[help] OS wil niet starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

rogier995

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2009
Hallo, ik heb n probleem
ik heb maandag last gekregen van een virus genaamd photo_id.exe, wat veel heeft verprutst, efin mijn pa zegt "Oh! dat fix ik wel even!" en boem, kan niet meer op mijn gebruikersaccount komen op t moment dat ik me aanmeld herstart de PC

pa zegt weer "Oh! dat wix ik wel even" Nu met minder vertrouwen in hem maar efin.
Er zit nu een 2de windows XP op, al mijn bestanden zijn er nog, nu heeft hij zitten rommelen met de system32 folder omdat daar zich dat virus in bevond, resultaat, de xp start helemaal niet meer op. restart de PC aleen maar elke keer dat ie start.

Wat nu te doen? is er een marnier om mijn XP te herstellen? of moet ik gewoon al mijn belangrijke spullen over zetten op een andere pc, me harde schijf formatteren en er n nieuwe OS op zetten?

Hulp word zeer op prijs gesteld :rolleyes:

Ik denk dat dat laatste wat je zei, een erg goede oplossing is...

Je kunt natuurlijk altijd je windows cdtje er in doen en als het goed is kun je hem dan gewoon herstellen.

Dit lees ik op internet.

The only best option that I consider to have on every system in the world is the Outpost Firewall Pro edition because when such exe's attacks the firewall is the only thing that completely stops all malicious activity. However you can remove photo_id.exe easily by running Regedit.exe and removing HKLMSOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionRun
phot o_id
<System>photo_id.exe

regedit starten kan niet, want ik kan niet op de OS komen (kan wel bij de bestanden via de 2de OS komen)ook, als ik er een XP cdtje in doe hersteld deze de windows niet, hij zegt Insert te automatic system recovery disc and pres any key when done heel de tijd, kan wel de OS verwijderen en opnieuw installeren maar dan ben ik ook al mijn bestanden kwijt.

Als je het cdtje er in doet, krijg je dan geen meny waar je op herstellen kunt klikken

Ik kan enkel booten vanaf de CD, ik kan me niet aanmelden op de PC (ik zit nu op een laptop die ik nog had)

Dan denk ik dat het toch beter is om de bestanden over proberen te plaatsen en te formateren

Oke, dat word dus flink wat kopier werk
Btw, er zaten ook custom bootskins/aanmeldscherm/ het zwarte windows XP thema op, enig idee hoe ik die ook over kan zetten?

Nee, maar ik denk dat je of via google wel kan vinden waar je skins zitten, maar ik zou zelf gewoon een goede skin downloaden of een programma waarmee je je skin kan veranderen.

Het zwarte XP thema is het probleem niet, de zelfgemaakte bootskin+login scherm wel, die zal je niet zo 1-2-3 terugvinden omdat ze zelfgemaakt zijn.

daar kan ik je ook niet mee helpen:o maar een beetje vernieuwing is toch ook niet heel erg?;)

en hoe zit t met alle software? kep bijvoorbeeld veel programmas die ik liever niet kwijtben/overnieuw wil downloaden enz.....

Oke, ik wou dus beginnen met alles over zetten
maar op het moment dat ik naar documents and setings->username->bureaublad en probeer spullen te kopieren zegt ie bij alles acces denied (toegang gewijgerd), ik kan ook niks openen enz.
Ja ik ben administrator.

Ben je ingelogt als administrator? zoja ga dan ff naar de map waar je bestanden staan, rechter muisknop, opties/eigenschappen, 2e tab volgens mij en dan jezelf alle rechten geven.

Als je jezelf er niet bij ziet staan kun je je toevoegen.
Klik op toevoegen, vul je username in en druk op herkennen of wat er ook staat:P

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Het makkelijkst is om dit te doen bij C:\documents and settings en dan de map die je wilt. want dan geld het op alle bestanden!

An error occured while trying to share Rogier. Acces denied
The shared resource was not created at this time.

Dat is de error die ik krijg

Ja er zit dus ergens een beveiliging.
Heb je wat hier boven staat al geprobeert?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan