiddels meer dan 100 keer bekeken.
Als er dan nog niemand gereageerd heeft kan het bijna niet anders dan dat je vraagstelling niet duidelijk is (dat geldt wel voor mij).

Dus probeer concreet aan te geven wat je wilt bereiken.
 
Beste,
Dank voor u reactie. Dacht wel dat er iets niet duidelijk was.

Ik wil eigenlijk met die gegevens een soort van een script maken... eerste kolom zou een keuzelijst moeten zijn, na die keuze mogelijkheid om hoeveelheid in vullen in lm of m2 volgend vraag zou applicatiebreedte zijn zoals nu in die kolom

Nadien weer een keuze zijn twee opties om met de gekozen keuze berekeningen te maken wat de prijs per kg is, hoeveel kg er nodig is en wat de kostprijs bedraagt.

Heb geprobeerd om in kolommen formules in te geven

Alles je nu alles invult... heb ik alleen de berekening voor optie 1

Zou weer kolommen moeten bijmaken voor optie 2
Dacht dat het eenvoudiger mogelijk zou zijn met hulp van een deskundige :)
 
Dit forum wordt bemensd door vrijwilligers die gratis adviezen geven hoe je zelf iets aan kunt pakken.

Als jij een deskundige vraagt lijkt het sommigen (althans mij) voor de hand liggend dat je gewoon tegen betaling een deskundige inschakelt (daarover kan ik ook wel weer een gratis advies geven).

Het bestand dat je plaatst bevat geen enkele macro, dus dat wekt geen bemoedigende indruk om jou te gaan helpen met macro's. De ervaring heeft velen van ons geleerd dat het dan altijd een vraag is om alles voor je te maken.
 
Nini,

het spijt me, maar dit voor mij niet duidelijker dan je oorspronkelijke vraag..
 
Ok dan weet ik voldoende. Zoals in mijn oorspronkelijke bericht reeds vermeld ken ik zelf niets van macro's. Bij het Google en om mijn probleem aan te pakken zou een macro veel problemen die ik nu help verhelpen en vergemakkelijken. Vandaar mijn vraag om hulp. Maar als jullie daar slechte ervaringen mee hebben no problem. Toch bedankt voor de moeite
 
Nini,

er kan alleen hulp geboden worden als duidelijk is wat je wilt bereiken. Mij is dat nog niet duidelijk.
 
@Haije
Bestand in bijlage zou eigenlijk een bestelformulier worden om klanten door paar gegevens te laten invullen een bestelling te doen plaatsen. Maar denk dat ik beetje te veel vraag. Dacht dat voor een kenner misschien eenvoudiger was om te helpen vandaar dat ik hulp aan een deskundige vroeg (bedoelde beter gebruiker dan ik zelf) maar soit, ga jullie niet verder bezighouden
 
Nini,

oké dat is je eigen keuze.
Het is mijnerzijds geen onwil, eerder onkunde. Jij kent je eigen werk en bedoeling; ik ken ze niet en vroeg daarom om meer uitleg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan