HELP PC valt uit en start soms niet meer op !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marijn92

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2008
Berichten
79
Hallo, Natuurlijk heb ik het bericht bovenaan gelezen maar mijn PC is stofvrij !
Ik heb laatst last van een PC die steeds weer uitvalt als hij ongeveer 2 uurtjes aanstaat. Dan ben je even een film aan het downloaden en dan kom je thuis of ga je kijken staat je computer uit. Soms gaat hij niet eens aan :shocked: dan moet je uren wachten en dan heb je kans dat hij weer opstart. :eek:. Nu had ik gelezen dat het met de voeding te maken zou hebben:eek:. Deze word helemaal niet te warm en als hij uitvalt is deze nog steeds niet oververhit. Zou er binnenin iets kapot zijn ??? Toen ik vanoctend een spel aan het doen was viel hij weer uit en kwam er een heel hard zoemend geluit van mijn fentilator af die naast de processor zit (naast de ijzeren ribben zal ik maar zeggen). Die ijzeren ribben waren wel erg warm. Zou het daaraan liggen ? Iemand een oplossing of alternatief ? Nu staat mijn fentilator erop en is hij nog niet uitgevallen. Er zit in ieder geval geen stof op mijn fentilator en hij draait 100%.

Alvast bedankt voor jullie hulp ;)
 
Je bedoeld vermoedelijk je chipset die heet wordt, heb je al gecontroleerd of die ventilator wel goed draait?
Zo ja dan kun je nog eens proberen door de ventilator hiervan even te verwijderen en nieuwe koelpasta aan te brengen tussen het koelblok en de chipset.
Wel de oude pasta verwijderen.
 
Je bedoeld vermoedelijk je chipset die heet wordt, heb je al gecontroleerd of die ventilator wel goed draait?
Zo ja dan kun je nog eens proberen door de ventilator hiervan even te verwijderen en nieuwe koelpasta aan te brengen tussen het koelblok en de chipset.
Wel de oude pasta verwijderen.

nee ik bedoel de koelplaat, die zit bij mijn syteem boven de chipset. Die word erg warm. Waarschijnlijk moet de fentilator daar voor zorgen dat hij niet oververhit raakt. Ik zal eens kijken of de fentilator goed draait. Helaas ziet everest,pc wizzard mijn fans en CPU dingen niet dus weer de temperatuur ook niet. Draai windows vista, misschien ligt het daaraan ?

Alvast bedankt
 
Je bedoeld de cpu koeler daar geld het zelfde voor als eerder beschreven
 
Je bedoeld de cpu koeler daar geld het zelfde voor als eerder beschreven

We hebben de CPU koeler even eraf gehaalt , het ligt daar niet aan want de temperatuur is goed, die hebben we in de gaten gehouden. nu hebben we alles losgehaald en daarna opnieuw vast gemaakt. Nu moet het hopelijk werken. Anders moeten we Dell Bellen/mailen whatever. of een nieuwe pc/laptop.

Bedankt voor je hulp !

Gr Marijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan