Help, Outlook loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

K@boutertje

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2005
Berichten
7
Als ik mijn Outlook opstart geeft hij onderin aan 12 berichten te willen binnenhalen, terwijl er niks in mijn mailbox zit (via webmail gecontrolleerd). Na 73 kb binnen te hebben gehaald loopt mijn hele outlook vast.

Systeem herstel geprobeert maar werkt niet!

Gebruikt antivirus en Spyware.

Wie oh wie kan mij helpen??

K@boutertje
 
Start je browser op en ga naar de mailpagina van je provider en kijk wat de boosdoener is.

Enne,
welkom bij helpmij.nl
 
Bij mijn provider is volgens mij niks mis, online komen de brichten gewoon binnen. Denk dat het ergens in mijn Outlook zelf zit. Kan ik die misschien resetten ?

K@boutertje
 
Mmmmmmmm.
Heb het nog nooit meegemaakt.
Alle temp mappen zijn leeg?
Outlook afsluiten en weer opstarten?
hele PC even opnieuw opstarten?
Zo maar wat suggesties.
 
In Outlook Express is het zo dat je Postvak in of uit opzoekt en deze verwijderd.
Vervolgens start je op en dan maakt OE weer een nieuwe en leeg postvak aan.
Vaak helpt dit.
Zoek eens naar *.pst en kijk hoe het in elkaar zit.
 
A.J.

Opstarten e.d al geprobeert maar helpt niks en temp mappen zijn leeg ja!

Elisa,

Gebruik outlook en geen Express, begrijp je (*.pst) niet!

K@boutertje
 
*.pst zijn je berichten in Outlook.

Jammergenoeg splitst Outlook niet uit in b.v. de post van Jan, Marie en postvak in, postvak uit e.d.

Misschien kun je het als er geen oplossing komt het via een omweg doen.
Je start ook Outlook Express, ik weet niet of het nodig is dat je alles voor je verbinding en provider invult.
Je importeert je berichten van Outlook. (bestand/importeren/berichten.

In plaats van het zoeken naar *.pst (Outlook) zoek je nu naar *.dbx.
Je ziet nu al me mappen, als je met mappen hebt gewerkt, en de postvakken in enz gesplitst.
Dat hoop ik voor je tenminste!

Verwijder postvak in. Wat daarin zit ben je kwijt. Hopelijk ben je iemand die met mappen werkt.
Doe dit alles met afgesloten Outlook en Outlook Express.
Na het verwijderen van postvak in start je OE weer.
Je krijgt nu een nieuw (en leeg) postvak in.
Sluit OE af.
Start Outlook en importeer de berichten weer.

Ik ben benieuwd. Vreselijke omweg maar je moet toch wat............................
 
Elisa,

Even voor de duidelijkheid. Eerst moet ik outlook opstarten en berichten importeren en verderop staat dat ik alles moet doen zonder outlook op te starten. Lees ik het verkeerd ( het kan), of moet ik 2 verschillende dingen doen?


K@boutertje

ps toch vraag ik me af of het met mijn mappen te maken heeft. Alleen bij binnehalen loopt mijn outlook vast bij het eertse bericht na 73 kb te hebben binnegehaald. Terwijl er geen berichten zijn om binnen te halen ( hij geeft wel aan 12 berichten te willen binnenhalen), wat wil mijn computer dan binnenhalen??
 
Waarschijnlijk toch een fout in het programma zelf.
De methode die Elisa geeft zou wel eens kunnen werken om toch je mail nog veilig te stellen.

Elisa heeft hiet niet over starten van outlook, maar over het starten van outlook express
Outlook zelf kan je proberen te repareren via je configuratiescherm->software daar voor outlook kiezen en repareren.
 
Precies zoals Maestro zegt.

Outlook Express starten.
Klik op bestand/importeren/berichten/microsoft outlook/profielnaam outlook laat je maar staan.
Verder moet je kijken hoe het loopt. Ik heb geen zin mijn berichten te wijzigen door verder te kijken :D

Importeer zo ook maar even je adresboek.

Als het goed is heb je nu al je berichten in Outlook Express.
Gebruik de zoekfunctie en zoek naar *.dbx.Gooi voor de zekerheid je postvak In en Uit maar weg.
Start OE opnieuw op. Deze maakt nu 2 nieuwe postvakken in en uit aan.
Sluit OE af.

Nu ga je doen wat Maestro12 zegt.
Als Outlook gerepareerd is kun je de berichten en adresboek weer in Outlook importeren.
Nu heb je dus goede postvakken en een herstelde Outlook. Als het nu niet lukt weet ik het niet meer :)
 
Even ter info!

Ik kan wel berichten binnen krijgen als ik alleen berichtenkoppen aanvink. Wil ik daarna als nog het bricht downloaden loopt hij weer vast bij die 73 kb!
 
Ik denk toch dat je moet doen Maestro en ik schreven.
Met een kop haal je niet zo veel binnen.
Het kan wel eens zijn dat de inhoud van het eerste bericht je de das omdoet.

Bij mijn provider is volgens mij niks mis, online komen de brichten gewoon binnen. Denk dat het ergens in mijn Outlook zelf zit. Kan ik die misschien resetten ?
Dat hoeft dus niet. Er kan een te grote mail tussen zitten. Kijk ze na en gooi ze weg.
Start Outlook weer en bekijk het.
Werkt het niet dan zul je mijn vorige bericht moeten volgen.
Ben je daarmee klaar dan doe je ook was Maestro schreef.

Denk je.........wat kan mij die mail schelen dan doe je alleen wat Maestro zei.
 
Ik heb het probleem opgelost. Door het programma "mailwasher"te gebruiken is mijn probleem voorbij. Hierin kon ik de zogenaamde berichten verwijderen voordat ik ze binnenhaalde. Waarschijnlijk was het toch één bepaalde mail die moeilijk deed.

Wil jullie bedanken voor de tijd en moeite mij hierbij te helpen.

Misschien een volgende keer weer!

K@boutertje
 
Start je browser op en ga naar de mailpagina van je provider en kijk wat de boosdoener is.

Dan heb je dus toch niet op de server gekeken zoals A.J. je adviseerde. Dan was je al met het eerste antwoord klaar geweest.
 
AJ,

Heb zeker wel op de server gekeken en daar stond niks, geen berichten. Denk dat dit berichten in het geheugen van Outlook zelf bleef hangen!

K@boutertje
 
A.J. zal wel aan het werk zijn.
Met Mailwasher kijk je op de server en kun je verwijderen.
Het een klopt eigenlijk niet met het ander want jij zag op de server niets staan. Vreemd dus.
Als het al bleef hangen in het geheugen van Outlook dan was die postvakken verwijderen (via een omweg) een oplossing geweest.
Maar...........je bent er vanaf, dat is het belangrijkste.
Het zal je nog wel eens overkomen. Vaak gebeurt het met een te grote mail.
Sla deze thread ergens op. Altijd handig :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan