HELP PC is Zo Langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicoline

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2001
Hallo,

Ik heb een megaprobleem.
Ik heb een AMD 1800 xp met 1 gb geheugen.
De pc heeft het altijd goed gedaan, nu heb ik wat documenten verwijderd van mijn cursus Access en is ie niet meer vooruit te branden.
Ik heb al van alles geprobeerd, 3 geformateerd en alles er weer opnieuw opgezet, adaware, diskclaener, regcleaner, spyware en cachman gedraaid. Niets gevonden. Nu heb ik norton systemwordks erop gezet en wil dan speeddisk (optemize0) draaien, maar er gebreurt hetlemaal niets. En hij is zoooooo traag.....

Is er iemand die mij van dit probleem kan afhelpen.?

o ja ik heb ook een virusscan gedaan en alles is oke.

krijg je nog iets aan foutmeldingen?
heb je al bij msconfig gekeken?
is hardwarematig nog alles in orde?
zit er een virus in je mbr?

hallo,

hoe kan ik zien of er een virus in de MBR zit?
Wat is eigenlijk de mbr?

mbr is je master boot record
zoek eens op www.google.nl naar mbr of master boot record.
verhaal is te lang om hier allemaal uit te leggen.
de kans dat dit het antwoord op je probleem is is echter klein, denk zelf eigenlijk dat het iets hardwarematig is, maar kan dat niet met zekerheid zeggen.

master boot record = MBR

ooit al eens defrag gedraait doet vaak wonderen.
dat is dus ook zo iets dat me zus nooit doet.
ik bedoel er niet mee dat jij dat noot heb gedaan ok ;)
ook had ik norton systeem works maar nu het er af is,
werk me systeempje echt stukken better.
is maar een idee.

good luck

Master Boot Record.
Informatie dat in de eerste sector van een harde schijfof diskette staat, waarin staat hoe en welke besturingssysteem op de schijf staat. Met deze informatie weet de computer waarmee deze kan worden geboot en wat de computer moet laden in het geheugen. De MBR wordt ook partition sector of de master partition table genoemd, omdat de MBR ook de tabel, waarin de locaties van iedere partitie op de harde schijf en in welke format (FAT/NTFS) staat, bevat. Bovendien bevat de MBR een programma die de boot sector record van de partitie met de operating system leest in het geheugen. In de boot record sector is weer een programma opgenomen die er voor zorgt dat de rest van de operating system wordt geladen in het geheugen.

Bron: Computerwoordenboek.

Als er daar een virus inzit hoe kan ik deze dan eruit krijgen of hoe kan ik uberhaupt testen of er een virus inzit?

Je moet dan via fdisk alle partitie's verwijderen, deze opnieuw aanmaken, en via fdisk weer formateren.
Hopelijk ben je dan van het probleem af.

Oeps, dat is wel heel erg rigoreus, maar ja als er niets anders op zit moet ik dat van het weekend maar eventjes doen. In iedergeval heel erg bedankt voor de informatie tot zover.

Ps, deze berichten doe ik nu allemaal via mijn laptop, want op het moment ben ik bezig met een geheugentest. Memtes-86.

Groetjes

Lees wel eerst de handleiding van FDISK goed door.

Ik zou eerst eens proberen om de helft van je geheugen te verwijderen!
Ik denk zoizo dat 1gb een overkill is voor een AMD1800

Ik zou eens proberen om het testprogramma SANDRA te downloaden van www.sisoftware.co.uk

eerst de situatie met 1 gb en dan testen met 1 (of2) modules minder.

Misschien ligt het probleem namelijk gewoon in dat je PC niet met zoveel geheugen om kan gaan of dat de modules niet goed met elkaar werken.

andere onderdelen kunnen natuurlijk ook de oorzaak zijn, zoals een verkeerde instelling in de BIOS (wat dat is kan uitgelegd worden als je die richting op zou willen zoeken.

Trouwens even voor je gerustheid...
Het verwijderen van je documenten van Access bestanden heeft niets met dit probleem te maken.

Suc
Groetjes
Joost

Geplaatst door Scorpion
Ik zou eerst eens proberen om de helft van je geheugen te verwijderen!
Ik denk zoizo dat 1gb een overkill is voor een AMD1800
Eerste bericht:

De PC heeft het altijd goed gedaan.

Hoi,

Nou ik heb met sandra een test gedaan en daaruit komt dat 1 van de moederboard fans niet goed draait/werkt.
Temp van het moederboard is 183,5 graden.
Iets over de SMBIOS/DMI kan onjuist zijn (dit is voor mij zeer onbekend terrijn)???

Geplaatst door Nicoline
Hoi,

Nou ik heb met sandra een test gedaan en daaruit komt dat 1 van de moederboard fans niet goed draait/werkt.
Temp van het moederboard is 183,5 graden.
Iets over de SMBIOS/DMI kan onjuist zijn (dit is voor mij zeer onbekend terrijn)???

10 tegen 1 dat 183,5 een foute waarde is. Dit lijkt mij namelijk héél erg warm. Zie je in de bios ook temperaturen staan?

die 183,5 is waarschijnlijk fahrenheit.
heb je hyper threading?
dat zou verklaren waarom sandra die melding geeft.

ruud

Hallo,

Nou ik heb vanmiddag de pc maar weggebracht en wordt dan ook helemaal nagekeken.]In iedergeval heel hartelijk bedankt voor alle adviezen.

Nicoline

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan