HELP!!! Subseven

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Ik heb gelukkig een goed beveiligde pc die alla aanvallen van de buiten wereld tegen houd maar wat er af en toe wel door heen slipt is een trojan horse of dat soort dergelijke dingen.

Dus wat heb ik dan nu weer, om de haverklap een subseven aanval.

nou ga ik er dus vanuit dat subseven ergens verstopt zit op mijn pc, ze kunnen gelukkig niks doen en overnemen maar wel pingen naar het programmatje.

Heeft iemand enig idee waar ik moet zoeken omdat progje weer te verwijderen.

Hoe heet het en waar zit het.

grtjs jjw

Ad aware of spybot er al eens overheen laten lopen.

Als je firewall steeds dit blokkeert is er niks aan de hand, heb ook wel eens avonden dat het 'bal' is, tig aanvallen, net eentje nog trouwens, heb NIS 2003.

Je kan even testen of alles nog op stealth staat.
http://www.grc.com/
En/of een security-check bij Symantec.

Subseven

Zover ik kan zien houd mijn firewall en virusscanner alle aanvallen tegen, ik maak me ook niet zo druk maar ik weet ook dat subseven dan dus wel ergens rondhuist in de pc, ik vroeg me alleen maar af iemand mischien weet waar ik moet zoeken zodat ik het er toch van af kan halen.

grtjs jjw

Zorg eerst dat je helemaal bij bent met je virusscanner.
Download dan The Cleaner. (Google)
Prima tegen trojans.
Omdat je er moeilijk achterkomt waar de trojan inzit zul je daarna iedere backup-cd van je files (op cd-rw) moeten controleren met The Cleaner.
Let er trouwens op dat je deze instelt op scannen IN de zips!!

Het hoeft niet zo te zijn dat je subseven op je computer hebt. Waarschijnlijk heeft diegene gewoon een subseven scanner en scant dus een IP range af waar jouw ip ook tussen zit. Vervolgens zegt jouw firewall dus dat er een attempt is om te connecten met de poort van subseven. Niks aan de hand dus zou ik zeggen.

The Cleaner

Nou dat Cleaner progje werkt goed maar vond niets.

Gelukkig maar, ik denk inderdaad dat wat wietsez zegt wel zo zal zijn, iemand probeert maar het lukt toch niet.

Gelukkig maar, trouwens er staat niets persoonlijks op dus ze gaan hun gang maar.

Ik zal niet zeggen dat ik een kei ben in beveiligen maar ik doe mijn best en tot nu toe heb ik eigenlijk nooit wat ongelukkigs mee gemaakt, nu dan een aanval van een subseven.

Jipie, een nieuwe uitdaging om te vinden waar die vandaan komt.

grtjs jjw

The Cleaner

Helaas, weet iemand een crack of iets dergelijks om The Cleaner ook lnager als 30 dagen te mogen gebruiken.

grtjs jjw

Geplaatst door gezina
regels.gif
...:cool:

Leuk plaatje ;)

Sorry

Ja sorry even vergeten.
Ik zal er niet meer om vragen.
Mag het wel via email....

Of is dat ook verboden.

grtjs jjw

Heb je het wel doorgenomen??

Deze regels gelden OOK voor: Prive berichten, e-mails die via helpmij verzonden worden, handtekeningen, etc.

Regels

Ik heb het nu uitgeprint en zal het eens heel rustig lezen.

Ik zal er nu ook niet meer over verder praten want ik wil wel graag blijven op helpmij want het is een prachtige site.

grtjs jjw

Toch zou ik het in de gaten houden wat die SubSeven betreft. Hou het aantal "aanvallen" eens bij.
Controleer vooral het adres. Dat zegt eigenlijk nog het meest. Als iemand dagelijks voorbij komt dan kun je wel gevoeglijk aannemen dat er iets interessants voor deze persoon op de pc staat.
Ik heb ook de poorten geblokt zowel van binnen naar buiten waar ik duidelijk subseven in en uit zag gaan.

ip naar email

Is er ook een mogelijkheid om vanuit het ip adres een email adres te krijgen.

Ik wil toch wel graag dat het gaat stoppen, er komen nu meldingen van aavnallen om de seconden.

Niet leuk.

Doen jullie mij eens helpen.

Ik weet inmiddels een ip adres....en nu???

Hoi jjw,

Dat bedoelde je met aanvallen van buiten af.

Gezina heeft een veel beter programma tegen trojans.
Dat ook de mogelijkheid biedt om terug te pesten.
Maar dan moet je wel de betaalde versie hebben.

Zou je een stukje van je firewall log kunnen posten?
Je hoeft het vreemde IP niet te maskeren, maar je eigen wel. ;)

Groetjes,

Pieter

Beter idee.

ik heb een beter idee.

Stuur een mailtje naar jarnojjw@fol.nl dan weet ik zeker dat het goed gaat komen.

grtjs jjw

Gezina

Gezina mag uiteraard niet vertellen hoe dat heet???
Mischien wel kan downloaden.

Niet dat ik wil terugplaatsen maar bv een email adres weten zou toch al leuk zijn, vroeger kon ik het wel maar al dat soort programmas zijn allemaal verdwenen.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan