Help!! Pc Start Niet Door!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimbre

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2001
Berichten
588
Hallo,

Ik heb een xp pc die in veilige modus gewoon opstart en het bureaublad volledig opbouwt maar die in "normale" modus niet door start. Ik bedoel dat er een aantal (stuk of 4) pictogrammen te zien maar de rest (30 stuks) niet.

Ik heb gisteravond een systeemherstel gedaan en online laten scannen en overdag norton laten scannen (niets gevonden).

Nu pc weer herstart en probleem is er weer!! Het erge is dat ik geen herstelpunt meer blijkt te hebben@#@$#@@.

Weet iemand een richting waarin ik kan zoeken?

BVD

Wim
 
Hallo !

Start - uitvoeren - "sfc /scannow" intrommelen (zonder ") en enter.

XP=CD bij de hand houden, er wordt om gevraagd.

Is het probleem nu verholpen ?


Succes,

Harry.
 
Ik kan alleen in veilige modus (met toegang internet) opstarten.

Als ik sfc uitvoer zie ik heel snel iets voorbijschieten maar verder niets.
 
Ik heb mijn spullen die ik bij de aankoop van de pc gekregen heb eens nagekeken maar er zit geen xp cd rom bij, wel een recory cdrom maar dan ben ik alles kwijt en dat wil ik absoluut niet!

Is er geen mogelijkheid om de systeembestanden te latn controleren en de beschadigde bestanden ergens van het internet te plukken?

Ik heb e.e.a. snel nodig want er staan allerlei zaken op die ik voor mijn werk nodig heb.
 
Kan je nog wel bestanden overzetten naar een floppy of een USB-stick? of gaat dat ook helemaal niet meer?
Want als dat wel lukt, dan kan je dat eerst doen en dan de recovery CD gebruiken.
Dan heb je in ieder geval je bestanden nog. :)
 
ja dat lukt wel maar 40-50 GB via usb/floppy overzetten is geen optie
 
Hallo !

Tja, da's een probleem met een OEM-PC zonder een echte WinXP-CD.

Kun je je bestanden in de veilige modus niet overzetten naar een andere partitie of HDD, evt (met netwerkmogelijkheden) naar een andere PC ?


Of een WinXP-CD lenen en alsnog de recovery-console gebruiken ?

Greetz,

Harry.
 
Hallo !

Tja, da's een probleem met een OEM-PC zonder een echte WinXP-CD.

Kun je je bestanden in de veilige modus niet overzetten naar een andere partitie of HDD, evt (met netwerkmogelijkheden) naar een andere PC ?


Of een WinXP-CD lenen en alsnog de recovery-console gebruiken ?

Greetz,

Harry.
Dit is nu net wat iedere fabrikant,winkel ook zegt vraag een home/pro cd aan een kennis vriend heb je die niet heb je pech.
Omdat ik zelf ook worstel met geen cd en geen drivers alleen een recovery dvd 2 stuks wordt het tyd hier meer dan alleen op marktplaats en helpmij om aanda8 voor te vragen ik ben nl niet de enigste,geen enkel pc/laptop wordt nog geleverd met xp-cd en ook geen driver cd`s.
Niet iedereen kan de drivers zelf halen op het web laat staan de cd,voor een paar centen wakkeren ze illegaal dl van de cd aan.
Bv sony richt een hd in met een partitie van ong 8 giga met over het algemeen allemaal sony rommel en andere pro`s om te branden en andere trail stuff ik vindt het een kwalijke zaak tot nu toe is niemand bereid geweest een cd te branden zonder nr zelfs niet voor 25€
Andere kunnen er een leuk centje bij verdienen door ze illegaal te branden en te verkopen,wat tot nu toe nog niet gebeurd maar lang zal het niet uit blijven,mischien kan helpmij een hoekje inruimen voor mensen die de cd echt nodig hebben dit zou een uitkomst zijn mv groeten Nixs:evil:
 
Hallo !

Tja, da's een probleem met een OEM-PC zonder een echte WinXP-CD.

Kun je je bestanden in de veilige modus niet overzetten naar een andere partitie of HDD, evt (met netwerkmogelijkheden) naar een andere PC ?


Of een WinXP-CD lenen en alsnog de recovery-console gebruiken ?

Greetz,

Harry.
Beste harry is er echt geen andere weg om aan de cd te komen staat hij niet op de recovery partitie????wanneer je die overneemt,brand heb je toch gelijk windows lijkt mij daar je met de herstel partitie ook je pc weer draaiend kan krygen met vr groeten Nixs
 
Hoi !

Je kunt contact opnemen met de fabrikant van je PC en om een Win-CD vragen ! Je hebt er tenslotte voor betaald. Maar of dat lukt ??

Ligt aan de fabrikant, maar het proberen waard.

Het nadeel van een recovery-CD is dat je in principe alles wat op de C-partitie staat kwijt bent, zonder de mogelijkheden van de herstelconsole.

Heb je regelmatig je back-ups gemaakt is dat natuurlijk geen probleem. Maar meestal worden 160 Gig HDD's of groter afgeleverd met 1 partitie, waardoor een leek niet zomaar op back-up- of image mogelijkheden gewezen wordt.

Greetz,

Harry.
 
Kan je geen vriend,collega kennis of familielid die een illegale xp cd heeft?
Moet toch een oplossing zijn.
Nog succes verder,misschien is voor veel mensen een externe hd toch wel een oplossing
als je belangrijke dingen op je pc hebt staan dan kan je die gelijk overzetten en je kunt hem overal mee naar toe nemen nou succes ermee.:eek:
 
Log eens in als administrator...doet dit profiel ook raar of gaat dat wel goed?
 
Hoi !

Je kunt contact opnemen met de fabrikant van je PC en om een Win-CD vragen ! Je hebt er tenslotte voor betaald. Maar of dat lukt ??

Ligt aan de fabrikant, maar het proberen waard.

Het nadeel van een recovery-CD is dat je in principe alles wat op de C-partitie staat kwijt bent, zonder de mogelijkheden van de herstelconsole.

Heb je regelmatig je back-ups gemaakt is dat natuurlijk geen probleem. Maar meestal worden 160 Gig HDD's of groter afgeleverd met 1 partitie, waardoor een leek niet zomaar op back-up- of image mogelijkheden gewezen wordt.

Greetz,

Hoi ik heb het geprobeerd microsoft zegt sony hoort hem te geven sony zegt het staat erop op je LT,maar het pro is opgelost ik heb de xp cd van een vriend nu TY voor je reactie

Nixs

Harry.
 
Kan je geen vriend,collega kennis of familielid die een illegale xp cd heeft?
Moet toch een oplossing zijn.
Nog succes verder,misschien is voor veel mensen een externe hd toch wel een oplossing
als je belangrijke dingen op je pc hebt staan dan kan je die gelijk overzetten en je kunt hem overal mee naar toe nemen nou succes ermee.:eek:
Hoi

Pro is opgelost door legale copy van een vriend iedereen bedankd voor het reageren!!!!!!!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan