[Help] Samenstellen PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trecka

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2008
Hallo @ Alle Helpmij-users,

Ik ben van plan een nieuwe PC aan te schaffen, en via wat gegoogle kwam ik erachter dat er vaak aangeraden wordt je PC zelf samen te stellen. Wederom wat gegoogle zorgde ervoor dat ik bij Helpmij kwam.

Vooropgesteld, ik ben een leek op het gebied van randartikelen rondom de PC, dus gelieve mij niet de moeilijke termen om de oren slingeren. :p

Dus, ik ben op zoek naar een PC met de volgende criteria:
- De PC moet maximaal 750 euro kosten (lichte overschrijding mag)
- De PC moet een uitstekende videokaart hebben
- De PC moet snel programma's kunnen laden
- De PC moet zware games/programma's als Call of Duty 4, Flight Simulator, PCM 2008, Photoshop CS3, Crysis etc. kunnen handelen.
- De PC moet tussen de 300-500 GB aan geheugen hebben

De monitor die ik erbij had gezocht is de LG M228WA. Volstaat deze icm. een uitstekende videokaart?

Verder had ik ook nog zelf een bestaande PC gezocht, namelijk deze: http://www.kieskeurig.nl/product/F34316395A2B1A18C12574820032D48E.htm. Voldoet deze aan bovenstaande eisen of kan ik beter een samenstellen.

Met andere woorden, wie kan een mooie PC samenstellen die aan de gestelde eisen (zoveel mogelijk) voldoen.

Ik hoop voldoende info te hebben gegeven, mocht er nog iets onduidelijk zijn vraag het me. :)

Alvast heel erg bedankt,
Trecka

ik zou zelf wat samenstellen

DVD brander komt goed uit de test....

een Sterke Dual Core processor voor games de E8400 die op 3,0 ghz is geclockt en goed overgeclockt kan worden mits je moederbord dat niet kan maar dat kan de msi wel

een leuk P45 bordje van msi waar je een mooie HD4870 op kan prikken daarom heb ik ook een HD4870 gekozen die is nieuw en snel met z'n GDDR5 geheugen

ik heb 4GB ram voor jou gekozen maar in 32Bits(standaard) Windows zal je maar 3,5 GB (MAX) zien als je meer dan 4GB ram wil (dat windows ook alles gebruikt) dan zul je 64Bits moeten aanschaffen hier een voorbeeld : http://www.azerty.nl/producten/product_detail/498/14119/windows-vista-home-premium-64bit.html
maar 3 GB is al genoeg voor Vista

harde schijf is nu de snelste 7200TMP schijf die er is omdat deze 2 platters heeft en wordt dus ook minder warm

na voeding cooler master is gewoon een goed merk en deze voeding is gewoon een goeie
en die kast ook die is ook van cooler master en heeft een mooi Design (dat vindt ik :))

Bijlagen

• pc butget 750 euro 2.jpg
    pc butget 750 euro 2.jpg
    67,4 KB · Weergaven: 174
Bedankt voor je snelle antwoord Bluray. :)

Is de computer in deze samenstellingen bij goede installatie meteen speelklaar of moeten er dan ook nog andere dingen bijgeleverd worden?

moet je er ook bij kopen ......
ik kan eventueel wat goedkopers samentellen

Dus, ik ben op zoek naar een PC met de volgende criteria:
- De PC moet maximaal 750 euro kosten (lichte overschrijding mag)
- De PC moet een uitstekende videokaart hebben
- De PC moet snel programma's kunnen laden
- De PC moet zware games/programma's als Call of Duty 4, Flight Simulator, PCM 2008, Photoshop CS3, Crysis etc. kunnen handelen.
- De PC moet tussen de 300-500 GB aan geheugen hebben
De monitor die ik erbij had gezocht is de LG M228WA. Volstaat deze icm. een uitstekende videokaart?

Dat ga je dus (inc. besturing) niet redden voor € 750,--.

Zou je dan een totaalpakket kunnen doen? Dus niet alleen de onderdelen vd PC, maar ook met Vista e.d. :)

oke maaar je pc wordt dus "slomer"...
omdat ik nu wat goedkopere producten moet kiezen

Dat ga je dus (inc. besturing) niet redden voor € 750,--.
Een iets mindere videokaart mag ook, maar het liefst zo goed mogelijk.

Trouwens, het budget is 1000-1100 euro inclusief een monitor (mét TV-tuner). :)
Dus als je iets kan besparen op de monitor, die wel redelijk groot moet zijn (>19"), kan je dat ergens anders weer gebruiken.

Een iets mindere videokaart mag ook, maar het liefst zo goed mogelijk.

Dus als je iets kan besparen op de monitor, die wel redelijk groot moet zijn (>19"), kan je dat ergens anders weer gebruiken.

Je zei dat het iets duurder mocht zijn: Nu, blurays systeem is 700. Vista kost zo'n 100 euro, dus kom je 50 euro te duur uit.
Wil je goedkoper uit komen, dan moet je voor de 4850-videokaart gaan. Die is natuurlijk wel iets zwakker. (maar is geen slechte kaart)
Scheelt zo'n 60 euro.

Ik zou dan wel een CF-moederbord uitkiezen, die zijn te krijgen voor rond de 100 euro (dus 25 euro duurder dan door Bluray gekozen).
Dit omdat de 4850 wat zwakker is en je dan altijd nog in de toekomst een 2e kaart erbij kan zetten.

Uiteindelijk kom je dan nog iets te duur uit, maar hooguit een paar tientjes.

Die paar tientjes maakt niet uit. :)

Iedereen bedankt voor zijn/haar opmerkingen, als iemand nog tips heeft, hoor ik het graag. :D

Ja, ik heb 1 tip voor je. Svp in toekomstige vragen een realistisch beeld van je budget geven. Niet eerst spreken over zo'n +750 euro en dan halverwege het topic ophogen naar 1100 euro. (da's een slordige 45% !!! ) Degenen die met je meedenken doen dat niet voor Jan met de zeer korte achternaam, dus svp in toekomstige vragen gelijk boter bij de vis.................!

Laatst bewerkt:
Ja, ik heb 1 tip voor je. Svp in toekomstige vragen een realistisch beeld van je budget geven. Niet eerst spreken over zo'n +750 euro en dan halverwege het topic ophogen naar 1100 euro. (da's een slordige 45% !!! ) Degenen die met je meedenken doen dat niet voor Jan met de zeer korte achternaam, dus svp in toekomstige vragen gelijk boter bij de vis.................!
Klopt, maar van dat budget had ik de monitor (staat in de beginpost van ongeveer 300 euro afgetrokken. Door die monitor vervangbaar te maken voor een ander exemplaar, kan er door de helper bespaard worden op de monitor (ik heb er weinig verstand van) en worden geïnvesteerd in andere zaken. Zoals ik dat ook al aangaf...:rolleyes:

Het staat er niet "echt". Als je het nu zo schrijft dan kun je met een beetje fantasie de monitor erbij denken ja................

Het staat er niet "echt". Als je het nu zo schrijft dan kun je met een beetje fantasie de monitor erbij denken ja................
Het ligt er inderdaad een beetje aan hoe je het interpreteert. Zullen we dan nu deze discussie stoppen? :)

Het was sowieso niet mijn bedoeling een discussie met je aan te gaan, ik wilde je vragen iets meer duidelijkheid te geven in eventuele toekomstige vragen, dus geen discussie, maar meer een goed bedoeld advies!

Het was sowieso niet mijn bedoeling een discussie met je aan te gaan, ik wilde je vragen iets meer duidelijkheid te geven in eventuele toekomstige vragen, dus geen discussie, maar meer een goed bedoeld advies!
En ook voor andere mensen die een dergelijk draadje opstarten.
Is wel zo prettig als mensen duidelijk aangeven hoeveel ze te besteden hebben / willen besteden en wat ze met de pc doen.
Advies geven is anders zo lastig.

Misschien tijd voor een goede sticky, waarin goed uitgelegd wordt hoe je het beste zo'n draadje kunt opstarten?

:thumb:

En ook voor andere mensen die een dergelijk draadje opstarten.
Is wel zo prettig als mensen duidelijk aangeven hoeveel ze te besteden hebben / willen besteden en wat ze met de pc doen.
Advies geven is anders zo lastig.

Misschien tijd voor een goede sticky, waarin goed uitgelegd wordt hoe je het beste zo'n draadje kunt opstarten?
Ik begrijp het volkomen, mijn excuses voor het ongemak.

Lekker gemakkelijk, toch ?!
Ja, anders kunnen we wel uren door blijven discussiëren, maar het lijkt me niet echt het doel van dit forum om een welles-nietes-discussie te voeren.

OT: Als ik de componenten neem die Bluray heeft samengesteld, en er nog Windows Vista bij doe, is de PC dan helemaal compleet qua noodzakelijke dingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan