HELP opslaan ongedaan maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter pewa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pewa

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2005
Help!!!
Ik zat net op het einde van mijn eindwerk en door oververmoeidheid heb ik een ander document onder de bestandsnaam van dat van mijn eindwerk opgeslaan. Met andere woorden: mijn eindwerk is nu overschreven door een leeg document. Kan ik nog terug naar mijn eindwerk, dus naar de versie van twee uur geleden? ook al heb ik er iets over opgeslaan. Alle hulp is nu welkom.

Bedankt
P

Het is vroeg, niemand zal nog reageren.
Download restoration (Google)
Typ de naam in van dat vorige bestand en laat zoeken.
(hopelijk weet je de naam precies :confused:

Eerlijk gezegd ik ben geen Word mens, als je kiest voor vervangen dan weet ik echt niet wat Word dan doet maar het is te proberen.
Ik zou na dit, als je niets gevonden hebt, zo min mogelijk op je pc doen anders kun je de boel overschrijven. Dan zul je morgen op andere reacties van Word experts moeten wachten.

Slaapse!

bedankt voor de vroege/late reactie.
Heb geprobeerd, maar is niet gelukt. ****. Word heeft dat echt vervangen.
Hopelijk weet iemand raad!!
P

Als je geluk hebt, kun je kijken onder Bestand/Versies, misschien staat daar nog een vorige versie. Om een en ander in de toekomst te voorkomen, kun je daar in elk geval de checkbox 'Versie opslaan bij afsluiten' aanvinken.

Nee, er staan geen vorige versies onder bestand.
Pff, ik word er helemaal moedeloos van.
Bestaat er geen mogelijkheid om mijn computer opnieuw op te starten naar een bepaalde tijd geleden, zodat ik toch nog het grootste deel van de info recupereer?
Ik snap het niet dat ik niet één stap kan terugkeren. Ik heb dit nog al eens voorgehad, maar met iets minder belangrijk, waarbij ik ook per ongeluk opslaan als had aangeklikt in plaats van openen en als je even snel bent, is het zo gebeurd.
Hopelijk weet iemand van jullie nog raad?

Je kunt, als een bestand eenmaal is opgeslagen, altijd net zo lang Ctrl-Z blijven toetsen (ongedaan maken) totdat je weer bent waar je zijn moet. Waarschijnlijk is je document nu al afgesloten, dus aan die tip heb je ook niet veel meer.

Had mijn document nog niet afgesloten, maar dat lukt niet aangezien het overschreven is. Het zal hopeloos zijn. Heb ondertussen ook enkele programma's geprobeerd (zoals regeneration) maar lukt niet.

Toch bedankt

Als je XP hebt........wat zou systeemherstel doen?
Persoonlijke bestanden worden in de laatste uitvoering bewaard maar met Word?
Nou ja, ik zou alles proberen.

Er zit me vaag iets bij dat alles van de prullenbak in een map van Windows terecht komt. Maar jee welke?

Heb je Norton Systemworks?

Laatst bewerkt:
Waar je nog zou kunnen kijken is in de map die aangegeven word bij
-Extra
-Opties
-Bestandslocaties
-Autoherstelbestanden

als dat staat aangevinkt bij

-Extra
-Opties
-Opslaan

onder Elke .... minuten autoherstelbestanden opslaan

Staat dit niet aangevinkt dan heeft ook dit weinig zin...

Succes!!!
Neyon

Bedankt voor de verschillende reacties. Ik ben ondertussen weer gans de dag aan het typen gegaan met alles wat ik nog wist om toch een deel te kunnen afgeven. Ondertussen pompaf.
Heb wel veel mogelijkheden geprobeerd, maar niets is gelukt. Systeemherstel heb ik niet gedaan, omdat ik denk dat dit geen invloed heeft op de documenten, en er is natuurlijk ook geen enkele fout gebeurd. Ik ben wel op zoek gegaan naar stukken van mijn document met een aantal programma's (undelete, restoration, regenerator), maar niets kon baten. Vond wel veel delen van heel oude documenten terug, maar niets recent. Vermoedelijk is de informatie echt verloren gegaan, aangezien het om een vrij groot bestand ging dat ik overschreven heb met een superklein bestand. Word heeft dus niets gedeleted. Had ik maar op delete geduwd, dan had ik veel minder problemen gehad om de info te recupereren. In de map onder autoherstelbestanden vind ik niets. Autoherstel staat nochtans aangevinkt om de 10 min.
Maar daar staat enkel een map opstarten in. Verder ben ik ook op zoek gegaan naar temp files, maar vermoed dat die al lang gesneuveld waren. Misschien als ik heel snel was geweest dat dit nog zou lukken, maar misschien ook niet.
Mijn probleem heb ik alleszins opgelost door het werk gewoon opnieuw te doen, maar ik zou het wel leuk vinden om een oplossing te vinden voor dit probleem, want heb het ooit nog voorgehad met iets onbelangrijk. Ik denk dat het een vergissing is die je snel kan maken, en het zou wel interessant zijn,moest je die ongedaan kunnen maken.

Toch bedankt voor de moeite en ideeën!!
P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan