Help! Probleem met speedfan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dDriCk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2009
Ik wilde dus eens proberen de snelheid van mijn fans te veranderen met behulp van speedfan, maar volgens mij detecteerd dat programma mijn fans niet. In het rechter kader zie ik wel de temperaturen staan, maar links is het leeg, en onder ook.

(plaatje)
http://img237.imageshack.us/img237/405/speedfanax4.png

Hopelijk hoor is snel wat van jullie! :thumb:

Laatst bewerkt:
ik heb geen flauw idee waar je het over hebt? Wat zijn Fans? En wat wil je precies?

Goedemorgen,

Wel goed ge-installeerd want links onderin kan je normaal de ventilatoren in procenten instellen.

Modag

Een en ander hangt uiteraard wel af van de manier waarop de fans aangesloten zijn. Is dat niet via het moederbord, maar rechtstreeks via Molex aan de voeding, dan ziet SpeedFan de fans uiteraard ook niet.

ik heb geen flauw idee waar je het over hebt? Wat zijn Fans? En wat wil je precies?
Fans zijn ventilatoren, bij de nieuwe generatie computers kun je de snelheid daarvan regelen, bijvoorbeeld om herrie te besparen. Die snelheid kun je handmatig instellen met het programma "Speedfan", maar als die de fan niet herkend dan wordt het moeilijk.

Het regelen van de snelheid van een ventilator is alleen mogelijk als die een 4 draads inface heeft, positive pool, negatieve pool, toerental signaal en het PWM signaal van het moederbord. Oude computer het hebben vaak maar 3 draadjes per ventilator, daarvan kun je de snelheid dus niet regelen. Het toerentalsignaal is om het toerental te meten, maar als bijvoorbeeld de fan kapot is dan kan die de computer uitschakelen om oververhitting te voorkomen.

Normaal gesproken stelt je moederbord de snelheid zelf in, aan de hand van het processorgebruikt en de processor temperatuur.

Mijn fans zijn allebij op mijn moederbord aangesloten, en mijn pc is nu zo'n 2 - 2½ jaar oud. Dan zou die ze moeten kunnen zien tog?
En nouja.. Goed geinstalleerd? Wat kun je daarover zeggen. Het enigste dat je kan aankruisen is of je een desktop shortcut wil dus daar kan niet veel fout aan zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan