Help pc loopt vast? komt door videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb deze stappen gevolgd op de site:
want de 5870 valt tog on der 5800 series?

geval.png

Ehh, ja ik denk het wel. Herinstalleer de driver is.

Eerst de huidige driver deinstalleren !!!

hoe deinstalleer ik een driver?
Ik dacht dat die dat automatisch deed als je een nieuwe instaleerde ;o

Niet helemaal, Windows7 installeerd zelf wel een driver, die doet het soms ook prima, soms ook niet.

Start -> Configuratiescherm -> Systeem -> Apperaatbeheer (Links in het opgekomen scherm) -> Videoadapters -> Op het plusje klikken -> Wat er nu verschijnt; rechtermuisknop -> Deinstalleer driver

Herstart je pc, en installeer de zelf-gedownloade driver. Maak je op dat moment geen zorgen over de standaard driver.

Videokaart staat onder beeldschermadapters :P

Daar deinstalleren zoals Probleempjes dat zei.

Ik zie dat je de 64 bit versie heb geselecteerd? Heb jij 64 bit? weet je zeker? (rechtermuisknop deze computer, eigenschappen, type systeem)

Van dat zwart afbeelding die je poste, moet je de eerste download nemen.

@ Probleempjes, als je daar die Fan harder laat draaien, dan draait ie dus constant en altijd harder toch? Terwijl dat bij normaal gebruik niet nodig is..

ja ik heb het nu veranderd en me resolutie is nu meteen veranderd ik had 1920 en nu heb ik 800 x 600 en alles is f*king laggy ;o ( maar ik hoor wel ineens een ventilator opkomen )
ik heb 100% zeker 64 bit windows 7
brb dan maar even ff nieuwe driver instaleren

Okee, fuuh 1920 is ook wel echt heel hoog hoor..
Dat is ook niet echt nodig.
Wat was de resolutie voor Battlefield?
En Call of Duty?

Wat voor beeldscherm heb je? inch.

sorry dat ik zoveel vraag maar ik wil het allemaal 100% zeker weten hehe,
welke moet ik dan instaleren?:

( http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=win7/windows-7-64bit )

De bovenste

Videokaart staat onder beeldschermadapters :P

@ Probleempjes, als je daar die Fan harder laat draaien, dan draait ie dus constant en altijd harder toch? Terwijl dat bij normaal gebruik niet nodig is..

Klopt, foutje. Over de fan, bij mij staat ie op 50% bij normaal gebruik, heb er geen last van, en houd 'm lekker koel. Tijdens gamen staat het ook gewoon op 50%, temperatuur verschilt tijdens stress niet zo veel als bij normaal gebruik.

Okee, fuuh 1920 is ook wel echt heel hoog hoor..
Dat is ook niet echt nodig.
Wat was de resolutie voor Battlefield?
En Call of Duty?

Wat voor beeldscherm heb je? inch.

Als de driver niet geinstalleerd is, word 1920x1080 niet eens ondersteunt.

Hoezo wil je weten welk scherm hij heeft?

ok, ik had de driver gedeinstaleert me pc gerestart, driver geinstaleert maar hij zit dit voor de instalatie:
huhx.png

maar toen ik op ok had gedrukt en verder ging instaleerde die hem gewoon normaal,
nu heb ik weer 1920 resolutie

Als de driver niet geinstalleerd is, word 1920x1080 niet eens ondersteunt.

Hoezo wil je weten welk scherm hij heeft?

Ik bedoel, als hij een normaal 19inch schermpje heeft, dan is 1920 resolutie overbodig. Maar als hij een 22inch of nog groter heeft, dan kan ik het begrijpen dat die zo hoog staat.

En over die resolutie, (ik heb dat probleem ook) als ik de resolutie lager zetten, dan deed liep de pc niet vast. En als bij Darkpimmetje de resolutie van Battlefield hoger staat, tijdens spelen vast loopt, en bij Call of Duty lager staat, en het wel doet, dan moet hij gewoon de resolutie lager zetten, zodat de videokaart het ieetje gemakkelijker heeft..

Probeer deze eens:
http://downloads.guru3d.com/downloadget.php?id=2390&file=4&evp=85ad19b545aaf53afd588b6831b6269e
(onderaan even op "i Agree" klikken)

Driver support scheduled for release in 2010
Driver version 8.66 (Catalyst 9.10) or above is required to support ATI Eyefinity technology and to enable a third display you require one panel with a DisplayPort connector

Las ik helemaal onderaan op: http://www.amd.com/us/products/desk.../Pages/ati-radeon-hd-5870-specifications.aspx

Laatst bewerkt:
Ik heb dit schermpje gevonden:
hij stond eerst op 20 en heb hem nu op 40 gezet, maakt wel een hoop herrie...

geegge.png

Als het waar is wat in die link staat, dan moet je misschien wel de 5900 serie downloaden...

http://tweakers.net/nieuws/63091/ati-radeon-hd-5870-x2-gaat-hd-5970-heten.html

Probeer eens om de resolutie gewoon op 1400 of 1600 te zetten, en spel te spelen..
En wat is de resolutie van Battlefield.

Ook al zou die resolutie heel hoog staan, dan nog mag die videokaart en niet mee stoppen natuurlijk...

Laatst bewerkt:
dus mijn eige resolutie op 1400 zetten? en die van battlefield ook?

( battlefield stond op zelfde resolutie als me scherm, 1920 en ja mijn beeldscherm is 22 inch widscreen )

Ik zou de resolutie idd op 1400 of 1600 maximaal zetten. Of ieder geval het spel.

1920 is wel echt hoog. Speelde zelf altijd op 1400 ergens volgens mij met de Nvidia 8800 GT. (misschien loop ik achter, dat kan ook) haha.

Probeer nu eens een tijdje te game..

Ga nog eens naar apparaat beheer, en dan eigenschappen van je videokaart. Staan daar geen vreemde dingen zoals: "Dit apparaat werkt niet correct".
Zoietss..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan