Help! Taakbeheer doet raar!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het op een onrechtmatige manier toegang verschaffen tot een systeem wordt gezien als hacken.
Als jij door de beveiliging heen gaat ook al is het om te testen, dan wordt dat gezien als hacken.

OK het is hacken MAAR! Soms moet een beheerder/ administrator juist hacken. zeker in zijn eigen netwerk zodat hij weet HOE je er in kan komen en proberen te voorkomen zodat andere dat ook kunnen. een primair iets voor een beheerder.

Veiligheid boven alles
 
Hacken? Dan moet je het wel eerst echt beveiligen.
Zoals ik al eerder genoemd heb;
Het heeft niet veel zin om de taskmanager te disablen als je vervolgens al het overige ongemoeid laat.
Haal het Menu start leeg, dus ook "uitvoeren", maak de desktop leeg, disable rechtsklik, disable "Deze computer" / verkenner... etc. Alleen in zo'n situatie heeft het zin.
Zonder dat is het een kluis op slot draaien en de sleutel er naast leggen.
 
Ik heb het niet allemaal gelezen maar goed.
Die tabbladen kan je terugkrijgen door op een leeg stukje te dubbelklikken, dat werkt normaal gesproken ;)
 
Ik heb het niet allemaal gelezen maar goed.
Die tabbladen kan je terugkrijgen door op een leeg stukje te dubbelklikken, dat werkt normaal gesproken ;)

Dan heb je niet het helemaal niet gelezen want dat staat in de startpost. Daar gaat het hele topic om ;-).
 
Laatst bewerkt:
Ja ik zag het daarna ;)
Ik had alleen oppervlakkig gekeken.
Ik dacht taakbeheer doet raar, vervolgens vanalles over hacken, dus ik dacht jullie willen windows hacken om zo dat ding weer normala te krijgen, kan ook anders.
Foutje van mij, maar wilde geen dubbelpost maken, en bewerken wist ik niet wat ik neer moest zetten dus deed maar niks.
 
Ah, gelukkig is die discussie voorbij over dat hacken/testen/weetikveel wat
:thumb:
 
Truuk

Truuk die je kan uithalen is met een Linux Boot disk, een command line uitvoeren die een nieuwe , additonal Admin account toevoegd. Deze truuk gebruik ik persoonlijk alleen bij het kunnnen benaderen van data indien de Admin account van een pc met wachtwoord om de 1 of andere reden is kwijtgeraakt.

Voor de ISO van deze disk, stuur even een PM.
 
Waarom zou je dat willen?
En als de policy een computer policy betreft en geen user policy ben je nog nergens.
 
Waarom je dat wilt?

Simple, Admin Account Password is kwijt:

Lees Local Administrators Group
Maakt geen ruk uit, Domain Policy, Lokale Policy, de Local Administrators hebben altijd volledige rechten op het betreffende workstation. Dus wat bedoel je in vredes naam met Computer Policy?

Nogmaals, deze Linux Bootable flop add een user aan de Local Admin Group, wat inhoud ? Dat deze gebruiker direct alle lokale rechten heeft.

Natuurlijk kun je nog niet op het domain aan de slag, echter heb je wel alle mogelijkheden voor je lokale station.

De reden hiervoor om dit te doen is dus simpel: Administrator wachtwoord kwijt, vergeten etc.

Ga even niet in op de stappen die je moet ondernemen wanneer je bovenstaande hebt afegerond om op het domain aan de slag te gaan. Want zoals je ziet in de replys wordt dat niet op prijs gesteld. Ik geef alleen maar een mogelijkheid aan om toegang te krijgen tot alles van je (eigen) workstation, om bijvoorbeeld data terug te halen.
 
Simple, Admin Account Password is kwijt:
Wie zegt dat? Waar is dat zo? Waar haal je dit vandaan?

Als je data terug wilt halen kun je ook direct opstarten vanaf Linux en de zaken kopiëren.
 
Waar staat dat iemand ze admin pass kwijt is , nergens:

Wel zie ik de vraag terug om admin rechten te bemachtigen voor een Windows XP client,
Mijn truuk functioneert in dat geval goed.

Ligt hem nog even toe omdat je met een Policy neuzel verhaal aan komt zetten. Wat op ****** slaat.
 
Heb een tijd nog als systeembeheerder op een grote scholen gemeenschap gewerkt, en daar konden de leerlingen werkelijk compleet -NIETS- .. Echter, onderschat de inventiviteit niet van een 16 jarig knaapje met teveel aan vrije tijd ;)

Dan blijkt dat een windows omgeving de veiligheid biedt van een doorsnee rubberen kruk :eek:
 
Wel zie ik de vraag terug om admin rechten te bemachtigen voor een Windows XP client,
Mijn truuk functioneert in dat geval goed.

Hang die computer in een netwerk (ervanuit gaande dat die optie(s) geconfigureerd zijn in XP) .. En de doorsnee 16 jarige kan je binnen het kwartier het Administrator account geven, met het bij behorende wachtwoord ;)
 
Scholengemeenschappen hebben het zwaar te verduren. Je moet Windows echt ongenadig hard dichttimmeren wil je voorkomen dat er mee ge** gaat worden.
 
op mijn oude school (is alweer wat jaren geleden) hadden ze een programma draaien op elke "leerling" pc met de naam iets van ice cube?.

Je kon gewoon normaal werken op de pc bestanden aanmaken en verwijderen zelfs een schijf formateren.
Maar zodra je hem uit en aandeed was alles weer in originele staat.
Ook opgeslagen bestanden zijn dan weg.
Leek alsof hij snel een image weer opstartte.
Elke leerling had zijn eigen externe harddisk om zijn opdrachten in op te slaan.
(welke in toen perongelijk geformateerd had met een eigen batch bestand toen ik snel wat moest wegklikken omdat de leraar kwam en me eigen batch bestand daarna opende.)

Het eerst deinstalleren van het programma en daarna formateren etc hielp ook allemaal niet.
Dat is echt een top programma voor elke school haha.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan