help toetsenbord en muis doen niks meer zit helemaal vast nu

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelkok724

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2003
Alle USB apparatuur werk niet meer!!!!!!:confused:

Op aanraden van een forum bezoeker heb ik op de pc van mijn vader alle USB software verwijderd :thumb: en de pc opnieuw opgestart. Gevolg, niks werkt meer, toetstenbord, muis etc etc.

Ik weet het nu echt niet meer. Usb kabels opnieuw in de pc steken helpt niet

Gaat om orginele onderstaande proleem

Mijn vader zijn pc valt steeds in een heftige error (zie onderstaande afbeelding)

http://img150.imageshack.us/img150/3905/dscn95980zf.jpg

Hij heeft in het verleden een usb controller geinstalleerd (Digiconnect 5-poorts USB PCI adapter) door eerst de kaart te plaatsen en daarna pas software te gaan installeren

Nu hebben we de kaart er helemaal uitgehaald maar blijft hij dezelfde foutmelding krijgen. Ik gok erop dat de software van de usb controller voor problemen blijft zorgen maar hoe verwijder ik deze software. In systeem beheer staan de volgende usb controllers,

http://img240.imageshack.us/img240/5102/dscn96683gg.jpg

We hebben op de gok al een aantal controllers uitgeschakkeld maar niks helpt.

Is het moederboard misschien naar stuk of wat doen wij verkeerd?

Groetjes en alvast bedankt!!!

Valijn
Senior Member

Ik ga ervan uit, dat je onder WinXP werkt.
Wanneer je alle 'originele' software en drivers, die destijds bij de pc geleverd zijn nog hebt, kan je alle USB-software verwijderen. Wanneer je de pc opnieuw aanzet, zal deze automatisch de drivers weer gaan installeren.
Krijg je de foutmelding dan alsnog, dan ligt de oorzaak ergens anders.
Krijg je de foutmelding niet meer, dan kan je (volgens de juiste procedure) de nieuw USB-kaart opnieuw proberen.
Krijg je de foutmelding dan opnieuw, dan weet je genoeg .....

marcelkok724
Member

Quote:
Origineel gepost door Valijn

Ik ga er vanuit dat xp alleen drivers terug zet van usb apparaten die fysiek aanwezig zijn en alle oude dan definitief weg laat? Kom ik niet van de regen in de drup als ik alle usb software verwijder? Toetsenbord gaat ook via USB nml

Valijn
Senior Member

1 Je geeft aan dat het probleem w.s. is ontstaan na het plaatsen van de controller.
2 Dat het 'fysiek' verwijderen hiervan geen resultaat had.
3 Dat je niet weet welke driver in het 'lijstje' die van de bewuste controller is.

Dit was een mogelijke oplossing, waarbij - zodra je de pc opnieuw start - de drivers opnieuw worden geïnstalleerd.
Dus geen probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan