Help! Opeens geen draadloze verbinding meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MissBanana

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2011
Dag allen,

Ik ben de wanhoop inmiddels nabij. Sinds gisteren hebben alle pc's in huis (3 laptops, 1 desktop) geen draadloos internet meer. Er is alleen verbinding met een kabel vanuit de router naar de pc.

Gisteren hebben wij de router verplaatst, omdat deze op een onhandige plek stond (erg dicht bij één laptop, andere drie pc's hadden steeds wel/geen verbinding) nu is er helemaal geen verbinding meer.

Vanmiddag ziggo gebeld, zij claimen dat het aan de router ligt. De router (Sitecom WL-350) is aan het einde van de zomer van vorig jaar vervangen. Wij hebben bericht gekregen van ziggo dat we vóór 1 september de nieuwe wifi modem krijgen, maar tot die tijd hebben we echt draadloos internet nodig! Waar een mens wel niet afhankelijk van geworden is... Het lijkt me echter sterk dat het aan de router ligt, met een kabel is er namelijk wel gewoon internet.

Maar goed. Inmiddels heb ik geprobeerd de router te resetten, zonder resultaat. Als ik draadloze verbinding wil maken staat er even dat 'ie verbonden is, daarna valt de verbinding weg (van toegang: lokaal en internet naar niet verbonden) Problemen oplossen geeft: de modem of router is niet beschikbaar.

Alle hulp is welkom, wij zijn allen een digibeet op dit punt ;) dank.

De laptops zijn twee vista's, één windows 7 en de desktop is XP. Weet niet of dat uitmaakt? Modem is een Motorola.

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Al eens terug gegaan naar de oude situatie en ja ik neem aan dat de firma ziggo verbinding hebt gecontroleerd dan zou het zomaar kunnen dat de router defect is de signalen lijken er wel op.

De oude situatie is twee meter verschil in afstand, lijkt me dus niet echt een probleem. Firma Ziggo heeft NIETS gecontroleerd, volgens die man kon het allebei. Hoe kan het dat een router het nog geen jaar uithoudt? Was een behoorlijk dure trouwens. Dank je voor je hulp.

Ziggo heeft, denk ik, wel gelijk. Als je verbinding kunt maken via vast werkt de internet verbinding dus. Bijna alle wireless routers bestaan uit twee delen, de basisrouter en, daarop intern aangesloten, een wireless verbinding.

Wat gebeurt er als je de instellingen van de wireless tijdelijk veranderd naar open (onbeveiligd)? Wat voor signaalsterkte is beschikbaar volgens windows?

Nou de streepjes zijn gewoon vol en groen. Er staat alleen dat de pin niet klopt ofzo als ik de WEP code uitzet?

Hoi,

Vreemd dat ziggo zo gauw dan de router de schuld geeft:confused::confused: ja alles kan stuk staat natuurlijk ook 24 uur per dag aan ook een Mercedes gaat wel eens stuk .
Misschien kan je nog proberen om van kanaal te wisselen.

Hihi dat is waar, gelukkig hebben we 10 jr garantie op de router. Dus maar mee naar de Dixons en op laten sturen?

Voordat je dat doet zou ik altijd even proberen om de router terug te zetten op "factory defaults". Mogelijk is er een setting corrupt geraakt. Na het terugzetten moet de router wel weer even geconfigureerd worden, maar mogelijk heb je dan wel weer verbinding

Dank je wel maar dat heb ik al drie keer geprobeerd, hij reset hem 30 sec, dan geeft ie aan dat het is gelukt en daarna zijn de instellingen gewoon hetzelfde.

Even terzijde want je had het erover dat je voor 1 sept het WiFi modem ontvangt van Ziggo maar da's een ***** ding dus lekker een router houden.
Beide buren hebben hem al en ik vind het een pokke ding met zeer matig bereik !

Inmiddels van de Dixons een nieuwe router gekregen. Hij vindt hem meteen, sleutel ingevoerd en nu staat er: Verbonden, geen internettoegang. Probleem oplossen geeft dns server reageert niet. Probeer nu even de modem te resetten. Wat te doen?

Doe even het volgende !!

1. Adres van de DNS Server.
Start => Configuratiescherm => Netwerken en Internet => Netwerkcentrum => Adapterinstellingen wijzigen.
Klik met de rechter muisknop op de in gebruik zijnde netwerkadapter en kies Eigenschappen.
Dubbelklik Internetprotocol versie 4 (TCP/IPv4)
Controleer de instellingen: Automatisch een IP-adres laten toewijzen en Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen.
2. Zorgen dat de DNS-cache leeg is.
Ga naar Start en type CMD (zonder Eenter)
Klik in het venters boven start met de rechter muisknop op CMD.EXE en kies Als administrator uitvoeren.
Type het commando IPCONFIG /FLUSHDNS

Voor mijn gemak gekopieerd van HCCNet

Laatst bewerkt:
De router heeft wel een DNS toegewezen gekregen van ziggo? gebruik je DHCP op de client, of een vast IP adres?

Dank allen voor de hulp. Kabel tussen router en modem zat niet helemaal goed geloof ik maar nu werkt de internetverbinding op 3 van de 4 pc's. Eén laptop kan nog steeds geen verbinding maken. What to do?

Stappen gevolgd op de laptop om te kijken of er automatisch toegewezen wordt?

Stappen gevolgd op de laptop om te kijken of er automatisch toegewezen wordt?

Ja, instellingen staan gewoon prima maar er staat dat er geen verbinding met de router gemaakt kan worden [zelfde foutmelding als bij de oude, blijkbaar kapotte router] maar dit staat er dus alleen bij die laptop, terwijl die ongeveer het dichtst bij de router staat.

Even gissen, een Sitecom Router en Windows 7 toevallig ??
Atheros netwerkkaart ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan