• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Help! Soort van dag planner met maximaal aantal keuzes

Status
Niet open voor verdere reacties.

daandeglas

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2015
Hey,

Ik ben bezig om een Werkplek planner te maken voor me school.
Het is de bedoeling dan elke leerling bij ze eigen naam de dag kan inplannen, Dus eerste kolom Ochten 2de middag.
Maar nu het enige probeer ze kunnen onbeperkt blijven plannen terwijl we maar 10 werkbanken hebben en 1 draaibank enz.

Zou er iemand weten hoe ik een soort van teller kan maken die bij houd hoe veel werkbanken bijvorbeeld er in gebruik zijn en als er 10 zijn dat er geen 11de kan plannen en zo op elk apparaat wat ik in de planner toevoeg.

Hier zie je hoe de planner er uitziet, er zijn meerder tabbladen om de informatie te bewerken.
planner voorbeeld.png

Probeer eens iets met AANTAL.ALS() of plaats even een voorbeeldbestandje.

Het bestandje geeft bij openen veel waarschuwingen. Dus heb het maar niet geopend. Welke versie van XL gebruik je? Aan het plaatje te zien geen voorloper van XL-2007 dus waarom een .xls?

:shocked: Wat is dat hier ??

11jbrcn.jpg
<<--Heb jij uitleg over ?? :(

Laatst bewerkt:
@ROYNIX:
Heb je toevallig de Office File Validation add-in geïnstalleerd staan?

Uch jej volgens mij wel en die via windows updates heb ik,
nu zie ik pas dat ook blijkbaar die via update's stiekeme- ( -automatisch ! ) naar binnen bij mij gekomen is ..

Kijk -->> HIER <<-- wist ik niet dat ik die voor mijn Office 2007 in mijn systeem via updates heb, nu vraag ik me af is het handig oof juist
OVERbodig ? :confused:

Uiteindelijk ik vraag me ook af hoezo .xls ? :(

Laatst bewerkt:
Die .xls is de extensie van een Excel document in Office 2003 en eerder. De Office File Validation add-in is om ervoor te zorgen dat Office 2003 dezelfde beveiligingsmethoden kan gebruiken als Office 2007. Naar mijn mening overbodig en kan je dus verwijderen. Daarnaast zorgt het ervoor dat het openen van Office documenten vanaf netwerkschijven heel erg traag gaat.

:confused: Zal zeker doen ...ik houd ook niets wat stiekem naar binnen in systeem geïnstalleerd word
heh ...danzij jou weet ik nu dat ik die add heb ... TNX ! ;) ( koffie ? :D ) ..
2iuyu8o.gif

Laatst bewerkt:
Maar weet iemand hoe ik dan kan zogen dat me planner een limiet heeft op keuzes per dag en dag deel dus Ochtend en Middag?

Welke versie van XL gebruik je?
staat er niet voor niets. Blijkbaar XL-2010 of hoger welke weer anders om kunnen gaan met gegevensvalidatie dan de voorgangers.

Splits je dagen in een ochtend en een middag in de kolommen en niet in de rijen. Je krijgt dan zoiets:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan