Help Partitie weg !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

escaped

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2007
Ik wou een half uur geleden wat GB van mijn Back-up schijf D afhalen en die toevoegen aan mijn systeemschijf C

Maar nu is heel mijn D schijf weg en heb ik een Cd station erbij gekregen dat nu D noemt,

Please help

Ps. als dit in het foute topic staat sorry !

Toen ik systeemherstel wou doen kon ik dit alleen op schijf C ofzo ?

ok, er is dus nu een cd speler die D heet. Heette die eerst toevallig E? Maar nu de oplossing. Ga eens naar schijfbeheer. Als het goed is de partitie nu inactief. Die moet je weer actief maken. Als je vista hebt kan je de ruimte van de d naar de c krijgen door de c te vergroten. Als je Xp hebt, lukt dit niet. Er zal vast ergens op het internet een tooltje voor zijn om dit doen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Ik heb dus een nieuw probleem

Als ik de pc wil opstarten komt er even later een scherm en staat er van onder bootmgr ontbreekt

Duk op ctrl+atl+delete om te herstarten

Ik heb Windows Vista

Please help me.

Hoi !

Opstarten van de Vista-DVD, en kiezen voor: repareren.

Dan wordt de bootmgr op de juiste plaats gezet.

Rebooten, klaar.

Beter is het om niet te rommelen met de C-partitie als je niet exact weet wat je doet.

Greetz,

Harry

Heb de pc terug opgesart gekregen via de Vista-DVD.

Maar men D schijf was er nog altijd niet dus heb ik via een Data recovery programma alle gegevens die erop stonden naar usb sticks, en een externe schijf gekopieerd. Toen wou ik de beschikbare ruimte die ik nog had, omdat die ene schijf weg is formatteren maar dan krijg ik de volgende error :

Er is een onverwachte fout opgetreden. Controleer het systeemgebeurtenislogboek voor meer informatie over de fout. Sluit de schijfbeheer console en start schijfbeheer op de computer opnieuw op.

Hoi !

Maak es een printscreen van je schijfbeheer en plaats die hier, kunnen we even kijken voor de juiste oplossing.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Rechtsklikken op: Schijf 0 - 48,83 Gig , kiezen voor: partitie uitbreiden.

Als het goed is kun je de partitie nu uitbreiden met de niet-toegewezen ruimte.

Daarna klik je rechts op de nieuw-ontstane partitie en kiest voor: formatteren als NTFS.

Klaar !

Lukt dit niet met de ingebouwde partitie-manager van Vista, dan zul je een partitie-manager van derden moeten gebruiken om bovenstaande uit te voeren.
Hier: http://nl.acronis.com/homecomputing/download/diskdirector/ kun je een gratis trial van Acronis Disk Director downloaden, die doet het gegarandeerd.

Greetz,

Harry.

Bedankt he, ik zal het sewens een proberen.

Ik zal zien hoe het loopt

Greetings

:(Met acronis heb enkele uren zitten proberen, maja ik kon alleen schijven van 7 mb maken.

Heb ik het nog maar eens met schijfbeheer geprobeerd en kreeg geen errors meer zalig.

Bedankt he.

Ps. Ik kan er wel geen Primaire partitie van maken :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan