Help owenste reclame vensters

Status
Niet open voor verdere reacties.

kreemers

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2000
help, ik krijs steeds meer venster in beeld met allerlei reclames over windows 7 repair - over reizen
en weet ik al wat niet meer. ook komen er allerlei websites er bij waarom ook over goksites - Mcafee ect

hoe kom ik van deze zooi af. het is begonnen volgens mij nadat en tijdens dat ik de site van routenet.nl opende vandaag.

Mocht je als browser Firefox hebben installeer dan de add-on Adblock plus.
En probeer ook Mbam (link in handtekening) eens.

probleem nog niet weg ondanks jullie adviezen

hallo,
adblock ingeschakeld

Adwcleaner ingeschakeld en laten draaien.
Super Antispyware geinstalleerd en laten draaien ( trail versie zag ik)

HET PROBLEEM blijft helaas bestaan - ik zet dit bericht nu via een laptop, want de pc waarop de rommel staat kan ik helpmij niet eens fatsoenlijk krijgen. zodra ik daar op ga word het me onmogelijk gemaakt om iets te doen.

site gaat over naar bycontext.com
efix.pro of Windows 7 pc reparatie

wat kan ik nu nog doen ??

Systeemherstel zou je eerst eens kunnen overwegen. Dat kan niet zoveel kwaad hoor. Je kunt ook iets verder terug gaan in de tijd met systeem herstel, maar dan moet je dat wel even aanvinken.

Dan, het meeste heb je al gedaan full scan ook gedaan zeker.

Haal de bezem er nog eens door. Klik

Dit is die bycontext.com. Bron Malware tips. http://malwaretips.com/blogs/remove-offers-by-context-com/

Efix http://malwaretips.com/blogs/efix-pro-virus-removal/

Of het helpt weet ik niet maar proberen kun je het altijd. Vreemd dat je eerder niets vond.

Laatst bewerkt:
ongewenste vensters blijven nog teeds komen

welke stappen zet ik / doe ik voor systeemherstel ? welke gegevens ben ik dan wel / niet kwijt?
de overige die hierboven vernoemd zijn heb ik gedaan, maar de vensters blijven komen. probleem is dat mijn vrouw de pc nodig heeft ook voor haar werk online en dat gaat nu dus niet.

geen idee hoe die rommel op de pc gekomen is - heb geen vreemde dingen gedaan.

Mogelijke oplossing (Eng) met screenshots.
Scan met je antispywareprogramma's (na updaten v.d. databases) zo mogelijk in de veilige modus (meestal F8 tijdens de boot).
Update: Ik zie nu dat de link van @manamana dezelfde is :P, heb je revo-uninstaller geprobeerd zoals wordt aanbevolen in het blog?
Neem gewoon de free versie en niet de pro trial!

Super Antispyware geinstalleerd en laten draaien ( trail versie zag ik)
http://www.superantispyware.com/download.html (Free Edition).
Eerlijk gezegd is het niet zo moeilijk om die troep te verwijderen als je de removalprogramma's goed gebruikt en de juiste stappen volgt die worden aangereikt.
Mocht je om de een of andere reden niet in de veilige modus komen, verbreek dan de verbinding met internet tijdens je opruimactie door je WIFI uit schakelen, LAN-kabel los te trekken e/o tijdelijk de stroomstekker uit je modem/router te trekken.

Laatst bewerkt:
probleem vensters alleen in mozila

het probleem met de ongewenste vensters en sites die naar reclame site over gaan
doet zich alleen voor in mozila.
via configuratie - programma's-onderdelen heb ik mozila verwijderd.

ik hoop dat als ik deze opnieuw download als er weer een update is van mozila het probleem verholpen is.
op mijn laptop waar ik ook mozila op heb staan heb ik geen problemen.

wat denken jullie zou dit kunnen werken ?

Probeer het volgende eens, wellicht helpt het om Firefox eens terug te zetten naar de standaard instellingen.

Firefox terugzetten naar de standaardtoestand:
  • Klik op de menuknop
    2014-01-10-13-08-08-f52b8c.png
    en klik daarna op Help
    2014-01-10-13-10-08-eaa722.png
    .
  • Kies Probleemoplossingsinformatie vanuit het menu Help.
    • Als u het menu Help niet kunt benaderen, typ dan about:support in uw locatiebalk om de pagina Probleemoplossingsinformatie zichtbaar te maken.
  • Klik in de rechterbovenhoek van de pagina Probleemoplossingsinformatie op de knop Firefox vernieuwen...
    firefoxreset.png
  • Klik in het bevestigingsvenster dat verschijnt op Firefox vernieuwen om verder te gaan.
  • Firefox zal worden gesloten en opnieuw worden ingesteld. Zodra dit is gebeurd, zal een venster de geïmporteerde gegevens weergeven. Klik op Voltooien en Firefox zal worden geopend.

helaas ook de laatste TIP wil niet werken

hallo,
na een week mozila opnieuw gedowlaod en geinstalleerd.
mijn eigen favorieten stonden weer in de balk.

nu de tip gedaan om firefox mozila terug te zetten naar standaard - de stappen gevolgd en helaas de reclame vensters kwamen weer gewoon in beeld.

wat nu??

Wil je de volgende opdrachten uitvoeren?

Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.

• Dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kan je nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
    • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie Tekstbestand (*.txt).
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
    • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
    • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klik je op Ja / Yes.
    • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
    • Selecteer het laatste Scanlogboek en klik op de knop Bekijk.
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
    • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Voeg het logbestand wat je zojuist hebt opgeslagen als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kan je tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Historie > Programmalogboeken)

532aab157609a-MBAM-Scan.png

Bij problemen!!!

Download
536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.png
AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als administrator uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scannen.
  • Wanneer de scan gereed is Klik je vervolgens op de knop Verwijderen.
  • Als dit gereed is wordt er gevraagd om de computer opnieuw op te starten, klik hier op OK.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.

Download
55241b74d818c-zhpdiag16.png
ZHPCleaner naar het bureaublad.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op ZHPCleaner.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als administrator uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scannen.
  • Wanneer de scan gereed is Klik je vervolgens op de knop Repareren.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.

Download
51a5f5d096dae-icon_RSIT.png
RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureablad op.
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

RSIT Uitvoeren
Wanneer je problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in je bericht.
  • Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.
  • Vervolgens wordt de Disclaimer of warranty getoond, klik vervolgens op Continue
  • Als u RSIT de eerste keer uitvoert zal HijackThis gedownload worden als deze niet aanwezig is, sta dit vervolgens toe door op I accept te klikken.
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd Log.txt en Info.txt geopend.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan je volgende bericht.

Download
5524ee9015a14-securitycheck.png
Security Check op je bureaublad via hier of hier

Start Security Check
Volg de Instructies in het scherm
Aan het eind verschijnt een log ( checkup.txt )
Plaats de inhoud ervan als bijlage in je volgende antwoord.

Graag zie ik alle gevraagde logs in je volgende reactie:
  • MBAM
  • AdwCleaner
  • ZHPCleaner
  • RSIT (info + log.txt)
  • Security Check

Laatst bewerkt:
Het log van Malwarebytes AntiMalware is niet helemaal goed gegaan.
  • Open `
    MalwareBytes Anti-Malware
  • Klik op Historie → Programmalogboeken
  • Zoek het meest recente Scanlog
  • Dubbelklik deze → klik op Exporteer
  • Kies tekstbestand (*.txt)
  • Post dit log als bijlage in je volgende reactie

Graag ook AdwCleaner en ZHPCleaner logs plaatsen

Laatst bewerkt:
Download Patch My PC en plaats deze op het bureaublad.
Klik op Perform X updates al naargelang hoeveel updates gevonden worden.
Klik op Recheck software om te controleren of alles bijgewerkt is.

Plaats een nieuw checkup.txt log
Download
5524ee9015a14-securitycheck.png
Security Check op je bureaublad via hier of hier

Start Security Check
Volg de Instructies in het scherm
Aan het eind verschijnt een log ( checkup.txt )
Plaats de inhoud ervan als bijlage in je volgende antwoord.

Download
ZHPFix naar het bureaublad.

ZHPFix installeren
  • Dubbelklik op ZHPFix.exe om de installatie te starten.
  • Klik meerdere keren op Suivant om het installatieproces te doorlopen.
  • Klik op Installer wanneer daar om gevraagd wordt en op Terminer wanneer de installatie voltooid is.

Kopieer onderstaande code volledig:

Code:
Script ZHPFix

C:\Windows\tasks\2KqSEel30PQYzXOcU.job - C:\Users\Ad\AppData\Roaming\2KqSEel30PQYzXOcU.exe  --c=flj0qkkezq1Z2fSnG3DpBsDi5oxEbiDbkz9YhOjN5ehagr57AtN1MA9Nbtt8rWTMl06d3GHYuy4Q/wiGCadchiDbgaZNR9D82MRd3mq5fPrperVEai6gUtsbTYsJ6kCZutcsz8hG7UXu3KEIUtKNBPXGd6Ih0vcVjwRgZjPJI0pGReCEn3zY54mCzYQkMbsQ6gwYgR0l44shr44yvfCIPoqelNWbFrI/Mzikpfk0rNGvgxiI5zQ2Vl1crpp7MaqOwlKX9vMqkWYnbgbybnLA7mezoQy4WSLVLz3RCw1gA6Z9e4pd+v5MpaP8UJvFJbEJ8z8A5tslNxJ6tCm+P5/54g==
C:\Windows\tasks\pPLXHJxumX.job - C:\Users\Ad\AppData\Roaming\pPLXHJxumX.exe  --c=dScHHwk9CXkDuUiaEwK9O9MSxU8KlD38f6UTT9lAHsZfX4aia34nCzjQLzxLdxW1pJZGJKX2nBasIY+LYYjExbfiKxUgRuXBkKIk6VPacPqLy9TV/PPuAxfghAevsojrz8nRk3cTjMLjvhIY9qyR+ob/RdHMbCz8tJ3SejDCeaVPOLKloKFTTgWu5X2ioI02Ux4R4sUtkIU3yhXHjhr0GOVJWEEH8FGeJd0fy3F463WEtmrNAwCQTnkJJbrx+vTSaCnfDWARQyjCxFfrVIeE7fb7LG9OyfoOm3hCnEL3Vwi6s1abekKouVNIGKJ9SSc24p/8Su7oEEhbBdKUB+rf4A==
C:\Windows\tasks\Sk-Enhancer-S-5815471363.job - c:\programdata\0\sk-enhancer\Sk-Enhancer.exe  /schedule /profile "c:\programdata\0\sk-enhancer\5815471363.ini" 
EmptyPrefetch
EmptyTemp
EmptyFlash
ProxyFix
EmptyCLSID

Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPFix.

ZHPFix uitvoeren
Wanneer je problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in je bericht.
  • Dubbelklik de snelkoppeling
    52c005670d732-ZHPFix.png
    ZHPFix op het bureaublad.
  • Druk op de knop "Import"
  • Plak nu de eerder volledige code
  • Druk daarna onderaan op de knop "Go".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent

ZHPFix logbestand plaatsen.
  • Voeg het logbestand met de naam "ZPHFix[r1].txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de logs.
Het log van Malwarebytes AntiMalware is weer niet helemaal goed gegaan.
  • Open `
    MalwareBytes Anti-Malware
  • Klik op Historie → Programmalogboeken
  • Zoek het meest recente Scanlog
  • Dubbelklik deze → klik op Exporteer
  • Kies tekstbestand (*.txt)
  • Post dit log als bijlage in je volgende reactie

Kun je:
  • een programma installeren?
  • tekst kopiëren en plakken?
  • een instructie stap voor stap lezen?
Dan kun je de instructie van
ZHPFix uitvoeren.

Graag doen, want hier worden malwareregels verwijderd, waardoor je systeem wel eens weer normaal zou kunnen werken.

Verwijder verder de volgende programma's:

• Java 8 update 31
  • Mozilla Thunderbird 24.5.0
  • Google Chrome 23.0.1271.95

Gebruik hiervoor Wise Program Uninstaller.
Download Wise Program Uninstaller om je programma's te deïnstalleren.
Installatie-instructies:

1. Download het zip pakket en pak de map Wise Programm Uninstaller naar c:\Program Files\Wise Program Uninstaller
  2. Dubbelklik WiseProgramUninstaller.exe om het programma te starten
Hier wordt verteld hoe je moet in- & uitpakken

Download nu:

Laatst bewerkt:
Mozilla Thunderbird 24.5.0 dit is mijn mailprogramma.
als ik dit verwijder dan ben ik toch ook alle aanwezige e-mails en adressen kwijt ?
dan heb ik een vet probleem.

verder snap ik niet wat er fout gaat bij

google chrome = een browser toch - ik werk voornamelijk met mozila en als soms een venster niet wil openen omdat (werk mijn vrouw) ik dan een error te zien krijg
gaat ze verder via IE.

ZHPfix ga ik later vandaag nog eens proberen - ben nu bezig via laptop waar gelukkig alles wel goed werkt.

Mozilla Thunderbird 24.5.0 dit is mijn mailprogramma.
als ik dit verwijder dan ben ik toch ook alle aanwezige e-mails en adressen kwijt ?
dan heb ik een vet probleem.
Ik had je ook eerder gevraagd Patch My Pc uit te voeren zodat deze bijgewerkt kan worden.

verder snap ik niet wat er fout gaat bij
Kijk maar eens terug. Je hebt een Protection log geplaatst, terwijl ik om een Scanlog vraag

google chrome = een browser toch - ik werk voornamelijk met mozila en als soms een venster niet wil openen omdat (werk mijn vrouw) ik dan een error te zien krijg
gaat ze verder via IE.
Google Chrome staat wel vermeld in het log van Security Check

ZHPfix ga ik later vandaag nog eens proberen - ben nu bezig via laptop waar gelukkig alles wel goed werkt.
Mooi:d

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan