Help! PC start niet meer op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aimpl0x

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2008
Hallo,
Toen de PC in gebruik was ging hij plotseling opnieuw opstarten.
Ik was op dat moment een zeer licht spel aan het spelen dat het minimum van het minimum gebruikt.
De PC starte dus opnieuw op. Toen hij opgestart was, en ik mijn wachtwoord van de PC wilde intypen, viel hij uit voordat ik ook maar IETS had aangeraakt. Toen ik hem weer aan wilde zetten gebeurde er niks. Ik heb de stroom toevoer veranderd, ik heb de PC elders proberen op te starten maar dat werkte geen van beide.
Zou iemand mij a.u.b zo snel mogelijk kunnen helpen.

Alvast beddankt.

P.S: Als je meer informatie nodig hebt, post hier dan even wat je nodig hebt. En als je ene oplossing hebt, leg het dan a.u.b duidelijk uit want ik weet niet al te veel van computers.

EDIT:
Als ik de aan knop aan druk gebeurt er letterlijk niets. Geen lampjes die knipperern. Er gebeurd niets.
Wel **** ik als ik aan de achterzijde de 0-1 knop van 1 naar 0 zet wanneer er een stekker in zit, een zacht geluidje. Er gaat dus wel stroom naar de pc toe.

Laatst bewerkt:
Lijkt er op dat de voeding niet goed meer is.

Check eens als je de Pc aandrukt of de ventilator die in de voeding zit nog draait. Als deze ook niets doet dat is de voeding waarschijnlijk overleden.

Ik heb de stroom toevoer veranderd
bedoel je hiermee dat je al een andere voeding hebt geprobeert?

ik denk namelijk dat de voeding zijn beste tijd heeft gehad.
misschien kan je een andere proberen.

..

Nee ik heb nog geen andere voeding geprobeerd, ik heb de pc proberen aan te sluiten o[ verschillende stroom groepen. (dus zolder,bg etc.)
En nee, zoals ik heb vermeld in mijn vraag, de pc doet NIETS maar dan ook NIETS.
er gaat niks lopen, draaien wat dan ook.
Hoe kan ik erachter komen of het daadwerkelijk de voeding is die kapot is, en hoe duur gaat een nieuwe voeding mij kosten.

Bedankt voor jullie snelle reply.

hoeveel een voeding gaat kosten? ligt eraan hoeveel Watt.
ongeveer tussen de 40 - 70 euro denk ik (hoe meer watt, hoe hoger de prijs!).

overigens, als je voeding kapot is kan je beter iemand die verstand heeft van computers een nieuwe erin laten zetten, aangezien er ook heel wat kabels dan opnieuw moeten worden aangesloten.

en je kan erachter komen of het de voeding is, door een andere van iemand te lenen ofzo.

Laatst bewerkt:
..

Ik heb hier nog een pc staan maar ga daar niet in zitten draaien en breken.
Ik zal een nieuwe voeding kopen of wellicht een hele nieuwe pc en deze proberen te verkopen.
Is er nog iets dat ik kan proberen behalve een voeding er in te alten zetten.

..

In dat topic zeggen ze idd ook dat de voeding kapot is.
Is het heel erg alstig om een voeding van de ene pc in de andere te plaatsen?
En als het me zou kunnen lukken om hem eruit te krijgen, weet ik dan wel zeker of die past?
-----------------------------------------------------
Als ik een voeding ga kopen welke winkel raad je me aan, hoe weet ik welke ik moet hebben ( niet kwa watt maar aansluiting ofzo)

mvg

Een voeding is op zich niet moelijk om even over te zetten. Als je even goed kijkt hoe de kabels zitten dan zul je zien dat het maar om een paar stekkers gaat. Maak anders even een paar foto's hoe het zit aangesloten dan kun je altijd de foto's weer gebruiken als je even niet meer weet hoe het zit. MAar de stekker passen maar op 1 mannier dus kan weining fout gaan.

De meeste voedingen passen overal in. Alleen de nieuwe voedingen hebben meer aansluitingen voor het moederbord. Maar deze zijn pas rond de Intel Core Processor dus alles daarvoor is dat niet nodig en zal een andere voeding wel passen.

Een goede Winkel kan je wel verstellen wat je nodig hebt. Er zijn zo veel verschillende te koop dat het lastig is om 1 advies te geven.
Koop alleen geen voeding van 25 euro want dan weet je bijna zeker dat deze erg veel herrie maakt.

Laatst bewerkt:
..

OK heel erg bedankt voor jullie replys.
Ik ga zodirect een nieuwe voeding kopen + nieuwe pc en deze gaat naar de volgende generatie :).
Nog 1 vraagje, wat was de reden dat de PC eerst opnieuw ging opstarten?

mvg

EDIT:
Hoeveel watt voeding raden jullie mij aan? ( prijs-kwaliteit)

Laatst bewerkt:
waarschijnlijk viel eerst de voeding uit, kwam toch nog heel even tot leven, en toen overleed de voeding alsnog. (even simpel verteld)

en hoeveel Watt voeding hangt af van wat voor een computer je hebt.
een A-merk voeding met evenveel Watt als je oude voeding zal goed zijn.

..

Op mijn voeding staat Max load 360 watt.
Dus ene voeding rond de 400 zou goed genoeg meoten zijn...?

Dat moet genoeg zijn. Kijk even naar het prijsverschil van een 400w of 500w. Als dan nihil is zou ik daar voor gaan.

Iets meer kan nooit kwaad en kun je dan eventueel later met een upgrade nog steeds gebruiken.

..

OK bedankt:).
Ik zag net nog een leuk knopje aan de achterkant van mijn voeding die je van 220 naar 150 kon zetten.
Toen ik dat deed en de PC aan wilde zetten had ikg een stroom meer, vandaar dit bericht 1 uur later haha.

Die moet je inderdaad nooit omzetten. Is voor als je 110V uit je stopcontact krijgt. Nu is je voeding zeker stuk want je hebt nu 220v in 110v gestopt en dat vinden ze meestal niet leuk

ik weet niet of je inmiddels al een nieuwe voeding hebt, maar ik zou gewoon een 400W van Cooler Master of Be Quiet nemen. Een 500W is gewoon onnodig, het zorgt alleen voor meer energie verbruik.

..

De pc is naa riemand anders gegaan die hem repareert.
Ik zal het hem zeggen.
Heel erg bedankt jongens :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan