Help! router poorten toevoegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sharon58

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 feb 2004
Ik heb vorige week een sitecom router (wl-122) gekocht. (draadloos internetten).
Nu moet ik de poorten openen om op MSN gamezone te kunnen spelen.( spel start niet door).( namelijk de volgende poorten moeten open zijn: 80 en 443 en 6667 en 28000 - 29100.)
Dit kan ik doen in mijn sitecom router bij virtual server.
Er wordt het volgende gevraagd:
--------------------------------------------------------------------------------

- INCOMING PORT: ( Wat hier in te vullen?)

- PROTOCOL keuze uit: TCP of UDP ?

-DESTINATION IP :is door de router toegewezen.

-DESTINATION PORT : (Wat hierin te vullen?)
--------------------------------------------------------------------------------

Als iemand dit weet zal ik hem of haar zeer erkentelijk zijn.
Alvast bedankt en tot mails
sharon58@xs4all.nl
:o

Incoming is tcp
outgoing is udp

Incoming port daar moet je het poort-nummer invullen dat MSN wil gebruiken om naar binnen te komen.
Dat kun je meestal wel zien op het moment dat je bezig bent met de verbinding. (binnen MSN) Dat nummer moet je dus opschrijven.
Outgoing is zelfde verhaal. Ook opschrijven (of uitzoeken)
Destination(doel) ip adres daar vul je je eigen ip-nummer in.
Destination port twijfel ik tenzij je een firewall hebt.
Dan zou je hetzelfde nummer als inkomend kunnen invullen maar je kunt ook omleiden met redirect. Dat is iets veiliger.
En als ik het niet helemaal goed schrijf merk je het wel of springt er iemand op mijn nek :) Het is voor mij ook nieuw. Maar.....het loopt of het loopt niet.

Laatst bewerkt:
Volgensmij maakt je idd een foutje Elisa.
TCP is kort gezegd een zichzelf controlerend protocol, iets wat UDP niet heeft en daarom UDP ook sneller is en gebruikt word als snelheid belangrijker is dan veiligheid.
TCP en UDP houden geen verband met inkomend en uitgaand verkeer.

Welke poorten je open moet zetten weet ik niet.
De poorten http(80) en https(443) staan waarschijnlijk al open onder een optie web traffic in je web configuratie van je router. Probeer dat eerst even te checken.
Zo ja, dan hoef je die niet extra te forwarden naar je interne IP(ethernetkaart). Zo nee dan mag je die poorten idd open gaan zetten. Dit is een beetje een onzeker punt omdat elke router met firewall anders is opgebouwd in configuratiemogelijkheden.

Incoming port:
Vul je in de poorten die er nodig zijn om het verkeer voor msn te kunnen ontvangen. De poorten die je zelf al op gaf.

Protocol:
Zul je moeten uitzoeken welke nodig zijn elke poort voor msn game zone. (ik wist niet dat je dat ook op kon geven in routers)

Destination IP:
Hier moet je het IP adres vd netwerkkaart invullen van de pc waarop je wilt gaan gamen. (uitvoeren>cmd>ipconfig /all (winxp) )

Destination port:
Is de port waarop je pc uiteindelijk aangesproken gaat worden.
Kun je vermoedelijk gewoon een willekeurige poort invullen. Ik zou persoonlijk voor een standaard kiezen bij alle te maken forwardings. bv incoming port +6. Let wel op dat je dan de poorten veranderd in de config van msn game.

Ik hoop dat je erzo uitkomt. Het is ook best lastig als je het nog nooit hebt gedaan en alles nieuw is.
Nja als ik er niet uitkom denk ik altijd maar: probeer- blijf steken- zoek& vind- probeer opnieuw en leer of vraag opnieuw.

PS.Als mensen een aanvulling/opmerking hebben, graag.

Succes.

Laatst bewerkt:
Hi temptations

De benodigde poorten staan niet vermeld in de router, dus moet ik deze openen.

Jouw antwoord:

Destination port:
Kun je vermoedelijk gewoon een willekeurige poort invullen.

Vraag: maakt het niet uit bv. 100 ???

Jouw antwoord:

Ik zou persoonlijk voor een standaard kiezen bij alle te maken forwardings. bv incoming port +6. Let wel op dat je dan de poorten veranderd in de config van msn game.

Vraag: wat bedoel je met standaard?
Bij invoer destination port, dezelde poorten als bij incoming poort?

Ik snap het nog niet sorry.

Re: Hi temptations

Geplaatst door sharon58
De benodigde poorten staan niet vermeld in de router, dus moet ik deze openen.

Jouw antwoord:

Destination port:
Kun je vermoedelijk gewoon een willekeurige poort invullen.

Vraag: maakt het niet uit bv. 100 ???

Welke je zelf wil, idd maar dan moet het wel mogelijk zijn msn game te vertellen in de options op welke poorten hij moet werken.(ik ken msn game niet) Als dat niet kan dan moet je gewoon dezelfde poorten invullen als bij incoming, dan werkt het iig.
Het is een keuze of je verschillende poorten wilt invullen, dezelfde poorten ingeven bij inkomend en uitgaand werkt ook perfect.

Jouw antwoord:

Ik zou persoonlijk voor een standaard kiezen bij alle te maken forwardings. bv incoming port +6. Let wel op dat je dan de poorten veranderd in de config van msn game.

Vraag: wat bedoel je met standaard?
Bij invoer destination port, dezelde poorten als bij incoming poort?

Ik snap het nog niet sorry.

Standaard. Bij het forwarden op poorten word vaak een standaard aangehouden zodat je snel uit je hoofd kan zien bij welke incoming poortnr. de outgoing poortnr.is.
Als je dan bv een standaard in gedachten neemt van +10, dan weet je later welke poort erbij een outgoing 455 hoort: 445, zonder in de router te hoeven zoeken als je in de config van firewall/proggie dingen gaat veranderen. Ik maak het je moeilijker dan nodig volgensmij:D

Gewoon dezelfde poort invullen will do idd.

Laatst bewerkt:
Dank je Temptation nu kom ikzelf ook een stukje verder.
:D Deze thread slaan we dus op!

Welke je zelf wil, idd maar dan moet het wel mogelijk zijn msn game te vertellen in de options op welke poorten hij moet werken.(ik ken msn game niet) Als dat niet kan dan moet je gewoon dezelfde poorten invullen als bij incoming, dan werkt het iig.
Dus Winmix zou ik andere publieke poorten op kunnen geven? Ik zit ook met Azureus. Het verkeer dat continue op de verkeerde poorten zat was erg hoog. Mijn firewall had er een hoop werk aan en mij beviel het niet. Steeds de melding aanval en verkeerd tcp pakketje.

Laatst bewerkt:
De poort aan de buitenzijde(incoming/router zijde) veranderen bedoeld je?
Ja dat gaat soms wel soms niet op, hangt van het programma af. Sommige functies van programma x werken enkel alleen op een bepaalde inkomende poort, als die dan dicht staat kan het zijn dat het hele programma niet werkt zoals bedoeld.
Betreft azureus en winmx heb ik geen idee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan