Help!! (port Forward)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flupke2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jan 2005
Mijn netwerk bestaat uit een adls-modem en een router (2 toestellen). Aan de router zijn verbonden :
- 1 pc via kabel
- 3 pc's via switch (switch rechtstreeks naar router via kabel)
- 2 pc's draadloos

Elke pc heeft zijn vast IPadres (192.168.0.x)

Alles werkt perfect (internet, bestanden delen, enz)

Nu wil ik van buitenaf met PcAnywhere (Symantec) op mijn pc kunnen, maar het lukt mij maar niet om hiervoor de juiste instellingen te vinden.
Ik heb al begrepen dat je de poorten moet 'forwarden' (resp. TCP/UDP 5631/5632 voor PcAnywhere).

Ik weet echter niet op welk toestel ik dit moet doen, de router of de modem of beiden? Heb al vanalles geprobeerd maar 'tlukt mij niet.
Ik veronderstel dat je moet forwarden naar 1pc? bv 192.168.0.1 of ben ik daar ook mis?
Ook zo voor MSN (bestanden uitwisselen) lukt niet.

De instellingen die ik op de router gedaan heb zijn volgens het boekje en zouden dus moeten werken. Maar ik kan diezelfde instellingen op de adsl-modem (Sitecom 213) doen?? Is er een mogelijkheid om alle poorten van de modem open te zetten zodat alles door de router kan geregeld worden? Of zie ik het verkeerd?

Wie weet raad?

Als je adsl modem een ethernetvariant is en daar ga ik vanuit,dan zul je het twee keer moeten doen,namelijk op je sitecom en de andere router.

Een van de grote nadelen als je 2 routers achter elkaar hebt staan

Op de modem heb ik de optie DMZ aangevinkt en doorverwezen naar het IPadres van mijn router.

Nu werkt alles naar behoren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan