Help: Reparatieherstel vraagt paswoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
462
Heb na wat wijzigen in het register start hij niet meer op. Ik wist dat dit kon gebeuren, maar ik nam het risico.

Ik krijg de mededeling dat ik de "R" moet kiezen in het eerste scherm van de Windows XP-setup vanaf de originele CD.

Maar... hij vraagt daarna om een wachtwoord en dat is er niet. Normaal wordt er bij het opstarten altijd een enter gegeven en startte hij op. Die enter werkt dus niet en ik kom dus niet aan een reparatieherstel toe.

Iemand enig idee hoe ik dat oplos? XP er helemaal opnieuw opzetten wil ik even nog niet...
 
Wat heb je gewijzigd dan??

Anyway; heb je nooit een password ingevoegd voor het administrator password?
Anders zou een lege enter moeten volstaan volgens mij?
 
Ik kreeg Norton SystemWorks niet van m'n schijf (antivirus was defect) en kon geen herinstallatie doen.
Alles handmatig van NSW gewist en in het register gezocht naar Symantec en ELKE sleutel etc. ervan gewoon gewist....

En toen deed ie 't dus niet meer.

Heb gezocht naar zo'n wachtwoord op internet, maar vroeger was dat nooit nodig, maar ik kom niet verder zonder een administrator wachtwoord bij de recovery.
 
Vergat nog wat te melden:

PC is van een kennis en die weet niks van een wachtwoord. Bij opstarten was er wel het verzoek om een wachtwoord, maar een enter was voldoende om verder te gaan.
 
Maar was die inlognaam anders dan administrator? Of logt die persoon is als administrator?

Maar als diegene onder zijn/haar naam inlogt en diegene heeft admin rechten dan kun je het echte administrator wachtwoord in dat account resetten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan