Help! Probleem met werkgeheugen op laptop Win XP Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

clifford

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2006
Berichten
8
Hallo mensen,

ik heb een groot probleem. Van het weekend een laptop gehad maar er was al iets mis mee... Diegene van wie hij was had al een keer ander werkgeheugen erin moeten zetten waardoor hij raar deed. Het is een Laser laptop, Pentium 3, 1 Ghz, en er hoort normaal 64 + 64 MB werkgeheugen in te zitten. Door de aanpassingen (de reparateur zei dat er een geheugenslot kapot was) is het nu 256 + 64 MB. Windows XP doet het prima en werkt goed, maar eens per dag herkent hij zijn werkgeheugen niet meer waardoor ik deze foutmelding krijg als ik de laptop opstart:

Windows NT heeft onvlodoende extended memory aangetroffen. Er is 7 MB aan extended memory voor windows NT nodig. Mogelijk dient u de geheugencapaciteit uit te breiden of een configuratieprogramma van de fabrikant te starten.

Geheugentoewijzing:
00000000 - 0009FC00
00100000 - 03F00000

help me alstublieft!

Hartelijk dank,

Cliff W.
 
Werkgeheugen 64 + 64 en dan een 'slot' kapot ... ?!?!?!
Waarop vervolgens wél 256 + 64 zou werken ... ?!?!?!
Ik denk dat er een technisch probleem is met de laptop die je hebt 'overgenomen' waarvan de vorige eigenaar op de hoogte was.
Niets meer in investeren zou ik zeggen (tijd, geld en energie)
 
Ik heb hem gehad van de vader van mijn vriendin, en áls de kepatop het wel doet, doet hij het ook gewoon goed, dus ik zie het probleem niet en ik wist van tevoren al dat dit probleem er was, en dat wil ik ook verhelpen, dus ik doe hem niet weg :rolleyes:
 
Ok sorry ik begrijp .... :eek:

Ik vrees dat er niet zoveel aan te doen is.
In het slot dat nog wél intact 'lijkt' heeft de reparateur w.s. die 256 geplaatst.
Dikke kans dat (wanneer de zaak wél 'goed' werkt) er niet meer dan deze 256 Mb wordt gedetecteerd en die 64 in het geheel niet.
Toch is het technisch mankement daarmee kennelijk niet geheel verholpen.
Nogmaals: dikke kans dat er niet zoveel aan te doen is.
Bestaat de 'fabrikant' Laser eigenlijk nog? Dacht het niet, dus daar kan je er dan ook niet - meer - mee terecht
 
Probeer eens die 256 mb ram er alleen in te zetten dus die andere eruit en kijk dan of de laptop goed blijft werken zo niet zet dan de 256 mb ram in het andere bankje en kijk of ie dan blijft werken zo ja dan is er een bankje kapot. wil je er dan meer geheugen in hebben dan moet je een nieuw geheugen module kopen van 512 of 1gb en blijf je dus bij 1 geheugen module in de leptop in plaats van 2.
 
Marcel Dekkers zei:
Probeer eens die 256 mb ram er alleen in te zetten dus die andere eruit en kijk dan of de laptop goed blijft werken zo niet zet dan de 256 mb ram in het andere bankje en kijk of ie dan blijft werken zo ja dan is er een bankje kapot. wil je er dan meer geheugen in hebben dan moet je een nieuw geheugen module kopen van 512 of 1gb en blijf je dus bij 1 geheugen module in de leptop in plaats van 2.

Dat heb ik al geprobeert, maar dan geeft hij nog steeds hetzelfde probleem, en als ik de 256 in het andere slot doe dan gaat de computer piepen en geeft hij aan dat hij geen geheugen meer heeft...
 
In ieder geval wel heel erg bedankt dat jullie me willlen helpen :D :rolleyes: :thumb:
 
Dan vrees ik toch dat het geheugen bankje kapot is. probeer gewoon een keer 256 mb geheugen erin te zetten dus maar 1 module dut die het dan nog niet dan die ene module in het andere bankje zetten. dus geen 2 modules meer erin want ik denk dat een bankje kapot is.
probeer kijk als hij het dut met 1 module of het systeem stabiel blijft draaien.
 
Zelfs met 1 bankje (256) geeft hij aan dat hij maar 3072 kb extended heeft :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan