• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Help tekst bij Functie argumenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Efsix

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2007
Beste Excellers,

Ik heb een vraag die ik lastig onder woorden kan brengen. Om deze te verduidelijken heb ik een Werkblad bijgevoegd.

Na het maken van een Macro, kan ik in de formulebalk een nieuwe functie kiezen.
Graag wil ik deze functie wanneer hij in mijn werkplad naar voren springt, een stukje help-text presenteren.
Kan iemand mij een hint geven hoe je dit aanpakt?

groeten, Romé

Bijlagen

Kijk eens op onderstaande link of dit iets voor je is
http://www.mrexcel.com/forum/showthread.php?t=23773
In bijlage uitgewerkt voorbeeldje

Mvg

Rudi

Beste Rudi,
Bedankt voor je hulp. Ik zie dat ik een lastig onderwerp heb aangeroerd. Ben via jou link wezen kijken op internet waar ik de discussie aan het volgen ben.

Ook zie ik dat jij in VB iets geschreven hebt in mijn 'knutsel'. Eigenlijk is dat perfect wat ik bedoelde. Om verder te experimenteren dacht ik; "Kom ik pas de tekst even aan".Nadien wordt de 'nieuwe tekst' echter niet weergegeven.

In ieder geval, bedankt voor de hint en de tips, ik verdiep me er verder in.

Mvg
Romé

Romé, allereerst heb ik dat niet geschreven maar Colo(ExcelMVP). Wat jemoet doen is het volgende.
Pas de tekst aan naar believen, plaats dan je cursor ergens in de macro (AddDiscription) en druk op F5. De macro wordt dan gestart en de wijzigingen worden doorgevoerd.

Mvg

Rudi

Romé, allereerst heb ik dat niet geschreven maar Colo(ExcelMVP). Wat jemoet doen is het volgende.
Pas de tekst aan naar believen, plaats dan je cursor ergens in de macro (AddDiscription) en druk op F5. De macro wordt dan gestart en de wijzigingen worden doorgevoerd.

Mvg

Rudi
Rudi,
Dankzij jou is mijn dag weer goed begonnen.
Je hebt me prima geholpen. Dit was precies wat ik zocht. :thumb:

groeten, Romé

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan