Help Pc Geen Stroom

Status
Niet open voor verdere reacties.

ginaxxx

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2005
Gisteravond heb ik mijn pc acer aspire rc810 gewoon afgesloten zoals altijd. Vanmiddag bleek ik mijn pc niet meer aan te krijgen. De computerkast krijgt geen stroom. De kabel staat wel stroom op, hebben we gecontroleerd. Maar de kast die neemt geen stroom. Lampje brandt niet. Nergens zit een schakelaar of iets dergelijks. Wat kan dit zijn? wat moet ik doen ? HELPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP:eek: :8-0: :( :( :(

nee dat kan niet.. heb al een andere geprobeerd die het gewoon doet op andere pc.. maar pc pakt nog geen stroom..

Geen kans dat iemand een grapje uitgehaald heeft door een "password" voor inschakelen aan te maken? [ik heb ooit een halve PC gesloopt omdat het kreng niet wilde starten en toen bleek iemand in het bios gezet te hebben dat de PC ingeschakeld kon worden door het woord "Start" te tikken op het toetsenbord]

Dan is hoogstwaarschijnlijk je voeding ter ziele......

ik heb zelf pc gewoon uitgezet gister en vanmiddag aangezet.. is niemand anders op geweest.. en verder komt niemand aan mijn pc en ik heb niet zon pc-kenners in de familie haha dus lijkt me onwaarschijnlijk..

pc deed het.. uitgezet..
wil pc aanzetten.. geens troom meer.. voeding is verwisseld en nog doet ie t niet :S

Hoi,

Onder het netspanningsaansluiting zit een voltage schakelaar staat die nog steeds op 220V.
Om er achter te komen of de voeding kapot is kan je de voeding in een andere pc porberen.

Modag

ik heb daar geen schakelaar alleen een ijzertje waar 230 volt op staat ofzoiets.. maar voeding doet t in andere pc wel

Kijk eens goed op het moederbord zelf, met een zaklantaarn of je iets vreemd ziet.
Met name rond de ATX stekker en de Elco's.

ik kan kast niet openmaken want dan vervalt garantie daarom moet ik zo er8er komen wat t kan zijn,, ik kan maandag pas bellen om pc op te halen :S

Geplaatst door ginaxxx
ik kan kast niet openmaken want dan vervalt garantie daarom moet ik zo er8er komen wat t kan zijn,, ik kan maandag pas bellen om pc op te halen :S
Dan helemaal niks doen. Je moet in de kast zijn om wat te kunnen ondernemen.

Dan snap ik alleen niet dat je voeding verwisseld is.:confused:
Geplaatst door ginaxxx
nee dat kan niet.. heb al een andere geprobeerd die het gewoon doet op andere pc.. maar pc pakt nog geen stroom..
Geplaatst door ginaxxx
.. voeding is verwisseld en nog doet ie t niet :S
Dit lukt voor zover ik weet niet zonder de kast open te maken.:rolleyes:

Geplaatst door ginaxxx

Maar toch de voeding omgewisseld?

blond,, vrouw in combi met pc :S.. ok i admit.. geen supercombi hahaha

Geplaatst door ginaxxx
hmmz wat is dan psies voeding ?? :S

De stroomvoorziening die in je kast zit. Meestal vierkant blok. Aan de achterzijde zie je een ventilator, draait die wel?

Hoi ,

De voeding is waar de stekker in gaat en waar dat plaatje 230V op staat.
Dus voeding kan wel defect zijn .

Modag

nee,, hele kast doet nix,, pakt gewoon geen stroom :S.. en hoe kan t dan dat ie t ineens opgeeft wanneer geen stroom op pc stond :S ??

Ja, het kan voorkomen dat de voeding kapot gaat tijdens aanzetten van de pc. Gelukkig is de voeding een van de goedkopere onderdelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan