Ik heb sinds kort een laptop en wil daar natuurlijk ook draadloos internet op. gelijk router erbij gekocht (linksys wrt54g) en klaar voor te installeren. Nou fluitje van een cent dacht ik. Na heel wat geklooi is de router geconfigureerd. Internet via de gewone kabel (ook via de router) gaat perfect. Echter draadloos is een ramp, Bij elke site die ik wil openen kan ik een kop koffie drinken (en vaak kan die dan niet openen). Dit is dodelijk frustrerend. Ik ben een sumpele op het gebied van computers, termen als pingen etc lees ik maar begrijp hier niets van. Via de site van linksys wordt me aangeraden om een ander kanaal te kiezen, Dit schiet echter ook niets op en via @home vertellen ze me dat een linksys router niet wordt ondersteund.
Dit even ter inleiding.
Probleem: superlangzaam internet via draadloze verbinding terwijl status verbonden is met signaalsterkte uitstekend.
Internet via kabel van @home
Firewall van Norton en windows al uitgezet zonder resultaat.
Bij het starten van een site staat er steeds 'bezig met opsporen van proxyinstellingen' heeft dit misschien iets te betekenen?
ik heb het gevoel dat ik iets heel onnozels wel of niet heb geactiveerd of zo....
Wie kan me a.u.b. helpen !
Dit even ter inleiding.
Probleem: superlangzaam internet via draadloze verbinding terwijl status verbonden is met signaalsterkte uitstekend.
Internet via kabel van @home
Firewall van Norton en windows al uitgezet zonder resultaat.
Bij het starten van een site staat er steeds 'bezig met opsporen van proxyinstellingen' heeft dit misschien iets te betekenen?
ik heb het gevoel dat ik iets heel onnozels wel of niet heb geactiveerd of zo....
Wie kan me a.u.b. helpen !