Help ! Pc start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

youriwannet

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2014
Hallo ik zit met een groot probleem.
Vanochtend starte ik mijn pc op en vond eigenlijk dat de fan op mijn window van de behuizing te hard draaiede. Deze is aangesloten op het moeserbord dus kan ik via de bios van snelheid laten veranderen. Toen ik de fan om Silence had gezet klikte ik op save and exit. De pc begon zig opnieuw op te starten en daarna eigenlijk helemaal niks meer. Ik krijg geen beeld en ook geen bios piepje meer. Ik heb de fan gedemonteert in de hoop dat ie dan weer zou opstarten. Maar hellaas. Ik heb de dvi kabel al een keer op het onboard geprobeert maar ook zonder succes. Ook als ik de pc opstart kan ik hem niet meer uit zetten met de frontpannel aan en uit knop.
Iemand een idee?! Heb de pc hard nodig dus hoop dat het zo snel mogelijk op gelost kan worden. Of moet ik een bios reset uitvoeren? Weet alleen niet hoe dat moet met dit moederbord.
Specs:
Moederbord: Asus h81 gamer 3
Processor: intel core i5 4590
Ram: 2x 4 cosair lp en 2x2 medion ram sticks van 1600MHz.
Videokaart: asus gtx 760
Hdd: seagate baracuda 1tb
Bestuurings software: windows 8.1 64bit.
Alvast heel erg bedankt !

Mvg
Youri Wannet

Bios reset is op elk moederbord hetzelfde. CMOS batterijte eruit voor een half uur en daarna weer erin doen. (Dat is die knoopcel op het moederbord) Natuurlijk moet de computer dan wel uit staan en niet aangesloten op de stroom.

videokaart en ram eruit halen, alleen opstarten met processor aan boord, voeding, monitor en pc-speaker aangesloten.
Nog steeds geen BIOS-piepjes..?
Dan is er grote kans dat of je moederbord of je voeding defect is.

Nu geeft ie 1x lang 2x kort.
Heb er geen videokaart en ram in zitten en de monitor op onboard.

Mvg

Heb ondertussen de pc helemaal uit elkaal gehaalt om te kijken of er iets mis was. Maar niks kunnen vinden. Ben allang blij dat ie nu piepjes geeft. Dit wss vanochtend nog niet het geval.
Hoe nu verder?

Mvg

Kan het er mischien niet aanliggen dat ik perongeluk casefan_1 en casefan_2 op silence heb gezet maar op casefan_1 geen fan op aan gesloten zit en daarom niet opstart?

Mvg

Als de bios is gereset, zit gewoon een CLR_CMOS jumper voor op, is dit de melding bij een AMI bios dat er probleem is met de video en heeft die instellingen voor de ventilatoren er weinig mee te maken, die staat nu, als het goed is, op default.

Hoi Lange Pier.
Waar zit die jumper precies op het modoerbord want heb niet zo veel verstand van die jumpers.

Mvg

Ik heb dit al geprobeert op die andere pins en dan aanzetten. Maar geen reactie. Daarna jumper weer terug zetten en opnieuw proberen. Nog steeds geen verandering.

Ik krijg helemaal geen beeld. Zonder videokaart maakt ie ook geen piepjes. Doe ik de ram sticks eruit en zonder videokaart dan pas heb ik piepjes 1x lang 2x kort.

Mvg

De manier is om kaal op te starten, indien dan bios beeps zet je 1 reepje geheugen erin, geen bios beeps, die omruilen voor een ander, wel bios beeps is goed, dan videokaart erin, hoeveel bios beeps dan?

Heb getest zonder ram. Dan piepjes 1x lang 2x kort. Met 1stick van Cosair lp 4Gb 1600MHz niks. Geprobeert met medion ram 2Gb stick 1600MHz nog niks.
Mvg

Zouden beide ram reepjes zijn overleden, zou vreemd zijn maar kan, iemand in de omgeving waar je wat kan lenen?
Zou eerst of een andere voeding lenen voor de zekerheid zodat niet alle ram door een PSU probleem om zeep wordt geholpen.

Heb al geprobeer met 2verschilende sticks zonder succes.
Morgen kan ik 650w voeding lenen van vriend.
Mischien dat maar even testen. Hoort u morgen dan nog van mij.

Mvg

Psu getest in andere pc geen enkel probleem.
Mischien dan toch ram of mobo?

Mvg

Ram geheugen zojuist ook getest werkt ook prima. Mischien asus maar even mailen. Voor gerantie.

Mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan