• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Help? te moeilijk voor mij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frits1968

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 nov 2018
Ik kan niet helemaal goed een antwoord vinden op mijn vraag als ik google.

Ik ben een leek op het gebied van VBA maar volgens mij moet mijn vraagstelling met VBA op te lossen zijn.

Ik heb een werkblad met daarin diverse calculaties en invulvelden, in een tweede tabblad verwijs ik naar cellen uit het eerste tabblad aangezien ik daar vaak dezelfde gegevens nodig ben.

Nu mijn vraag: in het tweede tabblad wil ik graag een reeks rijen verbergen als een bepaald veld (I19) een bepaalde waarde heeft. Nu is het veld I19 een verwijzing naar een veld uit het eerste tabblad (er komt dus wel een waarde in, Diepdruk of Flexo, maar dat is eigenlijk een formule.).

Nu moet ik het zo zien voor elkaar te krijgen dat als de uitkomst "Flexo" is dat hij de rijen 39 tot en met 46 verbergt en dat krijg ik niet voor elkaar. Ik heb het wel met een macro voor elkaar gekregen maar heb het liever automatisch.

Weet iemand een oplossing?

Aanvulling heb even een voorbeeldbestand bijgevoegd en de verwijzigingen zijn als volgt op tabblad 1 "Mutatieformulier" zit een keuzeveld Als hier Diepdruk in komt dat wordt veld I19 van tabblad 2 automatisch hiermee gevuld. Dan zou automatisch regels 39 tot 46 tevoorschijn moeten komen, in alle andere gevallen mogen deze regels verborgen blijven.Bekijk bijlage KV02-RO1 Mutatieformulier TEST.xlsm

Laatst bewerkt:
bedankt

Bedankt voor de tip, maar deze zoeksleutels heb ik allemaal al gebruikt, maar ik kom daar niet uit. Ik ben wat dat betreft echt een leek op het gebied van VBA en moet het in Jip en Janneke taal hebben anders lukt het mij niet :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan