Help! printer print niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fruitparty

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 dec 2015
Hallo,

Ik heb een Canon MG 3155 (3100 series). Mijn printer heeft het altijd gedaan maar sinds kort print hij niet meer.
Als ik iets wil printen dan komt het document in de wachtrij te staan. bij status staat wel "printing", er gebeurt alleen niets.
Ik heb de printer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar ook dat heeft niet geholpen.

Ik hoop dat iemand de oplossing weet!

Hoi hoi Fruity:thumb:

Probeer maar volgende misschien zal wat helpen ..

Druk op Start en vervolgens zo : -> op rechte kant op Apparaten en Printers/ Op jou eigen printer met rechte muis-kant klik en in submenu op Als Standaard Printer instellen* toewijzen* en weer op jouw *type printer vinkje vergunnen* ( kijk plaatje onder ! ) ..

PRINTER ZO !.jpg

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip! maar hij stond al als standaardprinter ingesteld :(

wat voor soort document moet je printen dan :( ?

bedoel ik via elke soort document dat je printen wil, ook je type printer aangeven kan/moet ... ( je weet wel hoe dat moet toch ? ) ..

Voorbeeld 1.jpg Vorbeeld2.jpg Voorbeeld3.jpg Door verkeerde ( ergens ! ) toewijzing misschien daarom krijg je print-wachtrij te zien ? :(

Ik raad je aan dat je ook deze mooie uitgebreide uitleg i.v.m. jouw probleem grondig doorleest ! -->> KLIK HIER !

Laatst bewerkt:
Heb je de afdruktaak geannuleerd op zowel de printer als bij Printers en Faxapparaten?
Kan er iets met de papierinvoer mis zijn? Staat de printer zo ingesteld dat deze stopt bij een laag inktniveau, dan in het stuurprogramma dit controleren. Probeer in een andere toepassing om iets af te drukken. Kijk eens of de services aan staan die betrekking hebben op de printer. Kijk eens in de logboeken. Probeer een andere kabel of aansluiting en op een andere computer, misschien kan de printer een status pagina afdrukken met een knop ingedrukt houden.

@ROYONIX ik zal het linkje binnenkort even doornemen.
@ Alfred 2 Ik kan de taken wel gewoon annuleren en dan gaan ze ook gewoon weg. De printer geeft niet aan dat er te weinig inkt in zit, ik heb recentelijk nog de inkt vervangen. Verder heb ik alle properties bekeken en niets raars kunnen vinden. Ook heb ik andere aansluitingen geprobeerd, maar hij doet niet op zowel mijn PC als mijn laptop.
PC geeft wel gewoon aan verbonden te zijn met de printer.
Het maakt ook niet uit wat ik print, word documenten en PDF documenten, hij print ze allebei niet uit.

hij doet niets op zowel mijn PC als mijn laptop.

Dan zullen we de blik meer op de printer zelf moeten richten. Staat er alleen "printing" op het schermpje?
Het apparaat kan nog wel scannen? Is die wel even van de stroom geweest? Heeft de printkop de zelfde routine van bewegingen wanneer je hem aan zet? Zit er echt geen snippertje papier dwars of opgedroogde inkt klodders aan de printkop? Zijn de schakelaartjes van de klep en de papierdetectie nog goed? Wanneer de router terug gaat naar fabrieksinstellingen (kan door een update) dan is er opnieuw verbinding te maken en het wachtwoord op te geven. In geval dat er WiFi gebruikt wordt probeer dan eens een USB printerkabeltje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan