[Help] Samenstellen PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja maar dan moet je hem wel zelf inelkaar zetten of die 58 euro betalen voor het inelkaar zetten

Oké.

Maar als ik op Alternate kijk, zie ik dat er 10 vereiste componenten staan en jij hebt er maar 8 aangegeven. Welke ontbreken en zijn die niet nodig?

Edit: Ik heb nu bij mijn huidige PC een TV-plugin. Gezien de monitor geplaatst in de beginpost, als ik daar de TV-kabel inplug kan ik dan ook gewoon TV kijken of moet dat beslist via de desktop?

Edit²: Welke Windows Vista is aan te raden op deze lijst: http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/productListing.html?searchClass=os&cn=3

Laatst bewerkt:
Oké.

Maar als ik op Alternate kijk, zie ik dat er 10 vereiste componenten staan en jij hebt er maar 8 aangegeven. Welke ontbreken en zijn die niet nodig?

kan je die componenten even kopieren of de link sturen ?

ahaa.
Ze ***len dus behoorlijk uit hun nek: Waarom zou je nog een losse processorkoeler moeten bestellen, als je al een boxed-koeler hebt?
Waarom een controller, als het moederbord tegenwoordig alles onbaord heeft?

Je hebt er echt maar 8 nodig. Stuur alternate anders ff een mail. Dit slaat echt nergens op.
Iets minder hard "te keer" gaan, zou wellicht handiger zijn, zéker als jouw eigen gemis aan kennis van de werking van de pc builder oorzaak daarvan is.

De PC builder van Alternate is namelijk veel slimmer dan dat jij denkt of weet...... Wat is namelijk het geval. Als je van de 10 vereiste componenten bijvoorbeeld start met een bepaald moederbord dan wordt automatisch door de pc builder de controller "meegenomen" als geselecteerd. Hetzelfde geldt voor de processor. Als je een boxed processor selecteert, wordt eveneens automatisch de koeling meegenomen. M.a.w. als je een mobo en processor selecteert, worden automatisch door de keuze van die 2 al 4 apparaten ingevuld.

Iets minder hard "te keer" gaan, zou wellicht handiger zijn, zéker als jouw eigen gemis aan kennis van de werking van de pc builder oorzaak daarvan is.

De PC builder van Alternate is namelijk veel slimmer dan dat jij denkt of weet...... Wat is namelijk het geval. Als je van de 10 vereiste componenten bijvoorbeeld start met een bepaald moederbord dan wordt automatisch door de pc builder de controller "meegenomen" als geselecteerd. Hetzelfde geldt voor de processor. Als je een boxed processor selecteert, wordt eveneens automatisch de koeling meegenomen. M.a.w. als je een mobo en processor selecteert, worden automatisch door de keuze van die 2 al 4 apparaten ingevuld.
oke... excuses dan.
Maar dan vraag ik me af wat de TS heeft gedaan.
Want de producten door Bluray uitgekozen moeten echt genoeg zijn.

Het kan natuurlijk wel dat TS de verkeerde processor heeft uitgekozen.

TS heeft vermoedelijk alleen naar het startscherm van de builder gekeken en daar staan in een cirkel idd. 10 vereiste componenten.
Wat TS dus niet wist, is dat bij de selectie van een bepaald mobo en processor (2 dingen) de builder er onmiddellijkl al 4 van de 10 afhaalt zodat er 6 resteren en 2 (in feite al 4) + 6 = 8.

Nog even een paar vraagjes:

- Welke versie van Windows Vista raden jullie aan?
- Is het ook mogelijk een goedkopere, mooiere behuizing te kiezen ivm. ruimte ed?
- Kan ik TV-kijken met een plug-in voor de TV-tuner in de monitor, of moet dit speciaal via de desktop?

- als je een gamer bent Vista Home Basic
- als je naast gaming ook nog andere dingen doet Vista Home Premium
- als je belang hecht aan een veilige backup van je hele systeem, Vista Ultimate

- ja, maar de geadviseerde behuizing is er een van de betere klasse. Elke "mooiere" zal niet bijdragen aan de kwaliteit

- weet ik niet

Bedankt voor je antwoorden Pasja.

Welke van deze lijst met Vista Premium moet ik nemen? Ze lijken allemaal op elkaar: http://www.azerty.nl/producten/zoek?ZOEKTERMEN=Vista+Premium&ZOEK=Zoek. :shocked:

En weet iemand de vraag voor die TV-tuner?

Je hebt dus de keuze gemaakt voor premium.
Dat is al heel wat.
Dan heb je nog:
-De taal: NL of EN
- 32bits, of 64bits: bij 64bits kan je meer geheugen gebruiken van 3,2GB en zou in theorie wat sneller zijn, maar heeft wel eens software die niet goed / langzamer werkt dan op 32bits.
-Welke soort: OEM = gekoppeld aan je pc (nieuwe pc=nieuw besturingssysteem) en Retail (kan je meerdere keren gebruiken, op 1 pc tegelijk).

http://www.azerty.nl/8-498-14117/windows-vista-home-premium-32bit.html kopen de meeste mensen
Dat is de OEM-versie van de 32bits uitvoering in het nederlands.

Tv-tuner: volgens mij kan dat niet, maar ik durf dit zeker niet met zekerheid te zeggen.

Je hebt dus de keuze gemaakt voor premium.
Dat is al heel wat.
Dan heb je nog:
-De taal: NL of EN
- 32bits, of 64bits: bij 64bits kan je meer geheugen gebruiken van 3,2GB en zou in theorie wat sneller zijn, maar heeft wel eens software die niet goed / langzamer werkt dan op 32bits.
-Welke soort: OEM = gekoppeld aan je pc (nieuwe pc=nieuw besturingssysteem) en Retail (kan je meerdere keren gebruiken, op 1 pc tegelijk).

http://www.azerty.nl/8-498-14117/windows-vista-home-premium-32bit.html kopen de meeste mensen
Dat is de OEM-versie van de 32bits uitvoering in het nederlands.

Tv-tuner: volgens mij kan dat niet, maar ik durf dit zeker niet met zekerheid te zeggen.
Kampen veel mensen met het probleem dat software niet werkt (of langzamer is) of komt dat slechts zelden voor? Dus 32 bit is aan te raden, ondanks dat je 0.8 GB geheugen verliest?

Met welke software zouden er problemen kunnen ontstaan?

En over de TV-tuner, waarom zit dat ding er dan? :confused:

Laatst bewerkt:
Kampen veel mensen met het probleem dat software niet werkt (of langzamer is) of komt dat slechts zelden voor? Dus 32 bit is aan te raden, ondanks dat je 0.8 GB geheugen verliest?
64-bits-versie verbruikt standaard al meer. Dus je hebt die 0,8GB eigenlijk al zo'n beetje nodig voor het verschil.

En niet werkende software: het schijnt tegenwoordig mee te vallen. Ik wil het binnenkort weer eens gaan proberen.
Je kan trouwens een maand (dacht ik) Vista gratis proberen. Als dat tenminste nog steeds geldig is.
Lang genoeg om te testen.

Goed, dan neem ik 32bit. :) Bedankt voor je advies.

En is er verder iemand die me van de brandende vraag of het mogelijk is met een TV-tuner ingebouwd in de monitor (ipv. de desktop) TV te kijken kan verlossen? :)

Goed, dan neem ik 32bit. :) Bedankt voor je advies.

En is er verder iemand die me van de brandende vraag of het mogelijk is met een TV-tuner ingebouwd in de monitor (ipv. de desktop) TV te kijken kan verlossen? :)

Als de tuner in de monitor is ingebouwd hoeft de pc nog niet aan!!

Dus je kan de TV-kabel hier gewoon inpluggen, en zonder dat je PC aan moet kan je TV kijken?
5f58bbf45627fb14c5e6fe5f5bf39309.jpg

:)

Wat dacht je ervan om de site van LG te raadplegen? Daar staat vast een zeer duidelijk antwoord op je vraag. Je hoeft alleen maar op het typenummer van het scherm te zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan